Økonomi og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

Anonym trådstarter

Mettemus skriver:

Vi brugte 8.000 - 10.000 kr (jeg kan ikke huske det helt nøjagtig), hvor vi ud over fik barnevognen og seng af forældrene og lånte autostol af familie. Det kunne SAGTENS have været gjort billigere ved at købe mere brugt. Pengene er for ALT ned til vatpinde + rigtig meget tøj i str. 50, 56 og 62.

Vi bruger nu ca. 4 pk bleer a' 60 stk/mdr - prisen afhænger af mærke, tilbud osv.

Penge til tøj svinger rigtig meget - kommer an på hvor meget jeg køber brugt, hvor gavmilde bedsteforældrene er osv. men mon ikke jeg bruger ml. 500 og 100 kr? Det ændrer sig nok når jeg kommer tilbage på alm. SU igen

Tak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Anonym trådstarter

SilasMor skriver:

Vi brugte omkring 1500-2000 svenske kroner (vi boede i Sverige da jeg var gravid og Silas er født i Sverige) på ting til Silas op til fødslen. Vi har stort set fået det hele af bedsterne og olderne Ret forkælet ja, men det tog sgu næsten også overhånd til sidst.

Tror vi bruger nok 500-1000 kroner om måneden nu. Men det er så også på alt: bleer, vådservietter, MME, grød, tøj osv osv.

Tror ikke man kan sætte rigtig pris på hvad det ellers koster at have barn. For det kommer helt an på forældrenes prioriteringer.

Regner ikke med Silas bliver dyrere i 'forbrug' udover daginstitution når vi kommer der til.

Tak for svar.

Havde også regnet med ca 1000 om måneden. Så det er jo ikke helt skidt sat.

Og nej selvfølgelig kan man ikke sætte tal på, det er bare meget rart at have sådan ca.

Anmeld

17. juni 2011

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

4000 barnevognGratis puslebord1800 autostol300 bade ting500 start tøjArver en masse tøj2000 babyalarm1000 brystpumpe1000 diverse90 på bleer om mdOmkring 10.000 har vi nok brugtOg har sikkert glemt noget. Men hvis det blir købt hen ad vejen syntes jeg ikk det virker som mange penge.Og syntes ikk vi ja mærker at vu har fået barn på økonomien andet end til institutionsplads

Tak for svaret.

Og jah kommer der en ekstra udgift i daginstitution.

Anmeld

17. juni 2011

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Kan ikke svare på hvad det koster om måneden, da vi stadig venter på han kommer ud. Men vi har nok brugt omkring 20.000kr til start. Og det er med en masse tøj fra str 50 og op til str. 74. Men det kan jo gøres meget billigere, men har bare et forfærdeligt stort shoppegen

Jah det er jo så også lige det med shoppegenet. hihi

Det kunne også gå lidt shopamok her, men manden skal nu nok holde mig i ørerne.

Anmeld

17. juni 2011

Anonym trådstarter

MorTilJanuar skriver:

tror også det kommer an på hvor heldig man er? min vogn kostede over 7000 men der var 4 af dem i køtilbud da babysam åbnede på amager fik jeg den til halv pris næsten  sparede i alt over 5000 på den tur så det kommer jo an på hvordan man planlægger det 

Det kommer det helt sikkert an på ja. Man har jo lov at være heldig.

Og tak for svar.

Anmeld

18. juni 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Taak. Det med de 500 kr om måneden til tøj er en god idé.

Ja synes vi også.. og nu har hun 1000 kr stående.. for hun har været str. 62 længe.. men så har vi en lille opsparing.. meget rart når der engang kommer større ting hun skal have senere.. måske en junior seng, cykel eller lignende..

Anmeld

18. juni 2011

Minmio

Første gang brugte vi omkring 25 000 inkl baby tøj til de første par måneder.

Anmeld

18. juni 2011

Jakob'sMor

Anonym skriver:

Hvad brugte i som "engangsbeløb" da i skulle have baby? - Altså alt udstyr (barnevogn, puslebord, værelseindretning, badekar, lift, autostol, osv. osv. )

Og hvad med tøj til den lille. Hvad bruger i der om måneden?

Og hvad bruger i ca. om måneden på baby? og eller på barn? Hvad siger man gns et barn koster om måneden?

Håber på svar. Det er tilladt at svare anonymt.

Mener vi brugte omkring de 20.000 kr på alle de ting man bare skal have.

Det er svært at sige hvad vi bruger hver mdr, det svinger meget, for det er jo ikke hver mdr han får nyt tøj.

Men han er f.eks på mme og det koster 72 kr pr pakke og det skal vi have ca 2 pakker af pr mdr.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Ja synes vi også.. og nu har hun 1000 kr stående.. for hun har været str. 62 længe.. men så har vi en lille opsparing.. meget rart når der engang kommer større ting hun skal have senere.. måske en junior seng, cykel eller lignende..

Jaah. Så kan man jo også spare op sådan. Og ellers havde vi regnet med udover de 1000 om måneden til bleer, tøj diverse. osv sov, at sætte 500kr af til junior seng osv osv

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

tatii72 skriver:

Første gang brugte vi omkring 25 000 inkl baby tøj til de første par måneder.

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.