Økonomi og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Ja fuldstændig som her.. vi bruger også ca 3000 på noget jeg ikke kan sige når måneden er omme.. Men det fordi vi også bor i hus.. så synes jeg tit lige man skal bruge det ene eller andet.. det i hvert fald meget lang tid siden jeg har været ude og shoppe eller forkæle mig selv.. tror hvis man virkelig ville, så kunne man leve på lidt mad..

Vi har også hus. og HAVE. - Hertil går mange penge om sommeren. også flere end nødvendigt. Men når nu jeg har pengene til det kan jeg lige så godt.- Sådan er min tanke lidt. jeg gider ikke knokle på arbejde og så bare spare og spare og spare. vil gerne leve lidt.

Jeg har så et par gange om året jeg går shop amok. Ikke nødvendigt, men igen, pengene er der til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Muttitil1+1

Anonym skriver:

Men det er for mig stadig ikke dyrt taget i betragtning af hvad i har købt.

Mange tak for det. Vi er stadig kun i beslutningsfasen så der er lang vej til baby. Men den enste ting der lige holder det tilbage er økonomien. Vi har en god økonomi, men især manden , som ingen forstand har på babyudstyr osv var helt blank og troede det ville blive 50000 i førstegangsbeløb og at barnet koster 5000-6000 om måneden fra dag 1.

Så han inspirerede mig til at lave tråden så jeg kunne tegne et bedre billede for ham.

Er slet ikke i tvivl om man kan bruge 50000 på baby men det er jo slet ikke en nødvendighed.

Og held og lykke med jeres den lille.

Nu har vi godt nok fået en del hjælp økonomisk af de kommende bedsteforældre osv. (de vil jo så gerne sponsorere ) men jeg er selv på SU, så har ikke alverdens penge mellem hænderne - men så længe man ikke går ud og køber det hele på én gang, så er det ikke så slemt - og min mand og jeg har betalt 50/50 til de ting vi selv har købt og jeg har ikke følt mig særlig presset økonomisk (indtil videre ) hehe...

Men 50000 tror jeg er meget højt sat i udstyr - så er det fordi man går efter mærkevarer inden for alle kategorier og nægter at købe brugt (min vurdering)

Så han kan roligt slå koldt vand i blodet - Selvfølgelig koster det penge at have børn, men det handler jo om prioriteringer, så hvis man har lysten, viljen og overskuddet til det og har en god "base", så kan jeg ikke se noget i vejen for at man starter pb

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Nu har vi godt nok fået en del hjælp økonomisk af de kommende bedsteforældre osv. (de vil jo så gerne sponsorere ) men jeg er selv på SU, så har ikke alverdens penge mellem hænderne - men så længe man ikke går ud og køber det hele på én gang, så er det ikke så slemt - og min mand og jeg har betalt 50/50 til de ting vi selv har købt og jeg har ikke følt mig særlig presset økonomisk (indtil videre ) hehe...

Men 50000 tror jeg er meget højt sat i udstyr - så er det fordi man går efter mærkevarer inden for alle kategorier og nægter at købe brugt (min vurdering)

Så han kan roligt slå koldt vand i blodet - Selvfølgelig koster det penge at have børn, men det handler jo om prioriteringer, så hvis man har lysten, viljen og overskuddet til det og har en god "base", så kan jeg ikke se noget i vejen for at man starter pb

Synes også det er lidt vildt hvis man bruger så meget på udstyr. Men det vælger man selvfølgelig selv

Jeg er så også ret sikker på vi får gode gaver af bedsteforældrene .

er også selv studerende men arbejder en hel del ved siden af. manden er færdig uddannet.

-Vi har opnåt de ting vi ville inden vi skulle have børn og fået opfyldt de krav vi havde. såsom hus, bil, matrielle goder osv.

Tak for opbakningen.

Vi håber vi snart kommer tættere på den endelige beslutning. vi føles os 100% klar. Det er kun lige mandens billede af en økonomi med barn der satte en lille stopper for det.

Dog kom han igår aftes efter at spontant have snakket med hans mooooar om økonomi og barn og sagde han ikke forstod hvorfor han havde troet man skulle bruge såå mange penge.  

_Så nu ser vi lige tiden an. Der er endnu 2 uger inden p-pillepakke er færdig.

Anmeld

19. juni 2011

Muttitil1+1

Anonym skriver:

Synes også det er lidt vildt hvis man bruger så meget på udstyr. Men det vælger man selvfølgelig selv

Jeg er så også ret sikker på vi får gode gaver af bedsteforældrene .

er også selv studerende men arbejder en hel del ved siden af. manden er færdig uddannet.

-Vi har opnåt de ting vi ville inden vi skulle have børn og fået opfyldt de krav vi havde. såsom hus, bil, matrielle goder osv.

Tak for opbakningen.

Vi håber vi snart kommer tættere på den endelige beslutning. vi føles os 100% klar. Det er kun lige mandens billede af en økonomi med barn der satte en lille stopper for det.

Dog kom han igår aftes efter at spontant have snakket med hans mooooar om økonomi og barn og sagde han ikke forstod hvorfor han havde troet man skulle bruge såå mange penge.  

_Så nu ser vi lige tiden an. Der er endnu 2 uger inden p-pillepakke er færdig.

Uuuhhh spændende! Jeg

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Uuuhhh spændende! Jeg

Taaaak.

Og tak for snakken. Dejligt med uddybbende perspektiv på sagen.

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

20. juni 2011

Fenja09

Vi har som sådan ikke sat penge af til at skulle få baby hertil August, så ved ikke præcis hvor mange penge vi kommer til at bruge i alt.

Vi har fået ny barnevogn af min mor, puslebord af svigermor, og så har vi "arvet" en masse ting, såsom kravlegård, tremmeseng, vugge ect. De 3 sidstnævnte ting skal males, så det skal vi selvfølgelig bruge lidt penge på og der skal også indkøbes madrasser osv. Vi havde dog iregnet at skulle ud at købe ovenstående ting selv, så de penge som skulle være gået til det - kan nu gå til noget andet til bebsen

Tror ikke at vi kommer til at bruge over 10.000 kr. Vil sige, at man hurtig (når man er blevet gravid) køber efter hvad man har at gøre med og så går det hele, også selvom man ikke har råd til udstyr der koster det blege.

Jeg/vi har det i hvert fald fint med at nogle af tingene er brugte - noget af udstyret vil vi dog have fra ny og så betaler vi selvfølgelig hvad det koster at få det. Men det er alt sammen en prioterings-sag. Det gik også hurtigt op for mig at man ikke SKAL have alt fra dag 1 af - så alle de ting der kan undværes bliver ikke købt før vi har baby i huset

/Fenja

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Vi har som sådan ikke sat penge af til at skulle få baby hertil August, så ved ikke præcis hvor mange penge vi kommer til at bruge i alt.

Vi har fået ny barnevogn af min mor, puslebord af svigermor, og så har vi "arvet" en masse ting, såsom kravlegård, tremmeseng, vugge ect. De 3 sidstnævnte ting skal males, så det skal vi selvfølgelig bruge lidt penge på og der skal også indkøbes madrasser osv. Vi havde dog iregnet at skulle ud at købe ovenstående ting selv, så de penge som skulle være gået til det - kan nu gå til noget andet til bebsen

Tror ikke at vi kommer til at bruge over 10.000 kr. Vil sige, at man hurtig (når man er blevet gravid) køber efter hvad man har at gøre med og så går det hele, også selvom man ikke har råd til udstyr der koster det blege.

Jeg/vi har det i hvert fald fint med at nogle af tingene er brugte - noget af udstyret vil vi dog have fra ny og så betaler vi selvfølgelig hvad det koster at få det. Men det er alt sammen en prioterings-sag. Det gik også hurtigt op for mig at man ikke SKAL have alt fra dag 1 af - så alle de ting der kan undværes bliver ikke købt før vi har baby i huset

/Fenja

Tak for svar.

Altid dejligt at få nogen af tingene og rart i arver nogen ting.

Og som du siger er der slevfølgelig noget man gerne vil have fra ny.  

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.