Økonomi og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Puuha den er svær ..

Vil tro vi brugte 6000 på alt udstyr og tøj til de første 3 mdr. .. (vi fik barnevognen og vuggen var en arvevugge)

Nu hvor han spiser grød og stadig mælk , bruger vi omkring 600 kr. om mdr. på mad ..

300 kr. om mdr. på bleer og vådeservietter ..

2000 kr. på tøj hver 3. mdr. (børnepenge)

.. Og så lidt man lige køber som de jo skal ha Tallerkner , kopper , skeer osv osv. 

Taaak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Ja det også super godt.. rart med lidt på "kiste bunden" til de større udgifter.. Vi sætter også altid 500 kr af hver d. 1 som vi ligger i konvolut.. så er der ALTID til bleer og mme.. min datter skal ikke mangle noget.. så må vi skære ned på bøffer og andet

Jaah det har du ret i.

Som min kusine lige sagde til mig igår: Jamen ***** når du får en lille en så er der ingen tvivl om at de penge du nu fyrer af på lal, dem vil du heller bruge på baby.

Hvilket er heeeeeelt rigtig.

Anmeld

19. juni 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Jaah det har du ret i.

Som min kusine lige sagde til mig igår: Jamen ***** når du får en lille en så er der ingen tvivl om at de penge du nu fyrer af på lal, dem vil du heller bruge på baby.

Hvilket er heeeeeelt rigtig.

Ja lige præcis.. Man får helt andre prioriteter.. og det der beskytter gen gør at ALLE ens egne behov bliver sat tilside fordi baby bare er det vigtigste

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har indtil videre købt for 3.000 kr. tøj og baby kommer først til oktober! Jeg har simpelthen ikke kunnet vente, synes det er så hyggeligt at gå og "samle".

MEN jeg har så også tøj til det første halve år, stort set. Køber brugt, på loppemarkeder og trendsales. Det er helt sindssygt så mange penge man kan spare.

Jeg aner ikke hvad vi kommer til at bruge på udstyr. Men barnevognen køber vi fra ny. Enten en ABC Cobra som har vundet bedst i test i Tænk og kan købes i Tyskland for cirka 3.000 kr. inkl. fragt. Eller en fra flip-flap.dk

Voksi pose købte jeg brugt via dba. Fik en virkelig velholdt én for 400 kr.

Derudover regner jeg med at købe/få det meste brugt (eller købe basic ting som håndklæder, stræklagner, sengerand o.s.v. billigt i f.eks IKEA). Tremmeseng, autostol og altanbarnevogn ved jeg allerede nu at vi får af familie. Der er et par dyre poster som jeg vil have - BRIO væghængt puslebord og Leandervugge - og dem køber vi helt sikkert brugt.

Jeg regner med at vi holder os et stykke under 10.000 for alt udstyr, og så tøj derudover (hvor jeg måske kommer op på 4.000 for det første halve år).

Taak for svar.

Der skal også være plads til at man kber noget fra nyt, og ellers køber det brugt hvis man kan finde det.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Ja lige præcis.. Man får helt andre prioriteter.. og det der beskytter gen gør at ALLE ens egne behov bliver sat tilside fordi baby bare er det vigtigste

Vi er sådan herhjemme at vi spare noget op. Resten bruger vi rob og stub-. På udgifter og LAL.  LAL = noget vi køber men ikke ved hvad. Impuls.

Så vi er ret sikre på at vores ubetydende impulskøb bliver til ting til baby. dvs vi altså bruger omkring 4000 på lal lige pt. .

Anmeld

19. juni 2011

Muttitil1+1

Anonym skriver:

Tak for det flotte og uddybende svar.   Der kunne jeg virkelig f¨et overblik over nogen af tingene

Mange tak. Og ikke særlig mange penge i vetragtning af af barnevognen var sådyr. og SELVFØLGELIG skal du da have en Odder

Det var skam så lidt

Vi har også købt autostol (450kr. brugt), sengerand (400kr.) og barnets bog 200kr... Så det løber jo nok op i 20.000 i alt med de ting jeg har glemt og det vi stadig mangler

Held og lykke med det hele

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Det var skam så lidt

Vi har også købt autostol (450kr. brugt), sengerand (400kr.) og barnets bog 200kr... Så det løber jo nok op i 20.000 i alt med de ting jeg har glemt og det vi stadig mangler

Held og lykke med det hele

Men det er for mig stadig ikke dyrt taget i betragtning af hvad i har købt.

Mange tak for det. Vi er stadig kun i beslutningsfasen så der er lang vej til baby. Men den enste ting der lige holder det tilbage er økonomien. Vi har en god økonomi, men især manden , som ingen forstand har på babyudstyr osv var helt blank og troede det ville blive 50000 i førstegangsbeløb og at barnet koster 5000-6000 om måneden fra dag 1.

Så han inspirerede mig til at lave tråden så jeg kunne tegne et bedre billede for ham.

Er slet ikke i tvivl om man kan bruge 50000 på baby men det er jo slet ikke en nødvendighed.

Og held og lykke med jeres den lille.

Anmeld

19. juni 2011

wamse

Jeg har hver gang tilpasset indkøbene til min økonomi. Dvs at jeg fx har købt brugt banevogn og meget brugt tøj, og så løb det ikke op i ret meget, i forhold til da jeg købte ny barnevogn og mere nyt tøj. Så det løber op i det, men vil have det til  

Håber du trods alt, kan bruge svaret til lidt

Anmeld

19. juni 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Vi er sådan herhjemme at vi spare noget op. Resten bruger vi rob og stub-. På udgifter og LAL.  LAL = noget vi køber men ikke ved hvad. Impuls.

Så vi er ret sikre på at vores ubetydende impulskøb bliver til ting til baby. dvs vi altså bruger omkring 4000 på lal lige pt. .

Ja fuldstændig som her.. vi bruger også ca 3000 på noget jeg ikke kan sige når måneden er omme.. Men det fordi vi også bor i hus.. så synes jeg tit lige man skal bruge det ene eller andet.. det i hvert fald meget lang tid siden jeg har været ude og shoppe eller forkæle mig selv.. tror hvis man virkelig ville, så kunne man leve på lidt mad..

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg har hver gang tilpasset indkøbene til min økonomi. Dvs at jeg fx har købt brugt banevogn og meget brugt tøj, og så løb det ikke op i ret meget, i forhold til da jeg købte ny barnevogn og mere nyt tøj. Så det løber op i det, men vil have det til  

Håber du trods alt, kan bruge svaret til lidt

Det kan ejg sagtens.

Nogen vælger jo at bruge 11000 eller 9000 på en barnevogn, det har jeg ikke behov for. Medmindre jeg forelsker mig i en og har råd til det selvfølgelig.

Som sagt kan man sagtens bruge 50000 på udstyr til baby, men det er ikke nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.