Hej.
Jeg er også på madlog. Har været på i 2 uger i denne omgang og har været på i 10 uger engang før. Men det er først NU, jeg er helt parat til at tage kampen op mod kiloene.
Jeg vejer nærmest alt det jeg kan, men man får ofte og ret hurtigt en fornemmelse af, hvad ting vejer. Nogle gange springer jeg over, hvor gærdet er lavest fx med salat. Sidder ikke og vejer hver stykke tomat, agurk, peberfrugt, græskarkerne, majs osv. Men jeg mener selv, jeg har en rimelig følelse af, hvad det vejer og hvad der er flere kcal i osv.
Jeg laver madpakke til arbejdet dagen før og skriver det ind i min madlog dagen før. Så tager det ikke så lang tid på selve dagen. + at jeg skriver små lapper med mit vejede ting på, som jeg skriver ind, når tiden er der (self samme dag evt en time senere)
Jeg føler ikke madlog sætte en begrænsning på mig, som andre kure gør. Jeg vælger jo selv, om jeg vil spise en ritter sport, men kan jo se sort på hvidt, hvor mange kcal, det tager. Også elsker jeg, at jeg kan se, hvad mit motion giver mig. Jeg bruger ikke mine optjente kcal i motionen, men jeg har fx muligheden for at gøre det, hvis jeg pludselig bliver overfaldet af syndige madlyster 
Anmeld