Det har jeg faktisk slet ikke tænkt på... Men det lyder som en ret god ide? Jeg havde egentlig en plan om at skulle spare en masse op, men det er som om banken ikke mener at sushi, babytøj, IKEA-møbler, tøj til mor, nyt anlæg til bilen osv er gangbar mønt
Det er ikke noget problem at gøre det eller hvad?
Det lyder virkelig tiltalende!!!
Det er SLET ikke noget problem, det er din ret iflg. loven
Du vælger mellem 8 eller 14 uger som du vil have ekstra! Jeg ringede bare på kommunen i går og så ordnede hun det med det samme! på tirsdag sender hun mig et dokument hvorpå der står de nye fakta om min barsel, hvor mange timer præcist jeg får om ugen fra nu af osv osv.
Hvis du skynder dig at ringe i dag, så kan de trække det tilbage til sidste dagpenge periode som sluttede d 23/5! Så er det længere tid at de 8 eller 14 uger skal tages ud af, og dermed "flere" penge du får hver mdr!
Skynd dig og ring!
Så vidt jeg regnede ud (sådan cirka) så får jeg pt 25 timer om ugen i 29 uger endnu (min barsel slutter 14/12). Dvs. ialt 725 timer. De 755 timer skal så deles ud over nu (29+14) 43 uger, så jeg altså frem over får 16,9 timer om ugen og ikke længere 25 timer!
og så skal du liiige huske og skrive et brev til din arbejdsgiver hvor du fortæller ham at du tager længere barsel!
Anmeld