ÅH NEJ, sådan en tråd hører da ikke til herinde - vi har jo lige heppet og brokket os og født og....vi skal da altid være på barsel, skal vi ik'?
Jeg starter igen d. 1. november. Jeg har skrevet Ida op til dagpleje (VS findes ikke i udkantsdanmark
) pr. 15. oktober, så har vi to uger til at køre hende ind. Det skulle gerne være nok - det var det i hvert fald med de to store...
Det er heller ik-ke med min gode vilje, at jeg starter igen allerede, når Ida kun er 8-9 mdr., men jeg tror bare, det er på den måde, vi bedst kan få det til at hænge sammen. Med de to store havde jeg henholdsvis 17 og 13 mdr. hjemme - og jeg NØØØØØD det! Jeg havde intet problem med at få tiden til at gå, og det gik fint nok med at aktivere dem, for jeg rendte i legestue, mødregruppe osv. flere gange om ugen.
I stedet for at tage det hele på én gang bruger jeg resten af min barsel på at holde fri hver fredag, og fordi det bliver fordelt ud, får jeg den fridag i over et år
(vist nærmere halvandet, men jeg har ikke lige regnet ud hvor længe).
Det betyder jo så også, at jeg kun skal bruge fire feriedage på at holde en hel uge. Så jeg får faktisk lidt over 7 ugers ferie om året i stedet for 6 uger, som jeg har nu. Det synes jeg sgu ikke er helt tosset!
Med vores arbejdstider kan vi aldrig hente torsdag og fredag (jo hvis man kunne hente kl. 18.45 torsdag og 16.45 fredag, men så flexible er dagplejerne vist ikke - det er kun resten af arbejdsmarkedet der skal være det.
Hmm, det har vi vist vendt i DK's tråd vedr. vuggestue til Bimmeren. Apropos Ditte - hvad er der egentlig blevet af hende?
Nå, sidespring!
Men altså vi har aftalt, at jeg så altid henter fredag, og Serdar må så holde fri hver torsdag, så slipper vi for at skulle betale for en barnepige
(og de er pebrede skulle jeg hilse og sige
), da vi jo ikke har familie i Farsø.
Men ja, Anne! Lad os blive på barsel FOR EVIGT - det kunne jeg godt affinde mig med!