Hvornår slutter din barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Lene76

min orlov skulle ha sluttet den 26 dec., men jeg har valgt at tage 8 ekstra uger plus at holde min 5 ugers ferie..... så jeg ska starte den 2 april (som så osse er min fødselsdag) har valgt det på den måde da jeg er dagplejer og ska ha Nanna hjemme, og sidst da jeg kom tilbage fra barsel var det lidt hårdt at starte lige op til efteråret med 4 små under 1 år  og meget svært at komme ud.... så er det noget lettere at det næsten er sommer og lidt varmere til april

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

MorEllen

Min barsel slutter den 17. desember, også holder jeg noget ferie, så jeg er tilbake på Århus sygehus som sygeplejerske d. 1.1.12. Da er Marie godt og vel 11 mnd. Jeg er absolutt ikke motiveret for at begynde at arbejde igen... jeg kunne nu godt finde på at blive husmoder på heltid, hadde det ikke været for at det er så skammelig dårlig betalt!
Vi skal da virkelig nyyyyyde at gå her hjemme sammen med vores små nydelige babyer!!!

Anmeld

14. juni 2011

Kit

Jamen efter min fødsel fik jeg et pænt brev fra min arbejdsgiver, hvor der stod at første arbejdsdag efter barsel er 26/12-11, hvis jeg tog fuld barsel. Jeg håber dog ikke at skulle møde op den 26. december, da banken normalt er lukket der Jeg er bankrådgiver i mit "normale" liv.

Vi har snakket lidt om muligheden for at starte før og så køre noget deltid job/barsel. 

Alberte er i hvert fald skrevet op til dagpleje (pasningsgaranti som 1. prio) pr. 1/11-2011. Vi har dog ikke hørt noget endnu. Lukketiderne giver mig grå hår at tænke på, så den bekymring prøver jeg at skubbe fra mig ud i fremtiden.

Jeg synes jeg har et lidt ambivalent forhold til barsel og arbejde. Ved egentlig ikke hvad jeg helst vil, men har valgt at nyde tiden og holde fokus på barsel med Alberte. Jeg elsker at se hendes udvikling og tage i mødregruppe og i svømmehallen.

Kit

Anmeld

14. juni 2011

Lilje82

Min barsel slutter d. 2. dec. og Noah skal starte i dagpleje eller vuggestue d. 15. nov.

Mit job bliver at skrive ansøgninger og slåsse med jobcenter, da jeg desværre ikke har et job, at komme tilbage til.

Anmeld

14. juni 2011

annekarina

Hej.

min barsel slutter til januar, så der skal jeg starte i plejen på sejs plejehjem, da jeg er i arbejdsprøvning der.

også er malthe skrevet op til dagpleje...

karina.

Anmeld

14. juni 2011

CA

Nej slutter min barsel??!!  Det kan I da ikke mene!

Papirerne siger, at den slutter d. 11/12... Jeg var arbejdsløs op til min barsel, så har ingenting at vende tilbage til. 

Planen var oprindeligt, at jeg skulle starte på social- og sundhedsassistent uddannelsen d. 1. nov og Martin så skulle have de sidste 6 uger. Men det er desværre gået i vasken.  Så hvis ikke jeg tar de 6 uger, går de til spilde. Man kan ike gemme, når man var arbejdsløs før. Derudover er jeg blevet opmærksom på, at hvis jeg venter med at starte på SSA til juli, så kan jeg få voksenelevløn, hvilket er det dobbelte. Så det ville næsten være dumt at starte før. Indtil da må jeg tage det arbejde jeg kan få. Jeg er ikke så krævende - det er jo kun 9 mdr. Og regner med det er lidt nemmere at finde arbejde uden mave på

Det er vist den sørgelige plan. Nu har jeg talt om det og hopper tilbage i min barselbobbel og leger at det er her jeg skal være ALTID!

Anmeld

14. juni 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Nej slutter min barsel??!!  Det kan I da ikke mene!

Papirerne siger, at den slutter d. 11/12... Jeg var arbejdsløs op til min barsel, så har ingenting at vende tilbage til. 

Planen var oprindeligt, at jeg skulle starte på social- og sundhedsassistent uddannelsen d. 1. nov og Martin så skulle have de sidste 6 uger. Men det er desværre gået i vasken.  Så hvis ikke jeg tar de 6 uger, går de til spilde. Man kan ike gemme, når man var arbejdsløs før. Derudover er jeg blevet opmærksom på, at hvis jeg venter med at starte på SSA til juli, så kan jeg få voksenelevløn, hvilket er det dobbelte. Så det ville næsten være dumt at starte før. Indtil da må jeg tage det arbejde jeg kan få. Jeg er ikke så krævende - det er jo kun 9 mdr. Og regner med det er lidt nemmere at finde arbejde uden mave på

Det er vist den sørgelige plan. Nu har jeg talt om det og hopper tilbage i min barselbobbel og leger at det er her jeg skal være ALTID!

Du er så sød Carina!

Det lyder da heller ikke helt tosset, først at skulle læse til juli. På den måde kan du jo faktisk gå på dagpenge (hvis du har ret til det) og hente din bassemand tidligt og alt muligt, og så stadig skrive de der to ansøgninger som du skal... Du kan jo ikke gøre for hvis du ikke får jobs...

Eller det er måske kun mig der tænker på den måde!  

Anmeld

14. juni 2011

CA

AnneBJ skriver:

Du er så sød Carina!

Det lyder da heller ikke helt tosset, først at skulle læse til juli. På den måde kan du jo faktisk gå på dagpenge (hvis du har ret til det) og hente din bassemand tidligt og alt muligt, og så stadig skrive de der to ansøgninger som du skal... Du kan jo ikke gøre for hvis du ikke får jobs...

Eller det er måske kun mig der tænker på den måde!  

He he tak og il lige måde

Jeg er ikke helt klar over, hvor lang tid jeg har ret til at gå på dagpenge, da jeg jo gik ledig fra august til december op til barsel. Det er noget med at man skal "spare op" ved at arbejde. Kan ikke huske hvor mange måneder jeg har tilbage. Og når de er brugt op, kan jeg ikke få kontanthjælp pga. Martin og vores bil... Men jeg gider faktisk heller ikke være arbejdsløs igen. Vil gerne tjene nogle penge, så vi hurtigere får råd til vores hus Indtilvidere har jeg en del ferie der kan redde os lidt hen ad veen, hvis jeg ikke finder noget. 

Anmeld

14. juni 2011

Rødhætte

Jeg skal starte igen den 20 feb. og håber på en vuggestueplads fra den 1 feb. så jeg har lidt tid til at køre William ind! Så er han lidt over 10 mdr (synes faktisk det er lidt tidligt ville helst vente til han var 1 år, men det vil økonomien ikke ).. Jeg er selv pædagog i en vuggestue, så det bliver lidt underligt at aflever ham for at jeg kan tage afsted og passe andres små guldklumper.. Men sådan er det

Anmeld

14. juni 2011

Maria-s

Ja altså ifølge den dersens beregner på borger.dk så slutter min barsel den 01.02.2012

MEN det hele afhænger af flere ting, bl.a. om jeg kan starte op på mindre end fuldtid og så benytte drypvis barsel (så vil jeg jo skulle starte før) og derudover har jeg jo også lige noget ferie samt de 5 ferie-fridage der skal bruges. men jatså sådan ca. der omkring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.