Hov stop lige engang! Vil det sige, at de der mange ugers barsel, som far og mor har ret til at dele på barselsdagpenge, kan holdes selvom man er studerende? Jeg er jo "midt i studiet" og kan ikke bare lave specialeløsningen som I kan - men jeg kan vel melde orlov fra studiet, og så få barselsdagpenge, hvis ikke Jørn tager de uger?
Hmm... FOr så vil jeg da klart melde mig fra nu, og holde orlov indtil 1. feb., få barselsdagpenge et halvt år og starte op på Su igen.... HVIS det er muligt - jeg tænker ikke på tid emd baby (jo, det gør jeg selvfølgelig også) men på kroner og øre...
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men man kan få barselsdagpenge og su samtidigt! Man er åbenbart på barsel selv om man i mit tilfælde skriver speciale (jeg ved ikke hvis man har timer/hold men vil tro det!)
Jeg er på barsels-su-klip pt og får så mine barselsdagpenge fra mit job samtidigt. Så overgår jeg til "almindeligt su" d 1/9, men forsætter med mine barselsdagpenge fra jobbet.
Det vil du også kunne gøre/få oven i dine su-klip. I hvert fald indtil du starte på studiet, jeg ved ikke helt hvordan efter du starter på studiet!!
Så hvis du ikke får barselsdagpenge fra dit job, men har krav på det, så er det bare om at få det sat iværk! Men det kræver jo at du har krav på barselsdagpenge fra et job du har haft helt op til barsels-start! Man kan ikke få som "ledig" fordi man jo ikke er ledig men studerende! Ring til dp-kontoret på din kommune og hør ad!
Anmeld