Hvornår slutter din barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

DK

Hov stop lige engang! Vil det sige, at de der mange ugers barsel, som far og mor har ret til at dele på barselsdagpenge, kan holdes selvom man er studerende? Jeg er jo "midt i studiet" og kan ikke bare lave specialeløsningen som I kan - men jeg kan vel melde orlov fra studiet, og så få barselsdagpenge, hvis ikke Jørn tager de uger?

Hmm... FOr så vil jeg da klart melde mig fra nu, og holde orlov indtil 1. feb., få barselsdagpenge et halvt år og starte op på Su igen.... HVIS det er muligt - jeg tænker ikke på tid emd baby (jo, det gør jeg selvfølgelig også) men på kroner og øre...

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men man kan få barselsdagpenge og su samtidigt! Man er åbenbart på barsel selv om man i mit tilfælde skriver speciale (jeg ved ikke hvis man har timer/hold men vil tro det!)

Jeg er på barsels-su-klip pt og får så mine barselsdagpenge fra mit job samtidigt. Så overgår jeg til "almindeligt su" d 1/9, men forsætter med mine barselsdagpenge fra jobbet.

Det vil du også kunne gøre/få oven i dine su-klip. I hvert fald indtil du starte på studiet, jeg ved ikke helt hvordan efter du starter på studiet!!

Så hvis du ikke får barselsdagpenge fra dit job, men har krav på det, så er det bare om at få det sat iværk! Men det kræver jo at du har krav på barselsdagpenge fra et job du har haft helt op til barsels-start! Man kan ikke få som "ledig" fordi man jo ikke er ledig men studerende! Ring til dp-kontoret på din kommune og hør ad!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

AnneBJ

DK skriver:

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men man kan få barselsdagpenge og su samtidigt! Man er åbenbart på barsel selv om man i mit tilfælde skriver speciale (jeg ved ikke hvis man har timer/hold men vil tro det!)

Jeg er på barsels-su-klip pt og får så mine barselsdagpenge fra mit job samtidigt. Så overgår jeg til "almindeligt su" d 1/9, men forsætter med mine barselsdagpenge fra jobbet.

Det vil du også kunne gøre/få oven i dine su-klip. I hvert fald indtil du starte på studiet, jeg ved ikke helt hvordan efter du starter på studiet!!

Så hvis du ikke får barselsdagpenge fra dit job, men har krav på det, så er det bare om at få det sat iværk! Men det kræver jo at du har krav på barselsdagpenge fra et job du har haft helt op til barsels-start! Man kan ikke få som "ledig" fordi man jo ikke er ledig men studerende! Ring til dp-kontoret på din kommune og hør ad!

Okay, jeg havde forstået det korrekt så - jeg har nemlig ikke haft job op til barsel!

Men tak for dit svar!

Anmeld

16. juni 2011

CamiRon

Min barsel slutter d. 7. dec men holder ferie til d. 10. januar - simpelthen for at undgå at arbejde i julen og nytåret!  (Jeg arbejder på en lukket afdeling.) Ida bliver 1 år d. 15. januar, så hun er en stor pige til den tid. Vi har søgt dagplejeplads fra d. 2. januar, så vi har 14 dage til indkøringen. Forhåbentlig skal hun samme sted hen som storesøster så de følges ad i et halvt års tid til Emma skal i børnehave.  Åhh de bliver så store, de kære små!

Anmeld

16. juni 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Hov stop lige engang! Vil det sige, at de der mange ugers barsel, som far og mor har ret til at dele på barselsdagpenge, kan holdes selvom man er studerende? Jeg er jo "midt i studiet" og kan ikke bare lave specialeløsningen som I kan - men jeg kan vel melde orlov fra studiet, og så få barselsdagpenge, hvis ikke Jørn tager de uger?

Hmm... FOr så vil jeg da klart melde mig fra nu, og holde orlov indtil 1. feb., få barselsdagpenge et halvt år og starte op på Su igen.... HVIS det er muligt - jeg tænker ikke på tid emd baby (jo, det gør jeg selvfølgelig også) men på kroner og øre...

Hmm nej! Du kan få barselsdagpenge HVIS du har haft et arbejde der gør dig berettiget dertil!! Og dem får du så oveni din SU! Men der er krav der skal opfyldes, et bestemt antal timer du skal have arbejdet i ugen op til barslen osv.

Anmeld

16. juni 2011

Sofia

PeruBaby skriver:

Jeg er jo nok en lille særling, da jeg jo sådan set er hjemmegående husmor, der gør som om hun skriver speciale... og så arbejder jeg lidt ved siden af for nogle danske rejsearrangører på deres ture her i Peru, Boliva og Chile... Ikke noget jeg overhoved er uddannet indenfor (håber stadig en dag jeg bliver færdig med specialet, så der kommer til at stå can.merc.int på CV'et), men det er hyggeligt at få lov til at rejse rundt og se Sydamerikas hotteste turistattraktioner et par gange om året, og så giver det dansk løn, hvilket er fantastisk, når det bliver brugt i et u-land.

Så for at komme til sagen, så skal jeg afsted første gang efter at Sofia blev født når hun er 8 mdr. Det er en "kort tur" - rundrejse i Peru & Bolivia i 15 dage, men det bliver hårdt slet ikke at skulle se hende den lille i al den tid!! Så er det godt farmand stadig er der. Vi har besluttet at det må være sådan det er, da der også skal lidt penge i kassen når vi lige har købt hus. 

Jeg må sige det lyder fedt med rundrejsen, jeg vil såååå gerne til Sydamerika!!! Jeg planlægger også en tur til Indien når Alfred er 10 måneder ca.. Håber jeg kan holde det ud

Anmeld

16. juni 2011

Mettemus

DK skriver:

Jubii... jeg har lige fået min barsel forlænget! Så nu skal jeg først starte på speciale d 1/10!

Jeg søger først/udskyder vuggestue start til 1/10 også. Jeg kan godt gå igang med speciale imens jeg stille og roligt kører ham ind! Jeg har tænkt mig at bruge det halve år jeg får, og ikke kun de 3 mdr som først planlagt! Så derfor tænker jeg at jeg nu har dobbelt så lang tid og derfor ikke særligt travlt i starten (når det bider mig i røven til marts og jeg klager og klager, skal vi så ikke sige at i har glemt at jeg var sløv i starten og istedet har ENORMT ondt af mig) Dvs. jeg skal aflevere omkring 1 april! Lad os håbe censor ikke tror at specialet er en aprilsnar og griner "ha ha, ej bare giv mig din rigtige opgave nu!"

Jeg har forlænget min barsel med 14 uger, dvs. jeg får nu barselspengene indtil 19/3 hvillket passer PERFEKT!

Mette: Det kan du jo også bare gøre? Så slipper du for at vende tilbage til dec? du kan forlænge med enten 8 eller 14 uger, du kan jo evt. vælge 8 uger? Det betyder bare at de penge du har fra nu af og til din barsel slutter der midt i dec, de bliver bare delt over en lidt længere periode, dvs. du får i længere tid, men lidt mindre hver mdr! Smart for mig i alt fald, da jeg VED at jeg ikke får lagt til side til de tynde mdr hvor barselsdagpengene er brugt op!

Knus Ditte

Det har jeg faktisk slet ikke tænkt på... Men det lyder som en ret god ide? Jeg havde egentlig en plan om at skulle spare en masse op, men det er som om banken ikke mener at sushi, babytøj, IKEA-møbler, tøj til mor, nyt anlæg til bilen osv er gangbar mønt

Det er ikke noget problem at gøre det eller hvad?

Det lyder virkelig tiltalende!!!

Anmeld

16. juni 2011

Multebær

Jeg har tilmeldt Karlo vuggestue fra 1 september der er han 7 måneder. Jeg havde ikke fastansættelse optil barsel - havde en 6 måneders kontrakt der udløb samtidig med barsel begyndte . Håber inderligt på at score mig et job snart for tanken om at skulle 'tilbage' til et liv på overførsel gør mig lidt trist. Vil vildt gerne igang med et spændende nyt job....altså når jeg lige har nydt Karlo fuld tid lidt mere 

Anmeld

16. juni 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Hmm nej! Du kan få barselsdagpenge HVIS du har haft et arbejde der gør dig berettiget dertil!! Og dem får du så oveni din SU! Men der er krav der skal opfyldes, et bestemt antal timer du skal have arbejdet i ugen op til barslen osv.

Yes, sådan havde jeg nemlig også forstået det som udgangspunkt, men blev så pludselig i tvivl!

Anmeld

16. juni 2011

PeruBaby

Sofia skriver:

Jeg må sige det lyder fedt med rundrejsen, jeg vil såååå gerne til Sydamerika!!! Jeg planlægger også en tur til Indien når Alfred er 10 måneder ca.. Håber jeg kan holde det ud

Ej, hvor spændende!!! - Har hørt meget godt om Indien... omend folk også siger at der er MANGE mennesker overalt, så nogle europæere godt kan få lidt klaustrofobi over at folk hele tiden er "in your face". Men det bliver sikkert vildt fedt!! Hvis du en dag skulle gøre alvor af drømmen om at komme til Sydamerika skal I altid være meget velkomne til at besøge os her

Anmeld

16. juni 2011

piadas

PeruBaby skriver:

Ej, hvor spændende!!! - Har hørt meget godt om Indien... omend folk også siger at der er MANGE mennesker overalt, så nogle europæere godt kan få lidt klaustrofobi over at folk hele tiden er "in your face". Men det bliver sikkert vildt fedt!! Hvis du en dag skulle gøre alvor af drømmen om at komme til Sydamerika skal I altid være meget velkomne til at besøge os her

Jaaa, lad os alle tage til Peru. Næste baby.dk-møde er flyttet fra Århus til Peru!

Nøøj, det kunne være fedt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.