Hvornår slutter din barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

karina pigen

jeg begynder den 1 januar.. medminde jeg finder drømmejobbet før, og vælger at droppe ferie og begynde å job. har søgt vuggeplads pr 1 nov..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Sofia

Jeg har søgt en vuggestueplads til Alfred fra 1. december 2011. Jeg skal til en eksamen i slutningen af januar, og derfor skal jeg have ham kørt ind i vuggestuen i løbet af december, så jeg kan læse nonstop i januar. Normalt når jeg læser til mundtlig eksamen læser jeg fra 8.00-23.00 ca. Det kan jeg jo ikke gøre nu hvor jeg har Alfred, så er spændt på hvordan det kommer til at gå! Men derefter skal jeg skrive mit speciale som jeg regner med at aflevere 1. juni 2012. Derefter skal jeg søge job og jeg HÅBER så meget at jeg finder et, jeg vil så nødigt gå på dagpenge... !!!

Nå men for at svare på spørgsmålet så ved jeg egentlig ikke sådan lige hvornår min barsel slutter, måske pr. 1. december, men på den måde at jeg skal være hjemme indtil 1. juni 2012. Dog har jeg aftalt med DK at vi skal læse/skrive speciale sammen og være aktive, så jeg kommer nok også til at sidde lidt på Universitetet og arbejde!

Anmeld

14. juni 2011

AA10

Min barsel slutter 20.2.12 så er Amina 13 måneder der skal jeg forsætte min udd. som sosu-ass. nåede ikke og afslutte den så det må jeg vist hellere få gjort

Anmeld

14. juni 2011

Mettemus

Bum bum bum... ja hvornår slutter min barsel egentligt? Den på jobbet slutter engang midt i december, men jeg vil så nødigt tilbage der, fordi det er årets aller travleste tid. Jeg vil ikke have lukke- eller weekendvagter, og så tror jeg nok, at jeg er ved at være så uatraktiv, at de ikke gider have mig tilbage overhovedet.

Jeg skal tilbage på uni 1/2 - 2012, men inden har jeg lige to eksamensopgaver, som skal skrives og afleveres. Derfor har vi skrevet Laurits op i vuggeren til d. 1/11 så der er tid til både indkøring af ham og opgaveskrivning for mig.

Inden da skal jeg lige nå at have taget stilling til om jeg skal skifte hovedfag eller ej...

Bum!

Anmeld

14. juni 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Jeg har søgt en vuggestueplads til Alfred fra 1. december 2011. Jeg skal til en eksamen i slutningen af januar, og derfor skal jeg have ham kørt ind i vuggestuen i løbet af december, så jeg kan læse nonstop i januar. Normalt når jeg læser til mundtlig eksamen læser jeg fra 8.00-23.00 ca. Det kan jeg jo ikke gøre nu hvor jeg har Alfred, så er spændt på hvordan det kommer til at gå! Men derefter skal jeg skrive mit speciale som jeg regner med at aflevere 1. juni 2012. Derefter skal jeg søge job og jeg HÅBER så meget at jeg finder et, jeg vil så nødigt gå på dagpenge... !!!

Nå men for at svare på spørgsmålet så ved jeg egentlig ikke sådan lige hvornår min barsel slutter, måske pr. 1. december, men på den måde at jeg skal være hjemme indtil 1. juni 2012. Dog har jeg aftalt med DK at vi skal læse/skrive speciale sammen og være aktive, så jeg kommer nok også til at sidde lidt på Universitetet og arbejde!

I er fandme seje!!! Speciale!! Jøsses

Det er altså vildere end barselsslut!!!

Anmeld

14. juni 2011

Angelspot

Min barsel slutter d. 1. februar, så har jeg holdt et år, gisp!

Så fortsætter jeg, ligesom dig Anne, på 5. semester på pædagog uddannelsen. Nåede heldigvis at færdiggøre 4. semester med IIS eksamen, så jeg ikke skal starte midt i et semester. Jeg glæder mig til at starte igen, jo før jo bedre, da jeg også har tonsvis af drømme jeg vil have ført ud i livet, men som 'cafepengene' ikke rækker til

Så Oliver er skrevet op til dp fra 1. januar, så har jeg to ugers indkøring, en uges fri og en uges oplæsning til 5. semester (starter lige på med en eksamen, sjovt )

Anmeld

15. juni 2011

AnneBJ

Angelspot skriver:

Min barsel slutter d. 1. februar, så har jeg holdt et år, gisp!

Så fortsætter jeg, ligesom dig Anne, på 5. semester på pædagog uddannelsen. Nåede heldigvis at færdiggøre 4. semester med IIS eksamen, så jeg ikke skal starte midt i et semester. Jeg glæder mig til at starte igen, jo før jo bedre, da jeg også har tonsvis af drømme jeg vil have ført ud i livet, men som 'cafepengene' ikke rækker til

Så Oliver er skrevet op til dp fra 1. januar, så har jeg to ugers indkøring, en uges fri og en uges oplæsning til 5. semester (starter lige på med en eksamen, sjovt )

Guuuud ja - DKK eksamen er noget af det første vi kommer tilbage til.... Må jeg udbryde et lillebitte FUCK!?... 

Nåh, men så er det da godt guldet er skrevet op fra 0101, så kærer jeg samme plan som dig... 

Anmeld

15. juni 2011

PeruBaby

Jeg er jo nok en lille særling, da jeg jo sådan set er hjemmegående husmor, der gør som om hun skriver speciale... og så arbejder jeg lidt ved siden af for nogle danske rejsearrangører på deres ture her i Peru, Boliva og Chile... Ikke noget jeg overhoved er uddannet indenfor (håber stadig en dag jeg bliver færdig med specialet, så der kommer til at stå can.merc.int på CV'et), men det er hyggeligt at få lov til at rejse rundt og se Sydamerikas hotteste turistattraktioner et par gange om året, og så giver det dansk løn, hvilket er fantastisk, når det bliver brugt i et u-land.

Så for at komme til sagen, så skal jeg afsted første gang efter at Sofia blev født når hun er 8 mdr. Det er en "kort tur" - rundrejse i Peru & Bolivia i 15 dage, men det bliver hårdt slet ikke at skulle se hende den lille i al den tid!! Så er det godt farmand stadig er der. Vi har besluttet at det må være sådan det er, da der også skal lidt penge i kassen når vi lige har købt hus. 

Anmeld

16. juni 2011

DK

Jubii... jeg har lige fået min barsel forlænget! Så nu skal jeg først starte på speciale d 1/10!

Jeg søger først/udskyder vuggestue start til 1/10 også. Jeg kan godt gå igang med speciale imens jeg stille og roligt kører ham ind! Jeg har tænkt mig at bruge det halve år jeg får, og ikke kun de 3 mdr som først planlagt! Så derfor tænker jeg at jeg nu har dobbelt så lang tid og derfor ikke særligt travlt i starten (når det bider mig i røven til marts og jeg klager og klager, skal vi så ikke sige at i har glemt at jeg var sløv i starten og istedet har ENORMT ondt af mig) Dvs. jeg skal aflevere omkring 1 april! Lad os håbe censor ikke tror at specialet er en aprilsnar og griner "ha ha, ej bare giv mig din rigtige opgave nu!"

Jeg har forlænget min barsel med 14 uger, dvs. jeg får nu barselspengene indtil 19/3 hvillket passer PERFEKT!

Mette: Det kan du jo også bare gøre? Så slipper du for at vende tilbage til dec? du kan forlænge med enten 8 eller 14 uger, du kan jo evt. vælge 8 uger? Det betyder bare at de penge du har fra nu af og til din barsel slutter der midt i dec, de bliver bare delt over en lidt længere periode, dvs. du får i længere tid, men lidt mindre hver mdr! Smart for mig i alt fald, da jeg VED at jeg ikke får lagt til side til de tynde mdr hvor barselsdagpengene er brugt op!

Knus Ditte

Anmeld

16. juni 2011

AnneBJ

DK skriver:

Jubii... jeg har lige fået min barsel forlænget! Så nu skal jeg først starte på speciale d 1/10!

Jeg søger først/udskyder vuggestue start til 1/10 også. Jeg kan godt gå igang med speciale imens jeg stille og roligt kører ham ind! Jeg har tænkt mig at bruge det halve år jeg får, og ikke kun de 3 mdr som først planlagt! Så derfor tænker jeg at jeg nu har dobbelt så lang tid og derfor ikke særligt travlt i starten (når det bider mig i røven til marts og jeg klager og klager, skal vi så ikke sige at i har glemt at jeg var sløv i starten og istedet har ENORMT ondt af mig) Dvs. jeg skal aflevere omkring 1 april! Lad os håbe censor ikke tror at specialet er en aprilsnar og griner "ha ha, ej bare giv mig din rigtige opgave nu!"

Jeg har forlænget min barsel med 14 uger, dvs. jeg får nu barselspengene indtil 19/3 hvillket passer PERFEKT!

Mette: Det kan du jo også bare gøre? Så slipper du for at vende tilbage til dec? du kan forlænge med enten 8 eller 14 uger, du kan jo evt. vælge 8 uger? Det betyder bare at de penge du har fra nu af og til din barsel slutter der midt i dec, de bliver bare delt over en lidt længere periode, dvs. du får i længere tid, men lidt mindre hver mdr! Smart for mig i alt fald, da jeg VED at jeg ikke får lagt til side til de tynde mdr hvor barselsdagpengene er brugt op!

Knus Ditte

Hov stop lige engang! Vil det sige, at de der mange ugers barsel, som far og mor har ret til at dele på barselsdagpenge, kan holdes selvom man er studerende? Jeg er jo "midt i studiet" og kan ikke bare lave specialeløsningen som I kan - men jeg kan vel melde orlov fra studiet, og så få barselsdagpenge, hvis ikke Jørn tager de uger?

Hmm... FOr så vil jeg da klart melde mig fra nu, og holde orlov indtil 1. feb., få barselsdagpenge et halvt år og starte op på Su igen.... HVIS det er muligt - jeg tænker ikke på tid emd baby (jo, det gør jeg selvfølgelig også) men på kroner og øre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.