På toilettet efter syning ? Hjæælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Saram

serinasmor skriver:

det hjælper også med husk (frøskaller der blandt andet kan købes i matas) ... fik rådet at bruge et bind til at støtte mellemkødet imens det stod på ...

kan godt huske det var mega skræmmende

men der sker ikke noget ved det

husk/frøskaller, hvad i alverden er det og hvordan fungere det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Saram

LC skriver:

Ja du køber det bare i håndkøb. Klyx er iøvrigt det de også bruger på sygehuset inden fødslen, hvis man ønsker at få tømt maven inden fødslen.

Min jordemoder anbefalede det, allerede til fødselsforberedelse, at vi købte det. Så vi selv kunne tage det hjemmefra, hvis vi havde lyst, inden vi kom på fødegangen og ellers havde noget hjemme til efter fødslen.

Ja for jeg fik det også på sygehuset og derfor tænkte jeg om man bare godt kunne købe det i håndkøb, men fedt at man kan..

Anmeld

9. juni 2011

Saram

MissChrista skriver:

hihi. dengang jeg VIRKELIg skulle (altså første gang jeg var på toilet), der var min kæreste hjemme. Så han tog vores søn imens jeg ellers fik lov at bruge så lang tid på det som muligt (: hehe. Og havde faktisk pumpet mælk ud til ham, til hvis det skulle tage sindssygt lang tid haha ..
Der gik nok en måned før jeg bare kunne gå på toilet helt uden at tænke over det.. og der tror jeg faktisk stadig jeg følte mig "tung" for neden.. Hvis du kender den følelse som om det hele "falder ud" mmmh.. Det lyder så lækkert hehe.

Men der frygtede jeg det ikke længere
Hov - og lige så du ved det, har jeg også en enkelt gang haft min søn med ude på toilettet, en dag hvor jeg var alene hjemme, og han var vågen.. ;P Han låi liften! Stakkels dreng

Ligenu ligger kæresten med ondt i hovedet og sover med den lille prinsesse, så må desværre vente til han vågner igen så han kan få hentet det. Har så ondt i bunden at den tur derned gør at jeg får syygt mange smerter i flere timer efter..

Pyh det er lang tid.. for at der ikke kommer til at gå så lang tid, men det gør der nok sikkert.

Haha ej hvor godt. Jamen hvis man virkelig skal, så skal man, så må de bare overleve, og tror da også sagtens de kan holde det ud.

Anmeld

9. juni 2011

Nalle

Uhh, jeg kan godt huske hvordan det var, blev syet ved den første, men var alligvel på toilet dagen efter, og jo det gjorder ondt, ( ved ikke hvad jeg havde gjordt uden håndvasken ved siden af, så er jeg sikker på jeg var faldet på gulvet  )  men efter det var det ikke så slemt, havde også hård mave /:

Anmeld

9. juni 2011

JacobsMoar

Jeg fødte mandag, da vi fredag aften sad ude hos kærestens mormor havde jeg stadig ikke været på toilettet.. Hun gav mig 7-8 svesker, og så skulle der gå ca 8 timer.. Morgenen efter kan jeg love dig for at jeg skulle, tog en masse toiletpapir, som jeg holdt for, så det ikke gik for stærkt.. Og jeg tuede, og rystede.. Men ud kom det, og det lettede..

Brug den tid du skal, og lad være med at presse for meget.. Så skal det nok gå.. ?

Husk, hvis du tager magnesia, spiser svesker eller andet, går det i mælken, og din datter kan derfor også få tynd mave, eller få ondt i den.. Hvis altså du ammer... ?

Anmeld

9. juni 2011

lykkekevin

jeg er en af dem der ikke rigtig har haft problemer  efter nogen af min fødsler...

hvis man bare slapper godt nok af så kommer det lidt af sig selv. mener kun lige det var til ja ulækkert første kom ud der fandt jeg ud af det gør jo ikke ondt..

prasset dog ikke hårdt for var mest bange for alt op fra maven faldt ud...

jeg har ikke brugt aff midelbare slap af og prøv at tænk på noget andet tag en bog med eller nogst

Anmeld

9. juni 2011

morethanperfect

Saram skriver:

Hej piger.

Ved godt det ikke lige er det fedeste emne men har godt nok brug for råd.

Det er nu en uge siden jeg fødte min lille datter og har ikke kunnet komme på toilettet siden. Kan mærke der snart skal noget ud, er begyndt at have ret ondt i maven osv. men tanken om at skulle "presse" down there er bare forfærdelig.

Er der nogen af jer der har haft det på samme måde som kan fortælle om hvad i gjorde osv og om det gjorde meget ondt ?

Puuuh jeg kan huske det som det var i går .. Det er IKKE rart

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg gjorde , men kan huske jeg spurgte jordemoder om jeg godt måtte Haha ..

Anmeld

9. juni 2011

Saram

KarinaB. skriver:

Jeg fødte mandag, da vi fredag aften sad ude hos kærestens mormor havde jeg stadig ikke været på toilettet.. Hun gav mig 7-8 svesker, og så skulle der gå ca 8 timer.. Morgenen efter kan jeg love dig for at jeg skulle, tog en masse toiletpapir, som jeg holdt for, så det ikke gik for stærkt.. Og jeg tuede, og rystede.. Men ud kom det, og det lettede..

Brug den tid du skal, og lad være med at presse for meget.. Så skal det nok gå.. ?

Husk, hvis du tager magnesia, spiser svesker eller andet, går det i mælken, og din datter kan derfor også få tynd mave, eller få ondt i den.. Hvis altså du ammer... ?

Åh det vidste jeg ikke. Jep jeg ammer nemlig. Hm, gad vide om der ikke findes noget som ikke går i mælken ?

Hm nok et dumt spørgsmål da du skriver at du tudede og røstede, men var det fordi det gjorde det ondt?
Jaa tror virkelig det kræver man giver sig selv rigtig god tid.. Men tænker lidt om man godt kan lade være med qat presse når det er? Dengang jeg fik klyx inden jeg fødte kunne jeg ikke lade være med at presse.. Ved ikke om det er fordi presseveerne så småt var gået igang.

Men mange tak for dit svar.

Anmeld

9. juni 2011

Saram

morethanperfect skriver:

Puuuh jeg kan huske det som det var i går .. Det er IKKE rart

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg gjorde , men kan huske jeg spurgte jordemoder om jeg godt måtte Haha ..

Hehe.. Det sjovt for inden jeg fødte, havde jeg en eller anden total naiv indstilling om at så snart hun var kommet ud, så ville der bare ikke være nogen som helst smerter eller problemer.. OMG' jeg tog fejl..

Anmeld

9. juni 2011

Minmio

Saram skriver:

Brugte du så afførings middel hver gang eller kun første gang efter?

Jeg synes at det kun den første gang der var slem, brugte afføringsmiddel den første gang og holdte fødeudgangen med en vaskeklud, og de andre gange sad jeg på toilettet til det kom af sig selv uden at presse.

Jeg synes dog at det var værre da jeg skulle tisse efter min første fødsel, jeg kunne ikke gøre det uden at stønne af smerte i en hel måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.