På toilettet efter syning ? Hjæælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

LC

Saram skriver:

Btw, kan man godt bare købe det i håndkøb?

Ja du køber det bare i håndkøb. Klyx er iøvrigt det de også bruger på sygehuset inden fødslen, hvis man ønsker at få tømt maven inden fødslen.

Min jordemoder anbefalede det, allerede til fødselsforberedelse, at vi købte det. Så vi selv kunne tage det hjemmefra, hvis vi havde lyst, inden vi kom på fødegangen og ellers havde noget hjemme til efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Saram

Mira0911 skriver:

Havde det lige præcis på samme måde selv... Jeg turde ikke komme af med noget, bare så bange... 

Det du kan gøre at tage et bind og dække det til ved indgangen/fødselsudgangen for at skåne det, mens du kommer af med aff. 

Bare et ganske alm bind, ikke med koldt vands på eller noget?

Anmeld

9. juni 2011

Mira0911

Saram skriver:

Bare et ganske alm bind, ikke med koldt vands på eller noget?

Bare et ganske almindeligt bind... 

Anmeld

9. juni 2011

Saram

mth1987 skriver:

puha jeg syntes også det var et marridt... oven i det fik jeg også hæmorider... men jeg brugte også afføringsmiddel og så havde jeg fået en flaske fra hospitalet, da jeg var syet så meget at det bare ikke var sjovt at sku hverken den ene eller det andet, så den fyldte jeg med vand og skyllede mig efter toilet besøg og bagefter en tur i bruseren, her gang. så det tog ikk li 2 min at gå på wc

Brugte du så afførings middel hver gang eller kun første gang efter?

Anmeld

9. juni 2011

Aprilmor11

Saram skriver:

Hej piger.

Ved godt det ikke lige er det fedeste emne men har godt nok brug for råd.

Det er nu en uge siden jeg fødte min lille datter og har ikke kunnet komme på toilettet siden. Kan mærke der snart skal noget ud, er begyndt at have ret ondt i maven osv. men tanken om at skulle "presse" down there er bare forfærdelig.

Er der nogen af jer der har haft det på samme måde som kan fortælle om hvad i gjorde osv og om det gjorde meget ondt ?

Først ville jeg gerne sige stort tillykke med jeres lille pige

Jeg fik nogen piller på sygehuset inden jeg tog hjem, fordi at jeg ikke havde været på toilet siden .. Og der gik halvanden uge .. Og når man ikke har været på toilet så længe begynder det at blive hårde, så de piller jeg fik blødgjorde det, så det ikke var for tyndt eller hårdt .. Og det gjorde ikke ondt

Anmeld

9. juni 2011

Saram

MissChrista skriver:

uhh, det er ganske normalt at ahve det sådan. Ååååårh.. jeg havde dte sådan SÅ længe..med fare for at lyde lidt ulækker, så imens det "står på", så bare giv dig rigtig god tid. første gang sad jeg på toilettet i 35 minutter, fordi jeg ikke pressede overhovedet. Det kom ud af sig selv.. Sådan var det de første par gange.. Det bliver dejligt, når du ikke frygter det længere

Hvor længe gik der så før du kunne komme normalt på toilettet igen uden at være bange for det og uden at det gjorde ondt?

Den der med at give sig rigtig god tid, tror jeg er en god idé. Synes bare det må være svært at være derude i så lang tid med en lille nyfødt pige i huset. Hehe. Må gøre det når hun har spist og lige er faldet i søvn og så håbe på hun sover længe.

Anmeld

9. juni 2011

mth1987

Saram skriver:

Brugte du så afførings middel hver gang eller kun første gang efter?

jeg brugte det faktisk først da jeg fik hæmoride, og kun en gang. men det var ikke klux.

Anmeld

9. juni 2011

Bare mig..

MissChrista skriver:

uhh, det er ganske normalt at ahve det sådan. Ååååårh.. jeg havde dte sådan SÅ længe..med fare for at lyde lidt ulækker, så imens det "står på", så bare giv dig rigtig god tid. første gang sad jeg på toilettet i 35 minutter, fordi jeg ikke pressede overhovedet. Det kom ud af sig selv.. Sådan var det de første par gange.. Det bliver dejligt, når du ikke frygter det længere

Kunne ikke lade være med at smågrine da jeg læste dit svar.. Jeg sad der også bare i vildt lang tid.. Jeg rørte mig ikke ud af flækken mens jeg sad der.. Den mindste bevægelse, så panikkede jeg.. Var mussestille

Ts. Jeg tror også du må have fat i nogen afføringsmiddel, og så må du sætte dig på wc og blive der indtil du føler du er kommet af med det du skulle.. Om det så tager en time.. For jeg mener at have hørt, at du også kan få hæmorider, hvis dit afføring er for hårdt, og du så presser for meget, især efter en fødsel. Og det gør knap så ondt, hvis du bare lavder "det komme af sig selv".

Held og lykke med dit wcprojekt.. - det er noget af en udfordring, jeg ved det!!

Anmeld

9. juni 2011

Saram

Aprilmor11 skriver:

Først ville jeg gerne sige stort tillykke med jeres lille pige

Jeg fik nogen piller på sygehuset inden jeg tog hjem, fordi at jeg ikke havde været på toilet siden .. Og der gik halvanden uge .. Og når man ikke har været på toilet så længe begynder det at blive hårde, så de piller jeg fik blødgjorde det, så det ikke var for tyndt eller hårdt .. Og det gjorde ikke ondt

Taak skal du have. 

Årh ville ønske jeg havde fået sådan nogle piller.. Men må vist prøve at ringe til apoteket og høre hvad de mener er det bedste og så sende kæresten ned efter det..

Tak for dit svar!

Anmeld

9. juni 2011

Mor Christa

Saram skriver:

Hvor længe gik der så før du kunne komme normalt på toilettet igen uden at være bange for det og uden at det gjorde ondt?

Den der med at give sig rigtig god tid, tror jeg er en god idé. Synes bare det må være svært at være derude i så lang tid med en lille nyfødt pige i huset. Hehe. Må gøre det når hun har spist og lige er faldet i søvn og så håbe på hun sover længe.

hihi. dengang jeg VIRKELIg skulle (altså første gang jeg var på toilet), der var min kæreste hjemme. Så han tog vores søn imens jeg ellers fik lov at bruge så lang tid på det som muligt (: hehe. Og havde faktisk pumpet mælk ud til ham, til hvis det skulle tage sindssygt lang tid haha ..
Der gik nok en måned før jeg bare kunne gå på toilet helt uden at tænke over det.. og der tror jeg faktisk stadig jeg følte mig "tung" for neden.. Hvis du kender den følelse som om det hele "falder ud" mmmh.. Det lyder så lækkert hehe.

Men der frygtede jeg det ikke længere
Hov - og lige så du ved det, har jeg også en enkelt gang haft min søn med ude på toilettet, en dag hvor jeg var alene hjemme, og han var vågen.. ;P Han låi liften! Stakkels dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.