uden sine forældre? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

nåh så forstod jeg det rigtigt nok. men mange tak søde. men tror enlig jeg allerede ved hvad jeg skal gøre nu.  

Det er bare iorden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Sakris

Anonym skriver:

nej tror bare stadig jeg var oprevet over det rockertand skrev. i mine øre lød det for mig at man som forældre er okay hvis man er sådan. ville blive så skuffet over mig selv hvis jeg var sådan overfor mine børn. har set så meget om det. er i samarbejde med kommunen ude og holde foredrag omkring alle mulige problemstillinger børn og unge bliver udsat for og har selv været en af dem. set så mange forældre som smider deres børn ud i en alder af 15. alt det misbrug og alt det. for mig må man tage ansvar når man har børn og når de bliver ældre tage mere og mere ansvar for sig selv men lige meget hvad har de jo brug for sine forældre deres opbakning og kærlighed. tror bare jeg var overrasket over det svar hun gav, du må undskylde hvis min overraskelse har gået ud over dig, var ikke meningen

(det lige gået op for mig jeg bruger helt vildt lang tid til at skrive en masse)

mine søskende er overrasket over hvordan de kan være men de er her for at støtte så kunne bare skrive til dem eller ringe. så er dejligt at vide jeg har dem.  

Det kan jeg godt forstå. Tror kun hun læste dit første indlæg, og ikke de efterfølgende...

Op med humøret, tænk på det gode dig og din kæreste går i møde. Ud til højre med din far og stedmor indtil de bliver voksne og træk på dine søskende istedet

Rigtig mange gange held og lykke!

Anmeld

7. juni 2011

inpe

søde ven

den med at min far skulle følge mig op, har jeg også vendt rigtig mange gange i mit hoved.

Jeg har valgt, at min lillebror skal følge mig op, når dagen kommer, for den der følger mig op, skal også have sit hjerte med i det, og det ved jeg min lillebror har.

vælg en som du ved er der for dig, og som du er tryg ved. Dette er jo bare igen en af de ting som din far vil gå glip af, og aldrig få changen for igen.

Jeg ved at det tar tid, at bearbejden den sorg og svigt man føler inden i sig selv, men når du har været igennem det, finder du også de lyse sidder. Men vær stæk. Og jeg er glad for at høre, at det går bedre mellem dig og din forlovede.  Det er aldrig nemt, hvis der er for mange der blander sig.

Vær stærk og nyd din graviditet, og glæd dig til at blive mor, det bliver en fantastisk dag i dit liv.

knus inpe

Anmeld

7. juni 2011

tazz

Jeg tror der er to meget forskellige sider af denne sag.
Og jeg tror, at du skyder dig selv i foden, hvis du dropper kontakten med din far og stedmor.

Tag det i stedet roligt og se hvordan det kommer til, at gå når I får flyttet for jer selv. Og lær at lade tingene flyve ind ad det ene øre og ud af det andet.

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Sakris skriver:

Det kan jeg godt forstå. Tror kun hun læste dit første indlæg, og ikke de efterfølgende...

Op med humøret, tænk på det gode dig og din kæreste går i møde. Ud til højre med din far og stedmor indtil de bliver voksne og træk på dine søskende istedet

Rigtig mange gange held og lykke!

mange tak har jeg også tænkt mig. selvom de er så langt væk ved jeg at de er der helt klart mere for mig end han nogensinde har været.

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

inpe skriver:

søde ven

den med at min far skulle følge mig op, har jeg også vendt rigtig mange gange i mit hoved.

Jeg har valgt, at min lillebror skal følge mig op, når dagen kommer, for den der følger mig op, skal også have sit hjerte med i det, og det ved jeg min lillebror har.

vælg en som du ved er der for dig, og som du er tryg ved. Dette er jo bare igen en af de ting som din far vil gå glip af, og aldrig få changen for igen.

Jeg ved at det tar tid, at bearbejden den sorg og svigt man føler inden i sig selv, men når du har været igennem det, finder du også de lyse sidder. Men vær stæk. Og jeg er glad for at høre, at det går bedre mellem dig og din forlovede.  Det er aldrig nemt, hvis der er for mange der blander sig.

Vær stærk og nyd din graviditet, og glæd dig til at blive mor, det bliver en fantastisk dag i dit liv.

knus inpe

jeg glæder mig rigtigt meget og nyder at have en bette i maven og tænke det er mit vidunder. jeg tror det med bryllup er fordi jeg har så meget familie på den side jeg enlig gerne vil se. men hvordan kan man invitere dem uden at invitere sin egen far. vil jo gerne se resten af familien, men har ikke lyst til at der skal være en som jeg tænker hvorfor skal han ødelægge min dag. som jeg allerede har det så ville jeg hellere bruge min sted far til at følge mig op ad gulvet vil betyde mere for mig da han har været mere en far end min egen. selv efter jeg er flyttet og min mor er død snakker jeg helt vildt godt med ham.

mange tak for svar

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Jeg tror der er to meget forskellige sider af denne sag.
Og jeg tror, at du skyder dig selv i foden, hvis du dropper kontakten med din far og stedmor.

Tag det i stedet roligt og se hvordan det kommer til, at gå når I får flyttet for jer selv. Og lær at lade tingene flyve ind ad det ene øre og ud af det andet.

har hele mit liv fået afvide jeg ikke kan klare det. at skyde mig selv i foden vil jeg ikke sige. for kan seriøst ikke se hvad jeg har gjort som skulle gøre jeg ikke skulle blive en god nok mor. var det fordi jeg flyttede da jeg var 17 at de så kun har haft mig i 4 år? hvordan skal jeg kunne lade det flyve ind af det ene og ud af det andet når det eneste de siger til mig er at det ikke er godt nok. har ikke haft en ordentlig samtale med min far siden jeg var 17. han har aldrig spurgt hvordan jeg har det. det bare gør lige det eller at det ikke var godt nok alligevel. når min egen far dømmer mig ud fra min stedmor hvad skal jeg så med dem? han ved ikke engang hvem jeg er for han har aldrig intresseret sig. så hvorfor skyder jeg mig selv i foden?

Anmeld

7. juni 2011

tazz

Anonym skriver:

har hele mit liv fået afvide jeg ikke kan klare det. at skyde mig selv i foden vil jeg ikke sige. for kan seriøst ikke se hvad jeg har gjort som skulle gøre jeg ikke skulle blive en god nok mor. var det fordi jeg flyttede da jeg var 17 at de så kun har haft mig i 4 år? hvordan skal jeg kunne lade det flyve ind af det ene og ud af det andet når det eneste de siger til mig er at det ikke er godt nok. har ikke haft en ordentlig samtale med min far siden jeg var 17. han har aldrig spurgt hvordan jeg har det. det bare gør lige det eller at det ikke var godt nok alligevel. når min egen far dømmer mig ud fra min stedmor hvad skal jeg så med dem? han ved ikke engang hvem jeg er for han har aldrig intresseret sig. så hvorfor skyder jeg mig selv i foden?

Du spørger - jeg svarer.
Og jeg vil holde fast i mit svar. Du vil komme til at fortryde at du afskærer din familie.

Hvis du ikke kan se hvad der skulle få ham til, at sige at du ikke er en god nok mor, så må du jo spørge ham - og tage disukssionen med ham! Få taget den ordentlige samtale med ham, som du siger, du ikke har haft siden du var 17. Du kan jo ikke bare sidde i et hjørne og vente på at han kommer til dig, du har lige så meget ansvar for, at få det til at køre.

Og undskyld mange gange, men hvis de er gode nok til, at lade dig bo hos sig, hvor du ellers ville være hjemløs, så må de jo bekymre sig for dig og dit velvære!! Så den der med, at de ikke interesserer sig for dig, tror jeg ikke på, så havde de ladet dig bo på gaden.

Jeg har tit fået at vide, at folk behandler en, som man lader dem behandle sig. Og det tror jeg er rigtigt.

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Du spørger - jeg svarer.
Og jeg vil holde fast i mit svar. Du vil komme til at fortryde at du afskærer din familie.

Hvis du ikke kan se hvad der skulle få ham til, at sige at du ikke er en god nok mor, så må du jo spørge ham - og tage disukssionen med ham! Få taget den ordentlige samtale med ham, som du siger, du ikke har haft siden du var 17. Du kan jo ikke bare sidde i et hjørne og vente på at han kommer til dig, du har lige så meget ansvar for, at få det til at køre.

Og undskyld mange gange, men hvis de er gode nok til, at lade dig bo hos sig, hvor du ellers ville være hjemløs, så må de jo bekymre sig for dig og dit velvære!! Så den der med, at de ikke interesserer sig for dig, tror jeg ikke på, så havde de ladet dig bo på gaden.

Jeg har tit fået at vide, at folk behandler en, som man lader dem behandle sig. Og det tror jeg er rigtigt.

ja lade mig bo ved dem til det passer mig bliver udskrevet vil tage snakket med dem men i stedet bliver man smidt ud. det samme skete dengang. jeg har vidste de ville de længe så har fundet mig i set ellere havde jeg boet ude på fortovskanten. det er jo ikke fordi jeg boede der gratis skulle da stadig betale husleje. når man har spurgte og de ikke kan komme med et ordentlig svar end at komme med en masse flere ting. hvad nytter det så? hvis man så spørger ind til det. så kommer de argumenter som var der før men som stadig ikke var hold i. jeg havde boet på gaden hvis ikke det var for min veninde.

og ja giver dig ret i sen sidste sætning i nogle tilfælde. men hvad så med de børn som får tæsk? de forældre som er alkohol og/eller stof misbruger? er det så børnenes skyld, (de har jo selv fundet sig i den behandling)? 

Anmeld

7. juni 2011

inpe

Godt at du har en stedfar, som er der for dig, og som holder af dig, og som stadig er der for dig. Vi har selv i min mands familie en papsøster, som, er lige så stor en del af hans familie selv om hendes far, døde af et hjerte stop for 7 år siden.

ang. dit bryllup, så skal du invitere dem du gerne vil se til dit bryllup, og som vil være med til at give jer en vidunderlig dag. Husk det er jeres dag.

du kan altid skrive til mig, på min email. inapedersen2@mail.dk

knus inpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.