Hvorfor leje og ikke eje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

132319

Maggieh skriver:

Tænker bare de fleste jeg kender/ved om, lejer.. hvorfor lejer i??? 

Er det ikke næsten det samme at man køber og så betaler det samme som man ellers ville have gjort om måneden, og vide at pengene bliver brugt for at betale lånet af huset istedet for at pengene bare bliver ''væk'' hvis i kan følge mig.. 

Lejer i eller ejer i??

til sidst vis mig din/jeres DRØMME hus eller lejlighed, her er min, men kunne aldrig finde på at flytte ind i den da den er i jylland (

Men der snakker jeg jo også om deres indretning, den er LIGE i øjet efter min smag :b

http://www.trendsales.dk/listings/stroeget-7430-ikast-nyrenoveret-lejlighed/21682764?forum=508&road=my_items

(ret sjovt at den blev fundet inde på ts, hehe)

Jeg kan med ret stor sikkerhed sige at jeg aldrig kommer til at eje!

Jeg nyder friheden og fleksibiliteten der er ved at leje. Hvis jeg vil flytte, gør jeg det med max 3 måneders varsel og ryger der et vandrør eller skal taget fixes, er det boligselskabets ansvar, ikke mit!  

Det kan godt være at nogle mener at det er "penge" af vinduet at leje men det kan det godt nok også være at eje, især i disse tider!

Jeg bor i et attraktivt område hvor husene er sindsygt dyre og jeg elsker at have min lejebolig og kan se frem til et billigt, et plans leje-rækkehus og max 10 år 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

oerbaek

Maggieh skriver:

og hvordan har i råd til det?

altså nu tænker jeg jo bare over alt det andre har skrevet ?

Jamen hvordan har vi ikke råd til det vil jeg næsten sige

Af frygt for at blive trampet ned nu...

men jeg vil slet ikke leje da jeg personligt syns det er penge ud af vinduet... i et eje hus har du trods alt en opsparring hvis du vel og mærket ikke låner op i huset hele tiden. Vi har et dejligt stor hus på 270 kvadratmeter her er dejligt med plads til hele familien, (Hund og 3 børn og 2 voksne) 

Anmeld

6. juni 2011

Magsen

oerbaek skriver:

Jamen hvordan har vi ikke råd til det vil jeg næsten sige

Af frygt for at blive trampet ned nu...

men jeg vil slet ikke leje da jeg personligt syns det er penge ud af vinduet... i et eje hus har du trods alt en opsparring hvis du vel og mærket ikke låner op i huset hele tiden. Vi har et dejligt stor hus på 270 kvadratmeter her er dejligt med plads til hele familien, (Hund og 3 børn og 2 voksne) 

Du bliver ihvertfald ikke trampet ned af mig. 

For mine tanker ligger jo i hvorfor man lejer istedet for at eje.

Jeg vil personligt meget gerne eje, så jeg kan lave stedet til mit eget, og som du også skriver så ved at hvor pengene ender hen - istedet for at smide dem udaf vinduet.

Anmeld

6. juni 2011

oerbaek

Maggieh skriver:

Du bliver ihvertfald ikke trampet ned af mig. 

For mine tanker ligger jo i hvorfor man lejer istedet for at eje.

Jeg vil personligt meget gerne eje, så jeg kan lave stedet til mit eget, og som du også skriver så ved at hvor pengene ender hen - istedet for at smide dem udaf vinduet.

Vi har lejet engang og gør det ikke igen det var da rart at vi kunne flytte inden for 3 måneder men det var også det eneste positive syns vi så rimelig hurtigt købte vi et hus og det er da det bedste vi nogensinde har gjort det er så dejligt du bare kan lave tingene som du selv vil have

Anmeld

6. juni 2011

Laulund87

Når man ejer betaler man jo ting som lejere ikke gør..Der er ejendomsskatter osv. Så selvom man køber et hus billigt, løber det stadig op.

Jeg vil så gerne betale de ting for jeg ELSKER at eje mit eget hus! Vi kan gøre præcis hvad vi vil og skal ikke spørge nogen om lov. Vi har bygget om nogle steder og vi har malet huset udvendig.

Håber aldrig at jeg skal leje igen!

Anmeld

6. juni 2011

Carina1977

Maggieh skriver:

Er det ikke næsten det samme at man køber og så betaler det samme som man ellers ville have gjort om måneden, og vide at pengene bliver brugt for at betale lånet af huset istedet for at pengene bare bliver ''væk'' hvis i kan følge mig.. 

Lejer i eller ejer i??

til sidst vis mig din/jeres DRØMME hus eller lejlighed, her er min, men kunne aldrig finde på at flytte ind i den da den er i jylland (

Men der snakker jeg jo også om deres indretning, den er LIGE i øjet efter min smag :b

http://www.trendsales.dk/listings/stroeget-7430-ikast-nyrenoveret-lejlighed/21682764?forum=508&road=my_items

Jeg lejer og det gør jeg fordi jeg ikke har råd til at købe et hus som enlig mor. Hvis min vaskemaskine, komfur, køleskab osv. går i stykker, skal jeg ikke suse ud og købe et nyt.....det sørger udlejer/boligforeningen for. Der er nogle udgifter man undgår, når man lejer frem for at eje.

Derudover kan man jo flytte, uden at skulle tænke på, om man mon nu kan få solgt lejligheden/huset.

Anmeld

6. juni 2011

Carina1977

Maggieh skriver:

Lejer i eller ejer i??

Hov fik ikke lige klikket ind på dit link

Ikast er en god by....her bor jeg nemlig  

Anmeld

6. juni 2011

Magsen

Carina1977 skriver:

Hov fik ikke lige klikket ind på dit link

Ikast er en god by....her bor jeg nemlig  

er det rigtigt ??!?!?!

jeg eeelsker bare den der lejlighed, ville ønske den var i sjælland og man ku købe den møbleret  

Anmeld

6. juni 2011

Carina1977

Maggieh skriver:

er det rigtigt ??!?!?!

jeg eeelsker bare den der lejlighed, ville ønske den var i sjælland og man ku købe den møbleret  

Det ville da være meget praktisk, hvis man kunne flytte den lejlighed, og placere den lige, hvor man ville have den  

Anmeld

6. juni 2011

Dansker i England

Jeg ville gerne købe et hus, men jeg har ikke de 10-15% man gerne skulle have til udbetalingen. Håber dog, det bliver muligt at spare det op inden for de næste par år , for ja, at leje er lidt som at smide penge ud af vinduet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.