Hvorfor leje og ikke eje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.785 visninger
49 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Magsen

Tænker bare de fleste jeg kender/ved om, lejer.. hvorfor lejer i??? 

Er det ikke næsten det samme at man køber og så betaler det samme som man ellers ville have gjort om måneden, og vide at pengene bliver brugt for at betale lånet af huset istedet for at pengene bare bliver ''væk'' hvis i kan følge mig.. 

Lejer i eller ejer i??

til sidst vis mig din/jeres DRØMME hus eller lejlighed, her er min, men kunne aldrig finde på at flytte ind i den da den er i jylland (

Men der snakker jeg jo også om deres indretning, den er LIGE i øjet efter min smag :b

http://www.trendsales.dk/listings/stroeget-7430-ikast-nyrenoveret-lejlighed/21682764?forum=508&road=my_items

(ret sjovt at den blev fundet inde på ts, hehe)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Dinna88

Jeg kommer først til at købe hus om mange år - jeg aner nemlig ikke hvor jeg skal bo. Jeg skal have hus engang, men først når jeg er 100 % sikker - men så regner jeg så med både at købe hus i DK og i udlandet - så det må vel kompensere for det

Anmeld

5. juni 2011

Darling<3

Maggieh skriver:

Er det ikke næsten det samme at man køber og så betaler det samme som man ellers ville have gjort om måneden, og vide at pengene bliver brugt for at betale lånet af huset istedet for at pengene bare bliver ''væk'' hvis i kan følge mig.. 

Lejer i eller ejer i??

til sidst vis mig din/jeres DRØMME hus eller lejlighed, her er min, men kunne aldrig finde på at flytte ind i den da den er i jylland (

Men der snakker jeg jo også om deres indretning, den er LIGE i øjet efter min smag :b

http://www.trendsales.dk/listings/stroeget-7430-ikast-nyrenoveret-lejlighed/21682764?forum=508&road=my_items

OMG den er fed søde!! Den vil jeg gerne have, så kan du få min her i København

Anmeld

5. juni 2011

Maja_4000

Den er fed !

Vi lejer i øjeblikket .. Men planen er , at mine forældre skal købe , og så lejer vi af dem :b

Og fuck , hvor er den billig !! Men jeg vil ikke fra Roskilde :b

Anmeld

5. juni 2011

MaliksMor

vi lejer fordi vi ikke har råd til at købe hus lige nu

vi skal måske købe mine forældres hus om 4-5 år - det koster lige knap 2,5 mio..

Anmeld

5. juni 2011

Lullaby

Jamen grunden til vi lejer er, at vi pt har et rækkehus som passer til de behov som vi har. Haven er dog ikke så stor men den er fin lige i øjeblikket. Naboerne er flinke, der er 2 legepladser tæt på, legekammerater lige om hjørnet og vi bor midt i byen. Desuden er vi ikke sikker på hvor vi vil bo når vi skal have hus og har en del krav. Pengene skal jo også kunne skaffes. Vi har vægtet andre ting højere de sidste par år, rejser osv og har ikke syntes at vi har haft lyst til at eje et hus

Anmeld

5. juni 2011

Frøken J.

Maggieh skriver:

Lejer i eller ejer i??

Du hænger jo meget mere på den, hvis du ejer, hvis nu du skulle få lyst til at flytte igen. Som lejer har du jo abre 3 måneders opsigelser, og så er det ikke dit problem. Det er jo nogen temmelig anderldes vilkår du har som ejer Derudover lejer vi self. også, fordi vi ikke har råd til at betale så stort et "her og nu" beløb, og vi ønsker ikke at forgælde os så kraftigt i så ung en alder : )

Anmeld

5. juni 2011

chael

Maggieh skriver:

Lejer i eller ejer i??

Ej det er ikke næsten det samme. Vi lejer, et skønt rækkehus med have og tæt ved ungernes institution osv.

Vi ville da rigtig gerne købe et hus, men det kommer til at koste os det dobbelte i faste udgifter, og så er det jo ikke "næsten" det samme

Vi sidder for 10.000 i faste udgifter om måneden, flyttede vi i hus, ville de faste udgifter komme op omkring 20.000 plus.

Der er stor forskel på de 2 tal, ihvertfald for os, især så længe jeg er studerende, så kan det slet ikke komme på tale.

Så selvom hvor end jeg gerne ville købe hus, så skal jeg først være færdig med min uddannelse

*Camilla 23+4

Anmeld

5. juni 2011

Madam Blå

Vi lejer fordi der nok ikke er nogen, der vil låne to studerende så mange penge.. Så vi må vente med at købe til vi har fast arbejde, og en god opsparing, så banken vil låne os penge

Anmeld

5. juni 2011

henh01

Leje har den fordel at går noget i stykker så er det ikke på egen regning, man skal ikke tænke på rentestigning osv. Udgiften er den samme hver mdr.

At eje har den fordel at man med tiden sparer op, dog kan man være uheldig at have et hus hvor udgifterne overgår indtjeningen ved huset - særligt i disse tider.

Vi lejer fordi vi ikke har råd til hus pt, men om jeg vil have hus når vi engang kan købe er jeg usikker på. Vi får forhåbentlig ny lejl. med have i centrum - 500 m fra min datters skole og 10 min gang fra byen. Der kan man ikke bare lige sådan købe et  hus til rimelige penge - medmindre alt skal laves og det gider jeg slet ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.