Hvorfor leje og ikke eje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Clisolka

A. skriver:

hvis du bor til leje har du bare din indboforsikring og det er bare det går noget i stykker ringer du til vicevært og han ordner det,hvis en rør går i stykker er du pænt ligeglad da det går ikke ud over dig så du er sikkert at du ikke står ligepludseligt med en regning til flere tusind..

Dét er netop grunden til at jeg bor i en lejelejlighed.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

sarahb

Vi ejer vores lejlighed og ville helt sikkert anbefale det hvis man har mulighed for det. For de penge man smider i husleje tjener sig godt på et lån.
I det område vi bor er der mange til salg Og de har en go pris og det er super lækkert søde, super børnevenligt, alt i nærheden, mange børn og gode transport muligheder. Skriv pb hvis du vil vide mere..

Anmeld

5. juni 2011

sarahb

A. skriver:

det er overhoved ikke det samme at leje og eje ellers vil alle bor i en hus ko

hvis du ejer så skal du først tage stor lån,du skal betale skat for den hus du ejer,du skal har masser af forsikringer,du skal reparere og renovere alt selv,du får altid mange ekstra udgifter ved at eje desværre

hvis du bor til leje har du bare din indboforsikring og det er bare det går noget i stykker ringer du til vicevært og han ordner det,hvis en rør går i stykker er du pænt ligeglad da det går ikke ud over dig så du er sikkert at du ikke står ligepludseligt med en regning til flere tusind..

så det er stor forskel

Til gengæld får du et større fradrag, lever inder egne regler med renovation, gør en investering til senere i livet og ikke bare sms'er penge ud af vinduet på leje du ALDRIG får noget igen af.
Det gør man trods alt når man ejer..

Anmeld

5. juni 2011

Mi

Vi ejer vores hus og har boet her i snart 11 år. Vi har selv sat det istand, så vi har fået det som vi gerne vil have det. Det er virkelig vores drømmehus, bortset fra at der er alt for meget at holde på 

Jeg kan virkelig godt se fordelene i at leje; det er billigere, mere flexibelt og så har man en vicevært til at slå græsset og klippe hækken. Men jeg nyder at det vi gør ved huset kommer os selv til gode i mange år fremover, i en lejebolig ville jeg ikke gide at lave forbedringer, da jeg ikke selv ville få noget ud af dem.

I forhold til det med økonomien i at leje eller eje, så er det nok forskelligt alt efter hvor i landet man bor. Jeg bor i sydvestjylland. Her vil det stadig være lidt billigere i husleje at leje som at eje (i hvert fald med fastforrentet lån). Men der er mange udgifter forbundet med at eje (ejendomsskat, renovation, vedligehold, skorstensfejning, forsikringer) som man er fri for når man lejer. Vi har prøvet at der kommer en pludselig udgift i 10.000kr klassen

Anmeld

5. juni 2011

Mira0911

Vi har ikke råd til at købe... Og derfor lejer vi... Og kommer til det i mange år endnu...

Så længe jeg er på kontanthjælp, skal vi ikke købe hus... 

Anmeld

5. juni 2011

Fru'Rugaard

Vi lejer lige nu- men Patricks far køber et hus til os, som vi så skal leje med forkøbsret
Men når man køber hus, så skal man jo først og fremmest betale huset, og betale udbetalingen. Også kommer der ejendomsskat oveni hver måned, forsikring ens fradrag bliver vel os højere
Så tro mig, det er billigere at leje

Anmeld

5. juni 2011

Majeha

Tænker bare de fleste jeg kender/ved om, lejer.. hvorfor lejer i??? 

Er det ikke næsten det samme at man køber og så betaler det samme som man ellers ville have gjort om måneden, og vide at pengene bliver brugt for at betale lånet af huset istedet for at pengene bare bliver ''væk'' hvis i kan følge mig.. 

Lejer i eller ejer i??

Tænkte præcis som dig, og står i dag uden hus, men med en gæld på ½ mio. Derfor skal man tænke sig MEGET grundigt om, før man køber (tager lån) til noget så dyrt som en bolig. Derfor leje

Anmeld

5. juni 2011

serinasmor

vi vil rigtig gerne eje og ikke leje ... men har desværre ikke råd endnu ... jeg skal lige blive uddannet OG få job og kæresten har en kæmpe gæld  .. som han heldigvis for alvor begyndte at gøre noget ved da vi begyndte at være sammen

så nu er vi lidt på stand by ... men bor ganske fornuftigt

men fordelen ved at leje er jo at man bare kan ringe til nogen når vandhanen drypper, toilettet løber, dørene hænger, væggen revner eller komfuret står af    jep har haft mange underlige fejl og mangler i mit voksne lejeliv

Anmeld

5. juni 2011

Den lykkelige

Vi ejer.. og for os betaler vi det samme som vi gjorde da vi boede i fælles lejlighed.. vi ville ALDRIG kunne finde noget tilsvarende leje for samme penge.. Vores fradrag er jo steget meget ved at låne hus til 1,5 mill.. Så det går ud på et om vi lejer eller ejer..
Men her har vi så bare fået 70 kvm værksted, kæmpe indkørsel og 1200 kvm have.. Som vi aldrig ville have kunne finde til samme penge hvis vi skulle leje.. Plus at det jo så gerne skulle stige (vi har købt i den dårlige periode og fået lagt tag på for 190.000 kr).. også kan vi jo gøre lige had vi vil af forbedringer her.. gad vi jo ikke hvis det var leje..

Anmeld

5. juni 2011

Sofia24

Jeg er studerende og min kæreste er håndværker!

Vi ejer - og har vores 26 år til trods allerede købt hus 2 gange...

Det første vi købte var et 63 kvm rækkehus i Odense og der sad vi for ca 6000 kr i faste udgifter/mdr...

3 år senere solgte vi og købte et nyt (fra 2005) hus på 114 kvm i Ringe på midtfyn og her sidder vi for det samme...

Vi har valgt at eje fordi vi ser det er en investering og ikke "bare penge ud af vinduet"...

Jeg kan slet ikke se hvordan man kan komme op på så svimlende beløb i faste udgifter!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.