Som de andre skriver, så er eje og leje jo desværre lige det samme udgiftsmæssigt...kommer selvfølgelig an på hvad du kan købe til og hvad du skal give i en lejebolig, kan jo nok finde steder hvor det erd et samme...men ejer du er der jo en amsse "skjulte" udgifter...renovation, vandafledning(måske der også er det i lejebbolig) forsikringer og en masse andet udover det man skal lægge til side til uforudsete udgifter.
Jeg kan tage afsæt i min bolig en villa på 165m2. Et hus til 900.000kr midt inde i en mellemstor provinsby. Der er afdragsfrie fastforrentet lån og alle udgifter omkring huset betaler jeg. Det giver mig en husleje på 5500kr og forbrug udover som nok er omkring 2000kr...det er det absolut mindste jeg ville skulle give og det ville jeg ikke have råd til som enlig studerende(det samme som et par på su)----udover jeg næppe tror nogle ville låne penge til mig....men altså forskellen er at jeg får 3300kr i boligsikring og så længe jeg kan få det så kan det jo ikke helt betale sig at købe.
Så jeg lejer så længe det er det der kan betale sig og som jeg har råd til...så må vi se en dag..
Anmeld