Hvorfor leje og ikke eje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

LinLin

Det er da absolut ikke "Næsten det samme"  Hvor bor du???

Vi lejer et rækkehus på 100 kvm 7 km udenfor aarhus - det koster 5700 kr i leje (+el, varme og vand) Det kan du absolut ikke sidde for bare i nærheden af Aarhus, hvis du skulle købe noget Tror ikke engang man kan få en andelslejlighed til under 1.000.000...

Men vi vil da gerne købe engang når min kæreste har betalt skat det han skylder så vi kan låne penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Ann.

Vi ejer

Og det gør vi fordi at det giver os friheden til at gøre som vi vil

Og så er vores hus billigere end at leje

Anmeld

5. juni 2011

Magsen

øøøøh, okey der kom lidt flere svar end jeg lige havde regnet med .. 

Men når man tager et lån laver man så ikke en aftale med banken om hvor hurtigt man skal betale igen?? mine svigerforældre betaler da ca. 10.000 om måneden for deres kæmpe hus, de ville jo betale IHVERTFALD det samme(hvis ikke mere) hvis de lejede?? 

btw, har i slet ikke et drømmehus??

Anmeld

5. juni 2011

mortilflere

Vi ejer på bankens nåede

vi har aldrig lejet , gider ikke betale noget uden at få fradrag osv 

Anmeld

5. juni 2011

An&Jo

Lige nu bor jeg til leje fordi jeg studerer i Aalborg og mit drømmehus ligger i Gentofte og koster knap 8 milioner og tvivler på at banken låner så mange til en enlig mor på su.. men er ved at finde sammen med en der har en andelslejlighed i Taastrup men den er ikke stor nok til os da der kun er 2 soveværelser og vi har tilsammen 3 børn nu og ønsker begge flere.. men den er fin som en start hvis det er..

Anmeld

5. juni 2011

Aves.

Som de andre skriver, så er eje og leje jo desværre lige det samme udgiftsmæssigt...kommer selvfølgelig an på hvad du kan købe til og hvad du skal give i en lejebolig, kan jo nok finde steder hvor det erd et samme...men ejer du er der jo en amsse "skjulte" udgifter...renovation, vandafledning(måske der også er det i lejebbolig) forsikringer og en masse andet udover det man skal lægge til side til uforudsete udgifter.

Jeg kan tage afsæt i min bolig en villa på 165m2. Et hus til 900.000kr midt inde i en mellemstor provinsby. Der er afdragsfrie fastforrentet lån og alle udgifter omkring huset betaler jeg. Det giver mig en husleje på 5500kr og forbrug udover som nok er omkring 2000kr...det er det absolut mindste jeg ville skulle give og det ville jeg ikke have råd til som enlig studerende(det samme som et par på su)----udover jeg næppe tror nogle ville låne penge til mig....men altså forskellen er at jeg får 3300kr i boligsikring og så længe jeg kan få det så kan det jo ikke helt betale sig at købe.

Så jeg lejer så længe det er det der kan betale sig og som jeg har råd til...så må vi se en dag..

Anmeld

5. juni 2011

Magsen

Honey's Kone<3 skriver:

OMG den er fed søde!! Den vil jeg gerne have, så kan du få min her i København

AFTALE !!! :b 

jeg sidder og glor på den flere gange om ugen haha 

Anmeld

5. juni 2011

twinny

Madam Blå skriver:

Vi lejer fordi der nok ikke er nogen, der vil låne to studerende så mange penge.. Så vi må vente med at købe til vi har fast arbejde, og en god opsparing, så banken vil låne os penge

os her....

Anmeld

5. juni 2011

Aves.

Maggieh skriver:

øøøøh, okey der kom lidt flere svar end jeg lige havde regnet med .. 

Men når man tager et lån laver man så ikke en aftale med banken om hvor hurtigt man skal betale igen?? mine svigerforældre betaler da ca. 10.000 om måneden for deres kæmpe hus, de ville jo betale IHVERTFALD det samme(hvis ikke mere) hvis de lejede?? 

btw, har i slet ikke et drømmehus??

Alt efter lån så skal I give det der hedder nettobeløb og udover kommer alt andet vedrørende huset og det er altså en del...

Anmeld

5. juni 2011

oerbaek

Ann. skriver:

Vi ejer

Og det gør vi fordi at det giver os friheden til at gøre som vi vil

Og så er vores hus billigere end at leje

den hopper jeg med på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.