Hvorfor leje og ikke eje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Magsen

Eva. skriver:

Som de andre skriver, så er eje og leje jo desværre lige det samme udgiftsmæssigt...kommer selvfølgelig an på hvad du kan købe til og hvad du skal give i en lejebolig, kan jo nok finde steder hvor det erd et samme...men ejer du er der jo en amsse "skjulte" udgifter...renovation, vandafledning(måske der også er det i lejebbolig) forsikringer og en masse andet udover det man skal lægge til side til uforudsete udgifter.

Jeg kan tage afsæt i min bolig en villa på 165m2. Et hus til 900.000kr midt inde i en mellemstor provinsby. Der er afdragsfrie fastforrentet lån og alle udgifter omkring huset betaler jeg. Det giver mig en husleje på 5500kr og forbrug udover som nok er omkring 2000kr...det er det absolut mindste jeg ville skulle give og det ville jeg ikke have råd til som enlig studerende(det samme som et par på su)----udover jeg næppe tror nogle ville låne penge til mig....men altså forskellen er at jeg får 3300kr i boligsikring og så længe jeg kan få det så kan det jo ikke helt betale sig at købe.

Så jeg lejer så længe det er det der kan betale sig og som jeg har råd til...så må vi se en dag..

nej, det selvf. rigtigt nok 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Magsen

oerbaek skriver:

den hopper jeg med på  

og hvordan har i råd til det?

altså nu tænker jeg jo bare over alt det andre har skrevet ?

Anmeld

5. juni 2011

Ann.

Madam Blå skriver:

Vi lejer fordi der nok ikke er nogen, der vil låne to studerende så mange penge.. Så vi må vente med at købe til vi har fast arbejde, og en god opsparing, så banken vil låne os penge

Skal lige sige at min kæreste var på helt nyuddannet, og SLET ikke havde nogen god løn, han levede af 300 kr om ugen, da han ALENE købte hans hus Og vores hus er billigt!

Anmeld

5. juni 2011

dollygirl

Vi vil gerne men tror ikke banken vil give lån når jeg skal studere og kun manden der arbejder .

Anmeld

5. juni 2011

Madam Blå

Ann. skriver:

Skal lige sige at min kæreste var på helt nyuddannet, og SLET ikke havde nogen god løn, han levede af 300 kr om ugen, da han ALENE købte hans hus Og vores hus er billigt!

Vi skal bare låne rigtig mange penge, hvis vi skal have noget nu.. Huspriser i Århus og omegn er ikke lave. Og i disse tider vil banken ikke låne os penge..

Men når vi engang er færdiguddannede og "rigtig voksne", så måske vi flytter til en mindre by, hvor vi har råd til at købe et hus Det bliver dejligt

Anmeld

5. juni 2011

Ann.

Madam Blå skriver:

Vi skal bare låne rigtig mange penge, hvis vi skal have noget nu.. Huspriser i Århus og omegn er ikke lave. Og i disse tider vil banken ikke låne os penge..

Men når vi engang er færdiguddannede og "rigtig voksne", så måske vi flytter til en mindre by, hvor vi har råd til at købe et hus Det bliver dejligt

Ja det kommer jo selvfølgelig an på hvor man bor henne

Anmeld

5. juni 2011

A.

det er overhoved ikke det samme at leje og eje ellers vil alle bor i en hus ko

hvis du ejer så skal du først tage stor lån,du skal betale skat for den hus du ejer,du skal har masser af forsikringer,du skal reparere og renovere alt selv,du får altid mange ekstra udgifter ved at eje desværre

hvis du bor til leje har du bare din indboforsikring og det er bare det går noget i stykker ringer du til vicevært og han ordner det,hvis en rør går i stykker er du pænt ligeglad da det går ikke ud over dig så du er sikkert at du ikke står ligepludseligt med en regning til flere tusind..

så det er stor forskel

Anmeld

5. juni 2011

Levi&LilysMor

Vi ejer, er lige flyttet i vores første hus for 2 uger siden,  

Anmeld

5. juni 2011

Holbæktrunten

Vi køber hus til 1,5 mio med overtagelse til november. Da det er min fars hus vi køber, flytter vi allerede næste weekend 

Når ALT er betalt, ejendomsskat, vand, varme, brænde, forsikringer osv, burde vi have ca 14.000 tilbage til benzin, mad, institution, opsparing og sjov. Det er ikke en herregård, men efter 6 år vil vi have betalt 300.000 af på huset og have 3000 mere pr mrd udbetalt. Så begynder det at blive sjovt :0)

Personligt har jeg aldrig haft drømme om at være husejer, men det har manden. Og nu har vi været så heldige at få muligheden. Det der gjorde udslaget for mig er, at jeg efter de 6 år ikke kommer ud med et tab HVIS vi ønsker at flytte. Bliver vi boende, er det en fantastisk pensionsopsparing.

Endvidere ønsker jeg at mine børn skal have en have og masser af plads at boltre sig på. Vil også gerne have plads til når svigerfamilien kommer på besøg fra jylland. Huset er gennemrenoveret, så vi skal ikke spekulere på det store, udover alm vedligeholdelse. Vi kan gøre som vi vil mht indretning både ude og inde, og så ligger huset nær min familie og der hvor jeg havde mine barneår 

Anmeld

5. juni 2011

Vivian87

Vi lejer af to grunde; 1) vi ved ikke hvor jeg kan få job når jeg er færdig uddannet og 2) lige pt. ville vi ikke kunne låne pengene til at købe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.