Rigtigt gode billeder fra det virkelige liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
29. november 2008

Nemesis

Dødærgeligt at du bor så langt væk....men et mamakursus må man da vel kunne lave.
Ville sørme gerne kunne håndtere mit kamera bedre :-)

Det er simpelthen nogle fantastiske billeder.

Mvh Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2008

OSCARSSON

ladydan1 skriver:

Dødærgeligt at du bor så langt væk....men et mamakursus må man da vel kunne lave.

Mvh Sisse

Jeg bor altså ikke så langt væk... Danmark er et lille land på den måden...

Og hvis i går sammen nogle stykks så koster det ikke ret meget extra for at jeg kør til jer.

I behøver jo ikke bo i samme by men bare det er rimligt tætt på så kan det betale sig.

Jeg kør gerne og er meget glad for at møde nye mennesker.

Mvh Jan

Anmeld

29. november 2008

ekzunz

ladydan1 skriver:

Mvh Sisse

Sisse - jeg er frisk!!! Jeg ville rigtigt gerne kunne bruge bare en lille del af alle de ting som jeg tror mit kamera kan.....jeg kunne selvfølgelig starte med at læse manualen - så kom jeg måske lidt længere
Men jeg ville gerne deltage - og jeg ville også gerne køre efter det - så kan vi evt. køre sammen!

Anmeld

29. november 2008

ekzunz

Hej Jan

Tak for dit lange gode svar! Jeg mener jeg har et kamera med manuel indstilling, men jeg bruger det faktisk kun som et alm. digitalkamera.
Jeg har et Olympus E410 - og det står næsten altid på Auto - når det skal være vildt vælger jeg en funktion i "scener"

Men lidt har jeg allerede lært. Nogle af vores utallige børn har haft legekammerater på besøg idag, og jeg undlod for engangs skyld at sige "kig på mig" hele tiden Ikke at jeg overhovedet har taget et godt billede (jeg er stadig den største amatør udi blitz) men jeg øver....

Et kursus ville være helt fantastisk, jeg synes noget af det sværeste er lys, blitz osv., og det kan man ikke få ordentligt svar på på skrift.

Rikke

Anmeld

29. november 2008

OSCARSSON

Znuzke skriver:

Hej Jan

Tak for dit lange gode svar! Jeg mener jeg har et kamera med manuel indstilling, men jeg bruger det faktisk kun som et alm. digitalkamera.
Jeg har et Olympus E410 - og det står næsten altid på Auto - når det skal være vildt vælger jeg en funktion i "scener"

Men lidt har jeg allerede lært. Nogle af vores utallige børn har haft legekammerater på besøg idag, og jeg undlod for engangs skyld at sige "kig på mig" hele tiden Ikke at jeg overhovedet har taget et godt billede (jeg er stadig den største amatør udi blitz) men jeg øver....

Et kursus ville være helt fantastisk, jeg synes noget af det sværeste er lys, blitz osv., og det kan man ikke få ordentligt svar på på skrift.

Rikke

Hej Rikke,

Det er en god ide at ikke styre børnene, lige som du siger. bare lad dem lege så får du de bedste og medst naturlige billeder. Og børnene har meget mere sjov.

At læse manualen er også en super ide..!

Jeg misstænker dog at mange der begynder med foto kan have brug for at få også manualen forklaret for sig. En gang i mellem er det fag sprog og måske ikke helt nemt at førstå hvad hvert et enkelt indstilling virkeligen gør for forskell i det virkelig liv.

Blitz og lys er også noget som man har bedst af at lære gennem at se det med egne øjne. Man er nødt til at lære hvor og hvorfor man kan finde det smukke lys. Og hvad gør man de gange der ikke er noget smukkt lys..?

Ok, jeg kan lige nu regne til fire der er intresserede af et kursus.

Kan vi ikke gøre sådan at alle de som er intresserede sender mig et mail med information om:

- jer erfaring indenfor foto
- hvad i gerne vil lære
- hvorhen i Danmark i bor (hvilken by) Hvis i bliver mange fra samme by eller del af landet kan vi måske holde et kursus for netop for det område typ et i Jylland og et for Sjælland, eller Fyn...
- Hvor meget i kan tænke er at det må koste, Hvis i er mange bliver det også billigere, men i skal ikke vare så mange på et kursus at i ikke får nok med tid for spørgsmål..! (Jeg synes at der ikke skal vare flere end 10-12 stykks på et endags kursus.
- Hvad type kamera i haver, (altså hvis i haver "et kig og tryk" eller et system kamera, Et system kamera er et kamera hvor man kan skifte objektiv/lins på.)
- og hvis jeres kamera har mulighed for manuel indstilling.

- Jeg vil også meget gerne vede hvis der er intresse for at holde det her kursus for eksempel i Skagen eller Ålbæk hvor der er rigtigt lækre omgivninge og natur. Jeg forstår at det kan være langt at køre for nogle. Men måske kan i køre sammen og gøre en lækker mini ferie med nyfundne venner fra Baby.dk
Det ene behøver heller ikke ude lukke det andre. Hvis i er mange nok der gerne vil til Skagen/Ålbæk for at opleve det magiske lys kan vi måske lave et kursus her og et andet længre syd på for dem der ikke vil køre langt.

Det her er bare mine tanker og jeg ser gerne at i kommer med forslag.

Det hele er helt uforpligtigende og kun for at jeg skal få at vede hvis i er mange nok og hvad jeg skal snakke medst om.

Snakke gerne med jeres veninder her på Baby.dk og hjemme og fortæll dem om den her ide, så skal vi nok ha mulighed for at gøre en sjov og hyggelig ting af det her.

Mvh Jan

Anmeld

30. november 2008

OSCARSSON

Hej, har lige lagt op nogle nye billeder af Fie i mit album her på Baby.dk

Man kan godt se var hun har sit smukke ansigte fra... Mor, ehh, nej jeg tænkte nok mer på far... Hun har dog sit temperement fra mor
Jeg håber virkelig Ivy ikke kigger på det her, så har jeg problemer...

Kan i se at jeg virkelig er glad for de der smileys...?

Jeg kør til Sverige i morgon tidlig, så hvis nogen prøver at kontakte mig med spørgsmål eller andet, så skal i ikke forvente svar førræn tidligst Onsdag. Da jeg kommer ha mega travle dage og er sandsynligvis ikke på nettet mandag-tirsdag.

Bare så i ikke tror jeg er blæred og lader vare med at svare...

Mange hilsner

Jan

Anmeld

3. februar 2009

OSCARSSON

Hej igen,

Så er det nyt år eller har varet en måned i hvert fald...

Jeg har haft en velbehøvelig ferie under jul, nyt år og næsten hele Januar. ( egentlig har jeg ikke haft ferie, men hunnit med at vare syg i omgange. Først fik jeg lungebetændelse og penicilin, så bleve jeg rask kun for at få lungbetændelse igen efter halvanden uge. Penicilin igen, den første kur var ikke stærk nok...

Sen bleve Fie smittet med kaste op syge hos dagplejen og hun smittede selvfølgelig også mig. Ivy klarede sig godt ( måske ligger det noget i det man siger om hur syge mænd og kvinder bliver) i hvert fald så kastede hun op en gang og sen hvar hun rask. Men jeg fik selvfølgelig en ordentlig omgang og var rigtigt syg i to døgn.

Godt, så er jeg rask tænkte jeg samtidligt som jeg brækkede et ribben halvanden uge siden...

Sidste weekend var jeg på Karoline og Lars bryllup og fangede mange gode afslappede portrætter, smukke detaljer og virkelige øgeblik.

Det var mindst sagt spænnende at slæpe runt med 25 kg kamera udstyr med et brækket ribben, men som de siger the show must go on...

Nu håber jeg at jeg får hele godt og at foråret er skade frit og at jeg får vare frisk og rask.

Her er nogle billeder fra bryllupet:

Kigge gerne ind på min blog www.oscarsson.dk for at se flere billeder fra bryllupet.

Jeg ønsker et rigtigt godt 2009 til jer alle sammen.

Mvh

Jan Oscarsson

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.