hvor dyr en lejlighed har man råd til når man..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Aves.

Maggieh skriver:

Er to voksne og et barn. Begge skal studere??

Jeg er virkelig på bar bund og jeg aaaaaaaner ikke hvordan jeg skal komme igang eller hvor jeg skal starte. Nu har jeg haft det her oppe så mange gange, alt for mange gange. 

Men på Færøerne, får man i SU. 3400 kr. dvs. vi ialt ville få 6800 kr vi har en husleje på 5-6000 så vi ville have haft knapt 1000 til ALT andet. OG man får ingen boligstøtte heroppe og ovenikøbet så kører der ikke nogle busser inde i byen så jeg kommer til at gå over det hele. Hvilket jeg IKKE ''gider'' (det lyder jo som et meget forkælet ord, men det er ikke en mulighed at gå så langt og meget HVER dag).

hvor dyr en lejlighed TROR i vi ville have råd til på sjælland?? 

Undskyld jeg IGEN, igen, igen, bringer det op 

Hvis I begge studerer så kan I få lidt mere tilsammen end jeg får som enlig i su udover det er det jo muligt at tage lån. Det gør jeg også.

Jeg har dog tre børn og kan muligvis få mere i boligsikring. Men pasning vil I jo få betalt og også få lidt mere i børnefamilieydelse da I er to der studerer.

Jeg lejer hus på syd. sjælland. 165m2 for 5500kr og får 3300kr i boligsikring. Forbrug er så udover. Så jeg føler mig heldig, men det er så også 100km fra KBH..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Magsen

lailamik skriver:

Ja tror jeg Ellers so tror jeg jeg kan skaffe dig nogen navne på udlejer, havde jo en lang liste førhen

Heheh ja bilen er godt nok et plus  -men husk også at man skal betale forsikring og vejafgifter + bensin ..så det er mega dyrt i længden :/ det var tit jeg kom i problemer pga af en lige pludslig regning..så det var ikke altid så nemt, + jeg var TYND dengang ..levede jo af at spise spaghetti og ketchup, nogen gang aftensmad fra andre..heeh 

hhvad mener du med K.h?

men dit er jo hele lortet på jylland går jeg udfra hehe

jaaaer, I know vi skal heller ikke have bil og ej heller leve af spagetti :b ..

kh. = kontanthjælp   - almenna stovan

Anmeld

4. juni 2011

lauras*mor*

Maggieh skriver:

åårh, i lyder til at leve godt 

Men jeg vil bare gerne undgå at tage lån, da jeg ikke synes om tankan at når man endelig begynder rigtigt at tjene penge så skal der betales et kæmpe lån. 

selvom, jeg godt kan se at det ville have gjort tingene mindre komplicerede.

Men jeg vil bare virkelig gerne til sjælland. Jeg ved ikke lige hvad det er men jeg kan bare mærke at sjælland det er der jeg høre hjemme hehe. Også selvom jeg har fundet udaf at det er meeega meget billigere at bo der 

men 1000 tak for at du gav dig til give en hjælpende hånd 

Nu ved jeg sevfølgelig ikke hvilken uddannelse du har tænkt dig at ende ud med, og det betyder jo meget hvilken løn man kan få bagefter... Hvis ikke lønnen er vildt høj eller man kan arbejde sigg til en højere løn indenfor relativ kort tid, så ville jeg nok også tage mindre lån i hvertfald..
Men man kommer ikke til at skulle betale af lige med det samme, og det er vist omkring 1000 om mdr.. Hvilket jo ikke gør sååå meget igen hvis man ligger med en løn på bare 25000 før skat.. Så lever man bare lidt længere tid uden helt så mange penge som ellers.. Det er sådan jeg har tænkt mig at gøre.. Så hellere lade være at hæve min levestandart og så få smidt det lån væk hurtigst muligt..
Men ja, vil også selv sige vi lever udemærket.. Kunne bestemt godt bruge flere penge... om ikke andet så til bøgerne.. På 3 år har jeg brugt omkring 12000 til bøger.. Det kan alligevel godt mærkes når det er de skal købes og et par mdr frem...

Rigtig meget hel og lykke, og du skal selvfølgeliig flytte til sjælland hvis det er der du hører hjemme som du siger.. Hellere lykkelig og lidt mindre plads, end ulykkelig og ha meget plads jo..

Anmeld

4. juni 2011

louise8723

Når man bor i Kbh er en bil for det meste mere til besvær.. Fx man bruger vildt meget tid på at hold i kø! Desuden kan det være meget indviklet at komme fra a til b i indre Kbh da der er mange blinde og ensrettet veje Mht til det med ventelister så skal du huske på at man bliver rykket op på listen hvis man er børnefamilie.. Og jeg ved at med fx studielejligheder så ville i komme op først da i bor så langt væk.. Hmm kan ikke lige huske hvad siden hedder.. Men Google studieboliger i Kbh og så skulle der gerne komme en side hvor i kan skrive jer op.. Det gjorde jeg da jeg boede i Jylland og en uge efter havde jeg 2 fx. Boligtilbud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.