hvor dyr en lejlighed har man råd til når man..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Magsen

MyDream skriver:

Min mor kan ihvertfald få hjælp! Hun bor i USA, men er lige blevet fyret og vil muligvis gerne tilbage igen..

Vi bor i en alt for dyr lejlighed og ka ikke finde andre.

Så mon ikke det går her, også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

matryoshka

Maggieh skriver:

Er to voksne og et barn. Begge skal studere??

Jeg er virkelig på bar bund og jeg aaaaaaaner ikke hvordan jeg skal komme igang eller hvor jeg skal starte. Nu har jeg haft det her oppe så mange gange, alt for mange gange. 

Men på Færøerne, får man i SU. 3400 kr. dvs. vi ialt ville få 6800 kr vi har en husleje på 5-6000 så vi ville have haft knapt 1000 til ALT andet. OG man får ingen boligstøtte heroppe og ovenikøbet så kører der ikke nogle busser inde i byen så jeg kommer til at gå over det hele. Hvilket jeg IKKE ''gider'' (det lyder jo som et meget forkælet ord, men det er ikke en mulighed at gå så langt og meget HVER dag).

hvor dyr en lejlighed TROR i vi ville have råd til på sjælland?? 

Undskyld jeg IGEN, igen, igen, bringer det op 

Vi bor i Kbh, begge to er studerende - men han har studiejob ved siden af.

Vi får ca. 7000 kr. SU hver måned (Almindeligt SU-klip + forsørger tillæg, fordi vi begge er på SU) Min kæreste får ca. 6500 kr udbetalt fra sit arbejde.

Vi bor i en lille 3 værelseslejlighed på et kollegie, huslejen ligger på 4600 om måneden - vi får meget lidt i boligstøtte, ca 300 kr, tror jeg

Vi giver ca. 800 kr for pasning af vores datter, men hvis i KUN får SU, er i berettiget til en fuld friplads.

Vi klarer os udmærket, mangler intet!

Anmeld

2. juni 2011

ano14316

Maggieh skriver:

problemet er bare hvor længe skal man så vente?? Jeg har en 7 års udd. foran mig, og han 3-4 års, det bliver jo længe at tilsidesætte skolegang.

Men jo det hjalp da klart det lyder perfekt.

Jeg tænker bare om det ikke er det  værd at det hele hænger sammen... 

Nu ved jeg ikke hvad i skal læse selvfølgelig..
Men udfra længderne kunne jeg forestille mig at han skulle læse en erhvervsuddannelse og du skal læse en "studenter eksamen" + en videregående...

Så hvis han læste først. Så ville i relativt hurtigt have en god indkomst. Plus at du måske ville kunne skære lidt af din uddannelse, for mens han læser kommer han nok relativt tidligt hjem, og du ville så kunne læse nogen enkelt fag på aftenskole, så det gik lidt stærkere.. bare en tanke...

Og Herregud om man så er 30 eller der over når man er færdig, tilgengæld så har man haft en stabil tilværelse i de år. 
Jeg ville ikke kunne se frem til 4 år på røven. For det er jo bare så sindsygt hårdt, når man altid skal vende hver en øre.
Jeg flyttede selv hjemmefra da jeg var 17 og levede på et fritidsjob og herefter op SU indtil jeg mødte min kæreste.

Men i skal i hvertfald have al held og lykke i fremtiden..  

Anmeld

2. juni 2011

Becks

Maggieh skriver:

Vi bor i en alt for dyr lejlighed og ka ikke finde andre.

Så mon ikke det går her, også

Det håber jeg.. Held og lykke med det hele

Anmeld

2. juni 2011

Tulle28

Øresundskollegiet på Amager har nogle 2-værelses lejligheder til omkring 3.000-3.500,- har jeg set på deres hjemmeside... Det er selvfølgelig ikke supermeget plads, når I har et lille barn. Men til gengæld bor i centralt i Kbh:-)

Anmeld

2. juni 2011

lauras*mor*

jeg har ikke læst alle svarene så det kan være det er forgæves jeg skriver... Men nu gør jeg det alligevel...

Mig og min mand er begge på su og får udbetalt 10000 hver, hver mdr.. vi har  så også max su lån og så får vi de 2100 ekstra i su før skat fordi vi begge er på su og har et barn..

Vores husleje er egentlig på 6400 inkl vand og aconto varme på 525... Så får vi jo så boligstøtte så vores husleje er nede på 3700... Vi har ca 1500 hver til sjov og spas... Så er alle regninger betalt og der er lagt 3000 til side til husholdningen..

Vores lejlighed er 95 km på 1. sal med en altan på ca 15 m2 (ret lang), det er en 4 værelses... Til gengæld ligger den i Aalborg men meget tæt på Bilka, storcenter, pizzaria, pub, solcenter, ikea, grønne områder, vuggestue, dagpleje, ældrecenter (hvis man er til det hehe), bus der går ind til centrum og længere, en bager, aldi, kiosk og faktisk hele city syd... Ja der ligger også et bordel ikke så langt væk... Og stadig er det et lukket område... Til gengæld er det beton men kun i 2 etager og der er alle typer af mennesker men mest danskere hvis det skulle ha noget at sige..Jeg synes bestemt vi får en del for pengene..

Jeg tror faktisk du kan ringe ind til den kommune du flytter til og spørge omkring boligstøtte.. desuden giver vi kun 123 kr i DP, så det betyder jo også en hel del...

Men jeg er nu helt sikker på at i kan få en fin lejlighed.. men vil også lige advarer dig mod at bruge private lejere.. Som regel kan det ikke betale sig da man hurtigt og meget nemt kan blive snydt..
Hvis i ikke har til lånet har i mulighed for at låne dele eller det hele af indskuddet af kommunen... Eller af banken og så koutionere kommunen for dem.. :-)

God bolig jagt, og håber i finder et helt perfekt og hyggeligt sted til jeres lille familie..

Anmeld

2. juni 2011

Magsen

ano14316 skriver:

Jeg tænker bare om det ikke er det  værd at det hele hænger sammen... 

Nu ved jeg ikke hvad i skal læse selvfølgelig..
Men udfra længderne kunne jeg forestille mig at han skulle læse en erhvervsuddannelse og du skal læse en "studenter eksamen" + en videregående...

Så hvis han læste først. Så ville i relativt hurtigt have en god indkomst. Plus at du måske ville kunne skære lidt af din uddannelse, for mens han læser kommer han nok relativt tidligt hjem, og du ville så kunne læse nogen enkelt fag på aftenskole, så det gik lidt stærkere.. bare en tanke...

Og Herregud om man så er 30 eller der over når man er færdig, tilgengæld så har man haft en stabil tilværelse i de år. 
Jeg ville ikke kunne se frem til 4 år på røven. For det er jo bare så sindsygt hårdt, når man altid skal vende hver en øre.
Jeg flyttede selv hjemmefra da jeg var 17 og levede på et fritidsjob og herefter op SU indtil jeg mødte min kæreste.

Men i skal i hvertfald have al held og lykke i fremtiden..  

hmmm.. det lyder faktisk som en rigtig, rigtig god idé! Vi ville have råd til en forholdsvis lækker lejlighed, og jeg kunne tage nogle enkeltfag = så ville det ikke være ligeså hårdt og svært. 

Du er en klog dame  tak for at du gav dig tid at skrive og forklare

Anmeld

2. juni 2011

Magsen

lauras*mor* skriver:

jeg har ikke læst alle svarene så det kan være det er forgæves jeg skriver... Men nu gør jeg det alligevel...

Mig og min mand er begge på su og får udbetalt 10000 hver, hver mdr.. vi har  så også max su lån og så får vi de 2100 ekstra i su før skat fordi vi begge er på su og har et barn..

Vores husleje er egentlig på 6400 inkl vand og aconto varme på 525... Så får vi jo så boligstøtte så vores husleje er nede på 3700... Vi har ca 1500 hver til sjov og spas... Så er alle regninger betalt og der er lagt 3000 til side til husholdningen..

Vores lejlighed er 95 km på 1. sal med en altan på ca 15 m2 (ret lang), det er en 4 værelses... Til gengæld ligger den i Aalborg men meget tæt på Bilka, storcenter, pizzaria, pub, solcenter, ikea, grønne områder, vuggestue, dagpleje, ældrecenter (hvis man er til det hehe), bus der går ind til centrum og længere, en bager, aldi, kiosk og faktisk hele city syd... Ja der ligger også et bordel ikke så langt væk... Og stadig er det et lukket område... Til gengæld er det beton men kun i 2 etager og der er alle typer af mennesker men mest danskere hvis det skulle ha noget at sige..Jeg synes bestemt vi får en del for pengene..

Jeg tror faktisk du kan ringe ind til den kommune du flytter til og spørge omkring boligstøtte.. desuden giver vi kun 123 kr i DP, så det betyder jo også en hel del...

Men jeg er nu helt sikker på at i kan få en fin lejlighed.. men vil også lige advarer dig mod at bruge private lejere.. Som regel kan det ikke betale sig da man hurtigt og meget nemt kan blive snydt..
Hvis i ikke har til lånet har i mulighed for at låne dele eller det hele af indskuddet af kommunen... Eller af banken og så koutionere kommunen for dem.. :-)

God bolig jagt, og håber i finder et helt perfekt og hyggeligt sted til jeres lille familie..

åårh, i lyder til at leve godt 

Men jeg vil bare gerne undgå at tage lån, da jeg ikke synes om tankan at når man endelig begynder rigtigt at tjene penge så skal der betales et kæmpe lån. 

selvom, jeg godt kan se at det ville have gjort tingene mindre komplicerede.

Men jeg vil bare virkelig gerne til sjælland. Jeg ved ikke lige hvad det er men jeg kan bare mærke at sjælland det er der jeg høre hjemme hehe. Også selvom jeg har fundet udaf at det er meeega meget billigere at bo der 

men 1000 tak for at du gav dig til give en hjælpende hånd 

Anmeld

2. juni 2011

Magsen

Tulle28 skriver:

Øresundskollegiet på Amager har nogle 2-værelses lejligheder til omkring 3.000-3.500,- har jeg set på deres hjemmeside... Det er selvfølgelig ikke supermeget plads, når I har et lille barn. Men til gengæld bor i centralt i Kbh:-)

men er ret sikker på at der er meeeeega lang ventetid, ellers ville det jo passe fint :p heh

Anmeld

2. juni 2011

Magsen

MyDream skriver:

Det håber jeg.. Held og lykke med det hele

1000 tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.