hvor dyr en lejlighed har man råd til når man..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.551 visninger
53 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Magsen

Er to voksne og et barn. Begge skal studere??

Jeg er virkelig på bar bund og jeg aaaaaaaner ikke hvordan jeg skal komme igang eller hvor jeg skal starte. Nu har jeg haft det her oppe så mange gange, alt for mange gange. 

Men på Færøerne, får man i SU. 3400 kr. dvs. vi ialt ville få 6800 kr vi har en husleje på 5-6000 så vi ville have haft knapt 1000 til ALT andet. OG man får ingen boligstøtte heroppe og ovenikøbet så kører der ikke nogle busser inde i byen så jeg kommer til at gå over det hele. Hvilket jeg IKKE ''gider'' (det lyder jo som et meget forkælet ord, men det er ikke en mulighed at gå så langt og meget HVER dag).

hvor dyr en lejlighed TROR i vi ville have råd til på sjælland?? 

Undskyld jeg IGEN, igen, igen, bringer det op 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kommer meget an på hvor kræsne I er med størrelsen og området den skal være i...

Man kan få boligsikring udfra sin husstandsindkomst...

Vi får det herhjemme hvor manden er på kontanthjælp og jeg selv får dagpenge fra A-kassen... Vores er så nedsat da manden har nedsat kontanthjælp grundet tidsbegrænsningen...

2 voksne og et barn ville jeg sige gerne skulle have en 3-værelses lejlighedså der er det ekstra værelse... her hvor vi bor på Sjælland koster en 3-værelses 5986 kr inkl. betaling til forbrug af vand og varme...

Så ville være ca. det samme som I gav der/ville have givet der...

Men kan se at man i Boligselskabet Sjælland kan få en 3-værelses for helt ned til 4500 kr om måneden og deres huslejer har (næsten , 2 eller 3 afdelinger med rækkehuse har ikke) inkl. vand og varme i den månedlige husleje...

http://www.bosj.dk/Default.aspx?ID=13

Dette er de lejligheder de har på 3-værelser til en husleje på max 5.000 kr pr. mdr.

Håber du kan bruge det til noget ellers er der MANGE private udlejere hvor det koster mindre for samme størrelse, men anbefaler ALDRIG at bruge private udlejere... sys altid man ender med at blive snydt på en eller anden måde...

Anmeld

1. juni 2011

Magsen

Wampires skriver:

kommer meget an på hvor kræsne I er med størrelsen og området den skal være i...

Vi får det herhjemme hvor manden er på kontanthjælp og jeg selv får dagpenge fra A-kassen... Vores er så nedsat da manden har nedsat kontanthjælp grundet tidsbegrænsningen...

2 voksne og et barn ville jeg sige gerne skulle have en 3-værelses lejlighedså der er det ekstra værelse... her hvor vi bor på Sjælland koster en 3-værelses 5986 kr inkl. betaling til forbrug af vand og varme...

Men kan se at man i Boligselskabet Sjælland kan få en 3-værelses for helt ned til 4500 kr om måneden og deres huslejer har (næsten , 2 eller 3 afdelinger med rækkehuse har ikke) inkl. vand og varme i den månedlige husleje...

Dette er de lejligheder de har på 3-værelser til en husleje på max 5.000 kr pr. mdr.

Håber du kan bruge det til noget ellers er der MANGE private udlejere hvor det koster mindre for samme størrelse, men anbefaler ALDRIG at bruge private udlejere... sys altid man ender med at blive snydt på en eller anden måde...

1000000000000000000000 tak for dit svar!!!!!!! 

Jeg er kræsen på den måde at det bliver nødt til at have en god beliggenhed, altså forholdsvist tæt på skole, indkøb og vuggestue. Så altså hvis der bare var en bus lige i nærheden så ville det jo være perfekt. Og ja så skal det jo bare være en 3. vær. 

Jeg har ellers slet ikke ku finde nogle så billige men, tak for at du fortalte mig hvor meget jeg sådan ca. har råd til da jeg nemlig ikke rigtig aner hvordan det er med bolligstøtte osv. i DK. 

Men det er også bare så svært at finde udaf det hele, når man sidder i sin lorte lejlighed på dumme færøerne 

Men TAK for at du brugte tid på at svare 

Anmeld

1. juni 2011

Miss Tina

Maggieh skriver:

1000000000000000000000 tak for dit svar!!!!!!! 

Jeg er kræsen på den måde at det bliver nødt til at have en god beliggenhed, altså forholdsvist tæt på skole, indkøb og vuggestue. Så altså hvis der bare var en bus lige i nærheden så ville det jo være perfekt. Og ja så skal det jo bare være en 3. vær. 

Jeg har ellers slet ikke ku finde nogle så billige men, tak for at du fortalte mig hvor meget jeg sådan ca. har råd til da jeg nemlig ikke rigtig aner hvordan det er med bolligstøtte osv. i DK. 

Men det er også bare så svært at finde udaf det hele, når man sidder i sin lorte lejlighed på dumme færøerne 

Men TAK for at du brugte tid på at svare 

Ang boligstøtten kan du selv regne det ud på borger.dk, der kan du også klare alt hvad der har med flytningen.

Aner intet om de forskellige boligselskaber, men prøve at google boligselskaber på sjælland.

Held og lykke med jagten

Anmeld

2. juni 2011

lailamik

Ved det ikke er til megen hjælp, men det er also 3700 kr om mdr + i får 600 kr om mdr ekstra da i har et barn

Det skal nok gå skat, jeg havde en lejlighed på 3000 kr og en bil, så havde jeg et job hos Vígdis hver 2. lørdag hvilket gav kun 500 kr ekstra .. Men jeg klarede mig  forstår ikke hvordan!?

Ellers start med at spare op når i så kommer hjem fra ferien, så skulle det meget gerne gå .. så er det bare at glæde jer til at få skattepenge tilbage og få ferie penge det gjorde jeg og arbejd meget i sommerferien så gir det bagslag i skatten, så bliver skatte pengene MANGE

Knus fra Laila som ventede på at Maggieh skulle ringe i dag  hehe

Anmeld

2. juni 2011

Frøken J.

Maggieh skriver:

Er to voksne og et barn. Begge skal studere??

Jeg er virkelig på bar bund og jeg aaaaaaaner ikke hvordan jeg skal komme igang eller hvor jeg skal starte. Nu har jeg haft det her oppe så mange gange, alt for mange gange. 

Men på Færøerne, får man i SU. 3400 kr. dvs. vi ialt ville få 6800 kr vi har en husleje på 5-6000 så vi ville have haft knapt 1000 til ALT andet. OG man får ingen boligstøtte heroppe og ovenikøbet så kører der ikke nogle busser inde i byen så jeg kommer til at gå over det hele. Hvilket jeg IKKE ''gider'' (det lyder jo som et meget forkælet ord, men det er ikke en mulighed at gå så langt og meget HVER dag).

hvor dyr en lejlighed TROR i vi ville have råd til på sjælland?? 

Undskyld jeg IGEN, igen, igen, bringer det op 

Det kommer sørme an på, om i har fritidsjob

Vi har beregnet vi har råd til at betale allerhøjst 5000-6000 om måneden i husleje, hvis der både skal være til madkonto, penge til budgetkonto, penge til opsparing så der er råd til studiebøger altid + lidt til sjov Jeg vil dog helst ikke op på mere end 5000...

Anmeld

2. juni 2011

lailamik

Wampires skriver:

Anbefaler heller ikke at bruge en privat udlejer da min veninde fik at vide at man ikke får lån til indskud pga det.. :/

Anmeld

2. juni 2011

Bondepigen

Pt er vi begge på KH, Bor i lejlighed 96 kvm, husleje 3900 minus forbrug, vi har et barn og kan ikke få boligstøtte selv om vi fik det engang før vi fik barn. Når nr to kommer kan vi få lidt i boligstøtte. Jeg synes det er nogle mærkværdige regler!!!

Anmeld

2. juni 2011

Darling<3

Bondepigen skriver:

Pt er vi begge på KH, Bor i lejlighed 96 kvm, husleje 3900 minus forbrug, vi har et barn og kan ikke få boligstøtte selv om vi fik det engang før vi fik barn. Når nr to kommer kan vi få lidt i boligstøtte. Jeg synes det er nogle mærkværdige regler!!!

Hvor er det henne af i KBH??

Jeg søger nemlig efter et nyt sted og bo, hurtigt

Anmeld

2. juni 2011

Bondepigen

Honey's Kone<3 skriver:

Hvor er det henne af i KBH??

Jeg søger nemlig efter et nyt sted og bo, hurtigt

Uuups, havde ikke lige set at hun skrev noget om Kbh.... Bor ikke i Kjøwenhavn.. Heldigvis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.