Maggieh skriver:
Er to voksne og et barn. Begge skal studere??
Jeg er virkelig på bar bund og jeg aaaaaaaner ikke hvordan jeg skal komme igang eller hvor jeg skal starte. Nu har jeg haft det her oppe så mange gange, alt for mange gange.
Men på Færøerne, får man i SU. 3400 kr. dvs. vi ialt ville få 6800 kr vi har en husleje på 5-6000 så vi ville have haft knapt 1000 til ALT andet. OG man får ingen boligstøtte heroppe og ovenikøbet så kører der ikke nogle busser inde i byen så jeg kommer til at gå over det hele. Hvilket jeg IKKE ''gider'' (det lyder jo som et meget forkælet ord, men det er ikke en mulighed at gå så langt og meget HVER dag).
hvor dyr en lejlighed TROR i vi ville have råd til på sjælland??

Undskyld jeg IGEN, igen, igen, bringer det op 

Ej, jeg er altså lige nød til at spørger..
Nåh man har et lillebarn, så kan man jo altså ikke nødvendigvis regne med at begge kan gå på uddannelse samtidig, hvis økonomien skal hænge nogenlunde sammen.
Har i overvejet at i ikke nødvendigvis behøver at læse samtidig?
Her har vi gjort sådan, at jeg tog en HTX, mens min kæreste arbejdede, og nu er det omvendt. Nu tjener jeg pengene mens han læser til Landbrugsmaskinemekaniker..
Jeg synes måske bare det er lidt meget at basere sin økonomi på, SU, boligstøtte og børnetilskud.
især i disse tider, hvor der bliver skåret helt vildt i alle offentlige støtter.
Men måske har det også noget at gøre med at folk "forventer" for meget.
Vi skal være glade for hvor mange muligheder vi har for støtte, økonomisk hjælp, tilskud m.m. men jeg synes bare et eller andet sted det er forkert at basere hele sin tilstedeværelse på det.
Nåhh det blev lige lidt generelt - ikke møntet specielt på jer..
Men vil da også lige svare lidt på dit spørgsmål. Vi boede i Skole Parken i Hillerød, som hører under boligselskabet Nordsjælland.
Der havde vi en 2 værelses på 68 kvm. og den gav vi ca. 4500 kr i husleje for. alt alt havde vi på lejligheden udgifter for ca. 6000 pr. mdr.
Og det burde da godt kunne lade sig gøre.. nu ved jeg ikke hvor meget i får i SU, men da jeg studerede havde jeg 4800 udbetalt dvs. ca. 9600 kr. udbetalt. og så har i ca. 3600 til jer selv og mad. og hvis i så har et fritidsjob så synes jeg da ikke det lyder helt skævt.. der i øvrigt rigtig gode bud forbindelser (hver 10 min i myldre tiden). Det er 15 min. gang fra centrum og der ligger en netto 2 min. ved siden af. vuggestue og børnehave er også inden for 20 min. gang. elelr 5 min. m. bus.
Håber du kan bruge det..