Faldet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2011

camilla28

øhm hvorfor er overskriften FALDET ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Sara Maria

camilla28 skriver:

øhm hvorfor er overskriften FALDET ????

Fordi det kalder man det, når barnet vender sig og gør sig klar til fødsel.

Anmeld

19. juni 2011

camilla28

Sara Maria skriver:

Fordi det kalder man det, når barnet vender sig og gør sig klar til fødsel.

oki tak hehe

lært noget nyt i dag ... tjek

Anmeld

19. juni 2011

Mettemus

Sara Maria skriver:

Jeg er i uge 32 plus 4 og var igår til lægen, til mit sidste lægebesøg.

Hun var ikke så tilfreds med at han ikke har vendt sig endnu og sagde at hvis ikke han vender sig så vil hun anbefale kejsersnit, da der oftes er en grund til de ikke vender sig.

Jeg ønsker ikke kejsersnit, så jeg ringede til min jordemoder, hun sagde at hvis han ikke vender sig 3-4 uger før termin, så vil de prøve at vende ham.

Jeg vil bare gerne høre jer piger, hvornår jeres barn vendte sig, og satte sig fast, hvilken uge?

Hvis i selv har prøvet at få vendt jeres bare, kunne jeg også godt tænke mig at høre hvordan det gik og hvad uge i var i?

Mange takHilsen Sara

Laurits vendte sig aldrig - hverken af sig selv eller ved ihærdigt vendingsforsøg.

Jeg var omkring uge 37 da de forsøgte at vende ham. De vil nemlig heller ikke gøre det for tidligt, for hvis barnet ikke er stort nok, kan det smutte tilbage med numsen nedaf (eller hvordan det nu vender) igen.

Jeg blev tilbudt to vendingsforsøg. Succesraten for vendingsforsøg er ikke imponerende, men jeg tog alligevel imod tilbuddene. Jeg ville nemlig også meget nødigt have kejsersnit, så jeg ville gerne føle, at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at få muligheden for at føde selv.

Da vendingsforsøgene ikke virkede blev min kæreste og jeg enige om et kejsersnit, og vi havde den bedste oplevelse med det. Operationen gik super godt, og jeg var minimalt generet af det bagefter. En uge efter kunne jeg sove på maven igen.

Sidst vil jeg lige nævne, at du godt kan få lov til at føde hvis dit barn ligger i UK. Du kan få nogle papirer på sygehuset der fortæller om det. Dem ville jeg da lige kigge lidt i før jeg tog stilling til kejsersnit, hvis jeg var dig.

OG! Så kan den lille saaaagtens nå at vende sig endnu

(sætter lige et link i til min fb, hvis du skulle have lyst til at læse lidt mere om forløbet med et planlagt kejsersnit - det var virkelig en fantastisk oplevelse! https://www.baby.dk/debat/83145pi1/foedsel/min-fb--billeder.aspx

Anmeld

19. juni 2011

Sara Maria

Mettemus skriver:

Laurits vendte sig aldrig - hverken af sig selv eller ved ihærdigt vendingsforsøg.

Jeg var omkring uge 37 da de forsøgte at vende ham. De vil nemlig heller ikke gøre det for tidligt, for hvis barnet ikke er stort nok, kan det smutte tilbage med numsen nedaf (eller hvordan det nu vender) igen.

Jeg blev tilbudt to vendingsforsøg. Succesraten for vendingsforsøg er ikke imponerende, men jeg tog alligevel imod tilbuddene. Jeg ville nemlig også meget nødigt have kejsersnit, så jeg ville gerne føle, at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at få muligheden for at føde selv.

Da vendingsforsøgene ikke virkede blev min kæreste og jeg enige om et kejsersnit, og vi havde den bedste oplevelse med det. Operationen gik super godt, og jeg var minimalt generet af det bagefter. En uge efter kunne jeg sove på maven igen.

Sidst vil jeg lige nævne, at du godt kan få lov til at føde hvis dit barn ligger i UK. Du kan få nogle papirer på sygehuset der fortæller om det. Dem ville jeg da lige kigge lidt i før jeg tog stilling til kejsersnit, hvis jeg var dig.

OG! Så kan den lille saaaagtens nå at vende sig endnu

(sætter lige et link i til min fb, hvis du skulle have lyst til at læse lidt mere om forløbet med et planlagt kejsersnit - det var virkelig en fantastisk oplevelse! https://www.baby.dk/debat/83145pi1/foedsel/min-fb--billeder.aspx

Mange tak for rigtig god information 

Anmeld

19. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

Sara Maria skriver:

Jeg er i uge 32 plus 4 og var igår til lægen, til mit sidste lægebesøg.

Hun var ikke så tilfreds med at han ikke har vendt sig endnu og sagde at hvis ikke han vender sig så vil hun anbefale kejsersnit, da der oftes er en grund til de ikke vender sig.

Jeg ønsker ikke kejsersnit, så jeg ringede til min jordemoder, hun sagde at hvis han ikke vender sig 3-4 uger før termin, så vil de prøve at vende ham.

Jeg vil bare gerne høre jer piger, hvornår jeres barn vendte sig, og satte sig fast, hvilken uge?

Hvis i selv har prøvet at få vendt jeres bare, kunne jeg også godt tænke mig at høre hvordan det gik og hvad uge i var i?

Mange takHilsen Sara

Frederic sad i tværleje gennem hele graviditet (div undersøgelser, scaninger mm) Så havde aldrig den fornemmelse af at han tumled rundt derinde... 

De laved vendings forsøg i uge 37+?, men da han havde ligget sådan hele tiden, var mine organger tilpasset at han lå sådan. Så de havde ikke meget held med at vende ham, da de hverken kunne få godt nok fast om hans numse eller hoved...

Han kom ud i 38+2.

Anmeld

7. juli 2011

Sara Maria

Så endelig kom der ro på mig. Har nu været til jordemoder og han har sat sig fast  Uge 37 plus 3 

Anmeld

7. juli 2011

ModerNatur

Sara Maria skriver:

Så endelig kom der ro på mig. Har nu været til jordemoder og han har sat sig fast  Uge 37 plus 3 

Iih hvor dejligt! Så må du have held og lykke med en naturlig fødsel 

Jeg er 38+2 i dag, og sidst jeg var ved jordemoder havde den ikke sat sig fast, men har skam hovedet nedad.. Så nu væbner jeg mig med en masse tålmodighed, og satser på at gå over termin

Anmeld

7. juli 2011

Musen5

Jeg fik lillepigen vendt i fredags til min store irritation, da jeg hellere ville have ks grundet mine smerter fra mit bækken og nu skal jeg vente til tidligst den 20/7.

Det gik fint, og gjorde ikke ondt. Det der gjorde avs var det der latterlige drop de skulle lægge. Det tog 3 forskellige pers deriblandt en anæstesisygeplejeske og 5 forsøg før de fik det lagt

Men som skrevet før ville jeg hellere have ks, da jeg har sindssyg mange smerte fra min bækkenløsning og er af den overbevisnng at hun bliver omkring samme str som de 3 andre (4200, 4680 og 4760) så jeg er nervøs for at det ender i aks uanset hvad.

/Mette 37+4

Anmeld

7. juli 2011

Maja88

jeg havde en trold som fra en uge 26 sad op...

de prøvede at vende hende i uge 37 og det gjorde bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ondt. er altså ikke for at skræmme dig, men det gjorde det. har skrevet et indlæg om  om det. kan vist nok ses under min profil.

men de prøvede at rykke og der skete ingenting.

bev anbefalet en sæde fødsel, da hun ville være under 3500g, men det turde jeg ikke og det blev KS. det var det rigtige, men har haft lidt psykiske men her bagefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.