Min alt for lille tvilling b :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Filippa & Liva

Det gør mig ondt at læse, sender jer min dybesten medfølelse samt en masse varme tanker og kram...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

DenHeldige

Kæreste dig/jer.

Tror det er rigtig vigtigt at du/I giver jer selv plads til at sørge og være kede af det. At græde ændrer jo ikke på glæden over at tvilling A heldigvis tumler rundt og har det godt derinde.

De bedste tanke herfra Nordjylland.

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

Mumto3 skriver:

Åh....det lyder godt nok som en hel uvirkelig oplevelse. Kan godt forstå at din splittelse mellem at sørge og gerne ville glæde sig over a. Men det er vel helt naturligt at man sørger når  man mister et barn, også selvom man er gravid med et andet barn. Giv dig selv lov og plads til at sørge!

Den seneste forskning for babyer tyder på at vores sindstilstand, sorg, glæde, vrede osv. kan måles i blodet i form af homoner der suser gennem kroppen. Når man er gravid får barnet alle de 'humør' homoner man selv har, og de hormoner bruger babyen til at lære at tackle følelser med. Det ligger og har det godt inde i maven, men oplever de følelser som moren har, men oplever også hvordan man (læs: moren) kommer videre fra de følelse af f.eks. sorg hun oplever. Påstanden er at børn der i forster tilstanden har oplevet 'sorg' skulle være bedre til at takle det senere i livet end børn der ikke har oplevet det i forstertilstand. (det forudsætter selvfølgelig en hel masse ting. Hvis moren f.eks. er i dyb sorg lige inden hun skal føde, og efterfølgende slet ikke er i stand til at tage sig af sit barn på grund af sorg, så er det selvføleglig ikke sundt for barnet at opleve!) Men det jeg vil sige med hele denne lange smørre er blot, at det at du sørger kan måske STYRKE tvilling A. Så du skal ikke sidde og slå dig selv oven i hovedet og tænke at nu må du kun være glad og positiv.

I forhold til tvilling b, har du så ikke fået at vide om der overhovedet  er noget tilbage af tvilling b, når du skal føde? Jeg mener nemlig at kroppen selv kan rense ud (afhænger selvfølgelig af hvor stort et barn vi taler om!!!) men hvis det er omkring de 225g, så er jeg ikke sikker på om kroppen ikke klare det selv.

Pyha...det er godt nok en svær situation I står i! Sender jer masser af varme tanker!!! -og undskyld hvis jeg har 'skrevet for meget'

Hvor er det dejligt at høre, at det her måske styrker a i sidste ende, for sørg har hun mærket rigtig meget af allerede nu.

Jo, jeg skal føde b selv, men hvordan og hvorledes ved jeg endnu ikke selv endnu. Men jeg må ikke føde b, før a skal ud, så hun går faktisk i forrådelse derinde (undskyld de klamme billeder).

Men mange tak for alle dine ord, det varmer da lidt.

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

Kristinav skriver:

Pyha - jeg sidder med tårer ned af kinderne. Kan slet ikke forestille mig hvordan du må have det

Håber i kan holde hovedet højt, og glæde jer over at tvilling A har det rigtig godt  Selvom det må være rigtig svært..

Føler virkelig med jer!

Mange tak

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

Secrets skriver:

Åh gud nej, søde! Hvor gør det mig dog bare ondt! Jeg ved jo slet ikke noget om sådan noget, men det må virkelig være noget af et chok. Jeg gør det eneste jeg kan og sende dig/jer en masse varme, kærlige tanker Du siger bare til, hvis du en gang får brug for at læsse af. Om ikke andet kan jeg lytte.

Dejligt med en masse omkring sig om kan lytte Mange tak.

Jeg aner heller ikke så meget om det, hvilket ikke gør noget bedre.

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

L_K skriver:

Sender jer min dybeste medfølelse... 

Mange tak.

Anmeld

26. maj 2011

bobbles

Nej for forfærdelig  håber i kan holde jer stærke og være der for jeres lille livlige baby i maven

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

Mi skriver:

Åh, hvor er det da synd for jer

Det er rigtig øv.

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

twinboys skriver:

min dybeste medfølelse...

bliver helt tom for ord...

Majbritt

Tak. Det hele er så mærkeligt ligenu. Puha.

Anmeld

26. maj 2011

<3

Åh hvor er det dog trist sender jer tanker og god karma!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.