Min alt for lille tvilling b :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Kofoed.

KaMa skriver:

Jeg er så ked af det på jeres vegne. Det I oplever nu, er et hvert tvillingeforældres mareridt. Det gør så ondt at tænke på, hvad du/I går igennem.

Stort trøstekram fra Karina

Det er også vores mest urealistiske maridt, som selv ikke ens værste fjene fortjener.

Mange tak. Men bliver ved jer (tvillingermødre).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Tanja84

Kofoed33 skriver:

Jeg tænker rigtig meget på fødsel osv, bl.a. hvor stor jeg skal antage a bliver, må man gå over tid, er der stadig øget risiko for en tidlig fødsel, kan b påvirke a negativ (vækst), armen alt. Skal til jordmoder på tirsdag, men nøj hvor er der lang tid til tirsdag.

Synes også kun det bliver værre af, at vi ikke har kunne sige farvel til b, hun er jo bare blever "revet" ud af vores tilværelse.

Men ingenting bliver bedre af, at det også viste sig, at a har en foranliggende moderkage. Hvilket forklare rigtig meget.

Mange tak.

Jeg har prøvet at svarer på dine spørgsmål forneden. Mine svar er naturligvis ud fra mine egne erfaringer, og kan derfor være dit forløb bliver anderledes.

Jeg tænker rigtig meget på fødsel osv, bl.a.

Hvor stor jeg skal antage a bliver

Nu ved jeg ikke om de har samme moderkage? I mit tilfælde havde de hver deres moderkage, og reduktionen havde derfor ikke noogen indflydelse på væksten af Emma.

Må man gå over tid

Hvis din graviditet forløber uden komplikationer, vil du muligvis kunne få lov at gå over tid. Efter reduktionen forløb resten af min graviditet uden nogen problemer. Da man ikke ville risikerer nogen komplikationer ved at lade mig gå over tid, fik jeg derfor tid tilo igangsættelse på min terminsdato. Jeg havde tid kl. 09.00 mandag morgen, og Emma meldte selv sin ankomst kl. 02.33 natten mellem søndag og mandag (så hun blev født på terminsdatoen).

Er der stadig øget risiko for en tidlig fødsel

Jeg fik af vide, at der ville være en lille risiko, men ikke en jeg skulle bekymre mig om.

Kan b påvirke a negativ (vækst)

Har de samme moderkage, og ligger de i hver deres hule? Emma og lillebror havde hver deres moderkage og lå i hver deres hule, og Emma var derfor ikke påvirket på nogen måde. Jeg vil tro at jeres lille prinsesse nok skal tage det hun har brug for. Hun er uden tvivl en fighter, og er sikker på hun vil være det gennem resten af graviditeten (og i det virkelig liv, når hun engang kommer ud)

Armen alt. Skal til jordmoder på tirsdag, men nøj hvor er der lang tid til tirsdag.

Det kan jeg godt forstå. Håber I har nogen omkring jer i disse dage, så I kan få snakket ud omkring alle de følelser I sidder med.

Synes også kun det bliver værre af, at vi ikke har kunne sige farvel til b, hun er jo bare blever "revet" ud af vores tilværelse.

Det er en ubeskrivelig følelse at pludselig få taget et liv fra sig på den måde. Vi fik ikke tilbudt noget hjælp efterfølgende, men har hørt fra flere at man kan få tilbudt hjælp, hvis man selv spørger.

Jeg vil råde jer til at overveje dette, da jeg virkelig har fortrydt at vi ikke har haft nogen profesionelle at tale det hele igennem med.

Men ingenting bliver bedre af, at det også viste sig, at a har en foranliggende moderkage. Hvilket forklare rigtig meget.

Mange tak.

Du skriver endelig igen - både nu hvor alle spørgsmål vælter ind over dig, men også senere.

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

Honnie's Wife:) skriver:

Mooooon, der nu også går 2 år?? Hehe..

Det kan jo være at der kun går 4 mdr, så er du gravid gen

Tænker jeg heller må tage resten af skole tiden først, mangler 1½ år, så må starte til januar og så skynde mig og få afsluttet skole, så der kun bliver de 2 år mellem dem. Men sker det så sker det

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

AD skriver:

Ellers skriver du bare til mig - jeg arbejder med det til dagligt så det kan være jeg kan svare. Hvis ikke jeg kan, ved jeg hvem jeg skal spørge!

Stort kram til dig

Det skal jeg nok og mange tak for mulighed.

Anmeld

26. maj 2011

Vial

Kofoed33 skriver:

Det er også vores mest urealistiske maridt, som selv ikke ens værste fjene fortjener.

Mange tak. Men bliver ved jer (tvillingermødre).

DU er også tvillingemor. Den ene pige har bare fået sine vinger alt alt for tidligt.

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

Tanja84 skriver:

Jeg har prøvet at svarer på dine spørgsmål forneden. Mine svar er naturligvis ud fra mine egne erfaringer, og kan derfor være dit forløb bliver anderledes.

Jeg tænker rigtig meget på fødsel osv, bl.a.

Hvor stor jeg skal antage a bliver

Nu ved jeg ikke om de har samme moderkage? I mit tilfælde havde de hver deres moderkage, og reduktionen havde derfor ikke noogen indflydelse på væksten af Emma.

Må man gå over tid

Hvis din graviditet forløber uden komplikationer, vil du muligvis kunne få lov at gå over tid. Efter reduktionen forløb resten af min graviditet uden nogen problemer. Da man ikke ville risikerer nogen komplikationer ved at lade mig gå over tid, fik jeg derfor tid tilo igangsættelse på min terminsdato. Jeg havde tid kl. 09.00 mandag morgen, og Emma meldte selv sin ankomst kl. 02.33 natten mellem søndag og mandag (så hun blev født på terminsdatoen).

Er der stadig øget risiko for en tidlig fødsel

Jeg fik af vide, at der ville være en lille risiko, men ikke en jeg skulle bekymre mig om.

Kan b påvirke a negativ (vækst)

Har de samme moderkage, og ligger de i hver deres hule? Emma og lillebror havde hver deres moderkage og lå i hver deres hule, og Emma var derfor ikke påvirket på nogen måde. Jeg vil tro at jeres lille prinsesse nok skal tage det hun har brug for. Hun er uden tvivl en fighter, og er sikker på hun vil være det gennem resten af graviditeten (og i det virkelig liv, når hun engang kommer ud)

Armen alt. Skal til jordmoder på tirsdag, men nøj hvor er der lang tid til tirsdag.

Det kan jeg godt forstå. Håber I har nogen omkring jer i disse dage, så I kan få snakket ud omkring alle de følelser I sidder med.

Det er en ubeskrivelig følelse at pludselig få taget et liv fra sig på den måde. Vi fik ikke tilbudt noget hjælp efterfølgende, men har hørt fra flere at man kan få tilbudt hjælp, hvis man selv spørger.

Jeg vil råde jer til at overveje dette, da jeg virkelig har fortrydt at vi ikke har haft nogen profesionelle at tale det hele igennem med.

Mange tak.

Du skriver endelig igen - både nu hvor alle spørgsmål vælter ind over dig, men også senere.

De er tveæggende, så hver deres moderkage.

Tænker bare, at nu er a jo lille i forhold til vis hun var alene hele vejen igennem, så om vi skal regne med, at hun forsætter lige under kurven resten af graviditeten eller om vi skal regne med, at hun byrde kurven og faktisk tager mere på, ind en "normal" enkle barn ville. Aner ikke om det var til at forstå.

Så i lillemanden?

Jeg ønsker ikke at gå over tid, derfor jeg spørger.

Vi er tilbudt krisehjælp af lægen. Plus vi har 10 timers gratis krisehjælp i form af vores spædbarnsabonoment hos falck, så vi ved hjælpen er der, men vil lige trække vejret inden jeg opsøger den. Oveni er vi en del af en gruppe i Kolding, som også tilbyder en form for krisehjælp, det er ikke hos en psykolog, men en familieterapeut, som selvfølgelig har en anden indgangs vinkel, som måske også vil være rar og få belyst.

Anmeld

26. maj 2011

Kofoed.

KaMa skriver:

DU er også tvillingemor. Den ene pige har bare fået sine vinger alt alt for tidligt.

Meget for tidligt, men nu kommer jeg desværre ikke til, at opleve det pratiske ved, at være tvillingemor.

Anmeld

26. maj 2011

Dansker i England

Ville ikke forlade tråden uden at sige, at I har min dybeste medfølelse og at jeg håber, A vil forblive sund og rask.

Anmeld

26. maj 2011

Malene84

ååhh jeg er helt tom for ord. Dette er jo præcis, det alle tvillingemødre har marridt om i 9 måneder  Hvor er jeg ked af det på dine vegne. Jeg håber du kan tilgive, at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive. Jeg ville bare ikke forlade dit indlæg uden en kommentar!

Anmeld

26. maj 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed33 skriver:

Dette er nok noget af det sværeste indlæg jeg har skrevet. Synes det var her den passede bedst ind.

Vi skulle idag til en helt almindelig vækst og se om tvillingerne tager ordenlig på og sådan. Er 23+4.

Scannings lægen ligger scanneren på maven og det aller første vi ser, er a med sprede ben lige nede fra, så der er ingen tvivl, hun er en pige. Derefter scanner han skillevæggen mellem tøserne og den er super fin. Han scanner så længe på b og siger ikke noget, så går han tilbage til a og laver hovedmål og gøre det derefter ved b. Derefter scanner han igen b mave og siger så "det ser ud til at b er gået til, jeg kan hverken finde hjerteaktivitet, hun er meget mindre af a og så har hun næsten intet fostervand". De næste 5 minutter bliver han ved med, at scanne a's hjerte og bevægelser, så vi med sikkerhed kan se, at der er masser af liv i hende.

Han laver en meget omfattede gennemscanning af a og vi se alt hvad man kan se på en ultralydsscanning. Alt var så fint og hun drillede ham med, at dreje sig, så han måtte vise hende fra alle vinkler. Hendes hoved ligge allerede godt nede i bæknet, så hun vil nok snart sætte sig helt fast.

Da gennemscanningen af a er overstået, scanner han b for, at bedømme, hvornår hun gik til. Til MD blev de begge skydt til ca 250 g og hans udregning siger, at hun vejer nu 233 g, så hun er gået til kort tid efter MD, dog hørt vi hjertelyd på hende 4 dage efter MD (ved jordmoder). Så hun er gået til mellem 20+2 og aller max 21+0.

A vejer 550 g.

Da ingen vil risikere der sker a noget, så skal b blive i maven uberørt, men det vil desværre betyde hun går stille og roligt i opløsning, hvilket jeg synes lyder meget ubehageligt. Da de er tveæggende skulle det helst ikke påvirke a, men af alle tænklige grunde, skal vi fremover til scanning hver 14. dag.

Aller sidst scanner han lige a hoved, så laver han et 3D billed, men da hun ligger med ansigtet mod min ryg, bliver billedet ikke så godt, at han synes vi skal have det, så vil han heller prøve igen senere.

Den bedste scanning læge vi har haft indtil nu.

Et meget blandet indlæg fra en meget forvirret gravid, som nu (desværre) har haft minimum 1 SA, 1 MA og for et død født barn engang når den raske vil/skal ud.

Men ved nogen hvordan resten vil forløbe sig? Altså med hensyn til fødsel og sådan? (Min jordmoder har først tid på tirsdag, men savner svar nu)

Hvordan glæder man sig over den ene, når den anden nu er væk?

Jeg er VIRKELIG ked af det på dine vejne!!!  Kan slet ikke sætte mig ind i, hvor ambivalent det må føles.

Håber alt det bedste for dig og din anden lille pige - og krydser fingre for, at alting vil gå som det skal fremover  

1000  og positive tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.