Kofoed33 skriver:
Jeg tænker rigtig meget på fødsel osv, bl.a. hvor stor jeg skal antage a bliver, må man gå over tid, er der stadig øget risiko for en tidlig fødsel, kan b påvirke a negativ (vækst), armen alt. Skal til jordmoder på tirsdag, men nøj hvor er der lang tid til tirsdag.
Synes også kun det bliver værre af, at vi ikke har kunne sige farvel til b, hun er jo bare blever "revet" ud af vores tilværelse.
Men ingenting bliver bedre af, at det også viste sig, at a har en foranliggende moderkage. Hvilket forklare rigtig meget.
Mange tak.
Jeg har prøvet at svarer på dine spørgsmål forneden. Mine svar er naturligvis ud fra mine egne erfaringer, og kan derfor være dit forløb bliver anderledes.
Jeg tænker rigtig meget på fødsel osv, bl.a.
Hvor stor jeg skal antage a bliver
Nu ved jeg ikke om de har samme moderkage? I mit tilfælde havde de hver deres moderkage, og reduktionen havde derfor ikke noogen indflydelse på væksten af Emma.
Må man gå over tid
Hvis din graviditet forløber uden komplikationer, vil du muligvis kunne få lov at gå over tid. Efter reduktionen forløb resten af min graviditet uden nogen problemer. Da man ikke ville risikerer nogen komplikationer ved at lade mig gå over tid, fik jeg derfor tid tilo igangsættelse på min terminsdato. Jeg havde tid kl. 09.00 mandag morgen, og Emma meldte selv sin ankomst kl. 02.33 natten mellem søndag og mandag (så hun blev født på terminsdatoen).
Er der stadig øget risiko for en tidlig fødsel
Jeg fik af vide, at der ville være en lille risiko, men ikke en jeg skulle bekymre mig om.
Kan b påvirke a negativ (vækst)
Har de samme moderkage, og ligger de i hver deres hule? Emma og lillebror havde hver deres moderkage og lå i hver deres hule, og Emma var derfor ikke påvirket på nogen måde. Jeg vil tro at jeres lille prinsesse nok skal tage det hun har brug for. Hun er uden tvivl en fighter, og er sikker på hun vil være det gennem resten af graviditeten (og i det virkelig liv, når hun engang kommer ud)
Armen alt. Skal til jordmoder på tirsdag, men nøj hvor er der lang tid til tirsdag.
Det kan jeg godt forstå. Håber I har nogen omkring jer i disse dage, så I kan få snakket ud omkring alle de følelser I sidder med.
Synes også kun det bliver værre af, at vi ikke har kunne sige farvel til b, hun er jo bare blever "revet" ud af vores tilværelse.
Det er en ubeskrivelig følelse at pludselig få taget et liv fra sig på den måde. Vi fik ikke tilbudt noget hjælp efterfølgende, men har hørt fra flere at man kan få tilbudt hjælp, hvis man selv spørger.
Jeg vil råde jer til at overveje dette, da jeg virkelig har fortrydt at vi ikke har haft nogen profesionelle at tale det hele igennem med.
Men ingenting bliver bedre af, at det også viste sig, at a har en foranliggende moderkage. Hvilket forklare rigtig meget.
Mange tak.
Du skriver endelig igen - både nu hvor alle spørgsmål vælter ind over dig, men også senere.