OMG Jeg stortuder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

modesty

Det med at det ikke sker hvis man bekymrer sig om det og stresser, er en stor, fed myte.

Men hvor kan jeg dog godt sætte mig ind i din situation. Jeg stressede også nærmest fra første måned vi prøvede (kom i udredning allerede efter at have prøvet selv i 8 md. og er nu gravid efter IVF).

MEN jeg har dog aldrig taget en graviditetstest før min mens. Det står jo højt og tydeligt på de tests at man ikke kan regne med dem før dagen efter sin mens. Så hvorfor gå og stresse sig selv unødigt ved at teste før tid? Jeg har været fristet nogle gange, men har altid holdt mig fra det. Har heller aldrig købt en test, så jeg har aldrig haft en i huset. Lad være med at købe de tests og lad være med at teste før du er gået en dag over tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

sweet

MissBee skriver:

hold da op...  jeg sender dig lige en  det må virkelig være svært..

mange tak  ja det er da ikke det nemmeste, men på fradag skal vi til en større udredning ved en overlæge... og så lider jeg af en kronisk sygdom som godt kan skyldes jeg måske har tabt så mange gange.. så er sat i behandling for det og så håber jeg på at jeg kan holde på den næste lille spire

Anmeld

24. maj 2011

MissBee

sweet skriver:

mange tak  ja det er da ikke det nemmeste, men på fradag skal vi til en større udredning ved en overlæge... og så lider jeg af en kronisk sygdom som godt kan skyldes jeg måske har tabt så mange gange.. så er sat i behandling for det og så håber jeg på at jeg kan holde på den næste lille spire

Det håber jeg da bestemt også for dig.  held og lykke!!!!

Anmeld

24. maj 2011

sweet

MissBee skriver:

Det håber jeg da bestemt også for dig.  held og lykke!!!!

mange tak

Anmeld

25. maj 2011

Mauser.

Du skal først teste når du forventer mens, her gik der altså tre dage over tid før jeg kunne teste positiv .. 

Anmeld

25. maj 2011

tabra

MissBee skriver:

Har lige taget en test og den var negativ  

min kæreste mener så at jeg tager det for hårdt og jeg går "for" meget op i at blive gravid at jeg stresser mig selv så at det ikke sker.. (nok delvist sandt) meeen så springer han bomben om at sætte PB på hold?!!!!!!!

Han siger at vi bare skal stoppe alle test,temperatur målinger og at kigge på baby.dk for så sker det jo "naturligt"  jeg er så vred og ked af det lige nu!  Bare fordi jeg ikke er en af de piger der bare skal kigge på en penis så er de gravide! (undskyld hvis jeg fornærmer nogen, det er bare min dårlige selvtillid)

Jeg har altid(siden jeg kan huske) haft en frygt for ikke at kunne blive gravid... en del af frygten stammer fra at jeg er adopteret og derfor aldrig har set nogen på denne jord som er "mit eget" kød og blod. Tror også at det er derfor at denne fremtidsbaby er mit højeste ønske lige nu...

Jeg havde ÆL d. 17 maj men  pga. andre årsager følte jeg mig nødsaget til at teste idag.. Negativ men jeg har bare utrolig mange symtomer.. kvalme, vågnede midt om natten fordi jeg troede jeg skulle kaste op føler alt mad og porcelæn lugter?! små stik i underlivet og virkelig store humørsvingninger..

Er jeg bare stresset eller er der en chance???

Hej

Jeg tror også du er alt for tidligt ude med testen! Jeg  virkelig fingre for det sker for Jer snart

Jeg er lidt i samme situation som dig. Vi er også igang med at prøve og jeg har testet negativ her 3 dage inden forestående mens og har en del underlivs smerter, som tyder på jeg får min mens

Min kæreste synes også jeg går ALT for meget op i det... Jeg er ligesom dig adopteret og ønsket om et lille liv inden i mig og at kunne bringe et vidunder til verden og elske det til ubeskrivelige højder er simpelthen SÅ stort...

Så kan kun sige, til os begge, at vi må væbne os med tålmodighed og hvis du har lyst være hinandens støtte gennem processen og dele glæder og sorger!?

Varme tanker og knus

Anmeld

25. maj 2011

MissBee

tabra skriver:

Hej

Jeg tror også du er alt for tidligt ude med testen! Jeg  virkelig fingre for det sker for Jer snart

Jeg er lidt i samme situation som dig. Vi er også igang med at prøve og jeg har testet negativ her 3 dage inden forestående mens og har en del underlivs smerter, som tyder på jeg får min mens

Min kæreste synes også jeg går ALT for meget op i det... Jeg er ligesom dig adopteret og ønsket om et lille liv inden i mig og at kunne bringe et vidunder til verden og elske det til ubeskrivelige højder er simpelthen SÅ stort...

Så kan kun sige, til os begge, at vi må væbne os med tålmodighed og hvis du har lyst være hinandens støtte gennem processen og dele glæder og sorger!?

Varme tanker og knus

Jeg har added dig

ja jeg er nok for tidligt ude men troede faktisk at man kune teste nærmest dagen efter men efter denne tråd har jeg fået forståelse for hvordan og hvornår

Det er lidt hårdt at være adopteret i denne barneønske/at være gravid process... mange tanker der kommer frem som ikke var der før... men skriv endelig!!

Stort

Anmeld

13. juni 2011

tabra

MissBee skriver:

Jeg har added dig

ja jeg er nok for tidligt ude men troede faktisk at man kune teste nærmest dagen efter men efter denne tråd har jeg fået forståelse for hvordan og hvornår

Det er lidt hårdt at være adopteret i denne barneønske/at være gravid process... mange tanker der kommer frem som ikke var der før... men skriv endelig!!

Stort

Super du har added mig

Er ikke herinde så meget, for føler jeg bliver ALT for følelsesladet og utålmodig... Det skal være nu!!! hehe. Så derfor jeg ikke har fået meldt tilbage.

Hvordan går det hos jer?

Fik min mens sidst som forventet og negativ test

Meeen det kommer forhåbentlig lige pludselig

Ja, det ville da være kanon, hvis det kunne lade sig gøre at teste med det samme...man går og bliver helt skør af at vente; positiv? negativ? positiv? negativ?...

Ja, det er vildt, hvilke tanker man har oppe at vende i forbindelse med denne process... Både skønne men også lidt "dystre"/triste tanker... Men det er måske sundt nok!?!

Varme tanker og masser af  herfra

Anmeld

13. juni 2011

Savannah

MissBee skriver:

Har lige taget en test og den var negativ  

min kæreste mener så at jeg tager det for hårdt og jeg går "for" meget op i at blive gravid at jeg stresser mig selv så at det ikke sker.. (nok delvist sandt) meeen så springer han bomben om at sætte PB på hold?!!!!!!!

Han siger at vi bare skal stoppe alle test,temperatur målinger og at kigge på baby.dk for så sker det jo "naturligt"  jeg er så vred og ked af det lige nu!  Bare fordi jeg ikke er en af de piger der bare skal kigge på en penis så er de gravide! (undskyld hvis jeg fornærmer nogen, det er bare min dårlige selvtillid)

Jeg har altid(siden jeg kan huske) haft en frygt for ikke at kunne blive gravid... en del af frygten stammer fra at jeg er adopteret og derfor aldrig har set nogen på denne jord som er "mit eget" kød og blod. Tror også at det er derfor at denne fremtidsbaby er mit højeste ønske lige nu...

Jeg havde ÆL d. 17 maj men  pga. andre årsager følte jeg mig nødsaget til at teste idag.. Negativ men jeg har bare utrolig mange symtomer.. kvalme, vågnede midt om natten fordi jeg troede jeg skulle kaste op føler alt mad og porcelæn lugter?! små stik i underlivet og virkelig store humørsvingninger..

Er jeg bare stresset eller er der en chance???

Jeg kan godt forstå du bliver gal på din kæreste, når du går så meget op i det. Men jeg tror helt sikkert han har fat i noget - du stresser dig selv og din krop mere end godt er, det er jo også derfor det påvirker dig så meget og du bliver ked og gal. Så jeg synes du skal fortsætte med at teste omkring alm. mens og ikke andre tidspunkter for hver en negativ test gør jo ondt.. og hvis du tester for tidligt kan du jo få et negativt resultat selvom der ligger en lillebitte bebs inde i dig! så hellere begrænse det, tror også det er det din kæreste ønsker - at du ikke bliver så ked af det hvis den er negativ. Hvis du prøver at skubbe PB lidt ud af hovedet, så tror jeg det nok skal lykkes.. Jeg har faktisk stået i en lignende situation, hvor jeg tilsidst blev så ked af det og stresset at min kæreste "tvang" mig til at slappe af.. og vupti.. stod med en positiv test 3 uger senere..

Jeg har siden jeg var 13 år haft mistanke om at jeg ikke kunne få børn, eller det ville være meget svært. Men da jeg blev gravid (ret hurtigt, da jeg altså begyndte at slappe af) gik det op for mig at det nok var en form for angst for ikke at kunne få børn. Altså ønsket om børn var og er SÅ HØJT at jeg fik fornemmelsen af det ikke kunne lade sig gøre.. Så slap af! Det skal nok lykkes for jer Nyd dig selv, din kæreste og alle dem du holder af så skal baby nok komme når alt er parat.

Anmeld

13. juni 2011

Annette A

Uha ja ved godt hvor opslidende det føles.. Men vil lige tilslutte mig det med at stresse over det ikke nødvendigvis er en hindring. Jeg har altid stresset over det og gået vanvittig højt op i datoer, tidspunkter mv. og det er da lykkedes på trods af dette sikkert ret høre stressniveau. 

Håber miraklet er der denne gang og om ik andet så snart. Men forstår kun alt for godt den følelsmæssige frustration som du gennemgår med det hele. Det føles rigtig hårdt når man befinder sig  midt i det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.