OMG Jeg stortuder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.070 visninger
32 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

MissBee

Har lige taget en test og den var negativ  

min kæreste mener så at jeg tager det for hårdt og jeg går "for" meget op i at blive gravid at jeg stresser mig selv så at det ikke sker.. (nok delvist sandt) meeen så springer han bomben om at sætte PB på hold?!!!!!!!

Han siger at vi bare skal stoppe alle test,temperatur målinger og at kigge på baby.dk for så sker det jo "naturligt"  jeg er så vred og ked af det lige nu!  Bare fordi jeg ikke er en af de piger der bare skal kigge på en penis så er de gravide! (undskyld hvis jeg fornærmer nogen, det er bare min dårlige selvtillid)

Jeg har altid(siden jeg kan huske) haft en frygt for ikke at kunne blive gravid... en del af frygten stammer fra at jeg er adopteret og derfor aldrig har set nogen på denne jord som er "mit eget" kød og blod. Tror også at det er derfor at denne fremtidsbaby er mit højeste ønske lige nu...

Jeg havde ÆL d. 17 maj men  pga. andre årsager følte jeg mig nødsaget til at teste idag.. Negativ men jeg har bare utrolig mange symtomer.. kvalme, vågnede midt om natten fordi jeg troede jeg skulle kaste op føler alt mad og porcelæn lugter?! små stik i underlivet og virkelig store humørsvingninger..

Er jeg bare stresset eller er der en chance???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

o1Mutte

MissBee skriver:

min kæreste mener så at jeg tager det for hårdt og jeg går "for" meget op i at blive gravid at jeg stresser mig selv så at det ikke sker.. (nok delvist sandt) meeen så springer han bomben om at sætte PB på hold?!!!!!!!

Han siger at vi bare skal stoppe alle test,temperatur målinger og at kigge på baby.dk for så sker det jo "naturligt"  jeg er så vred og ked af det lige nu!  Bare fordi jeg ikke er en af de piger der bare skal kigge på en penis så er de gravide! (undskyld hvis jeg fornærmer nogen, det er bare min dårlige selvtillid)

Jeg har altid(siden jeg kan huske) haft en frygt for ikke at kunne blive gravid... en del af frygten stammer fra at jeg er adopteret og derfor aldrig har set nogen på denne jord som er "mit eget" kød og blod. Tror også at det er derfor at denne fremtidsbaby er mit højeste ønske lige nu...

Jeg havde ÆL d. 17 maj men  pga. andre årsager følte jeg mig nødsaget til at teste idag.. Negativ men jeg har bare utrolig mange symtomer.. kvalme, vågnede midt om natten fordi jeg troede jeg skulle kaste op føler alt mad og porcelæn lugter?! små stik i underlivet og virkelig store humørsvingninger..

Det var aaalt for tidligt at du har testet. Vendt mindst en uge til. Ægget sætter sig jo først fast efter en uge, og det er jo ca i dag. Så ikke underligt at du har testet negativ.  Stå koldt vand i blodet og test igen om en uge

Jeg  for dig

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

MissBee skriver:

Det er jeg ked af at høre! Men det er jo også kun en uge siden ægløsning, så ægget har jo først sat sig fast nu hvis det er. Hvorfor det måske er lige tidligt nok at teste. Giv den lige en uge mere.. Vi kan jo ikke sige om den er der, det kan jo godt ske du har påduddet dig selv alle de symptomer, fordi du håber, men krydser fingre!

Og så kan jeg for så vidt godt forstå din kæreste. Ikke med at fuldstændig droppe det, men det der med at holde op med at måle temperaturer og regne ud osv. osv. Du stresser jo tydeligvis dig selv, det bliver det ikke bedre af. Prøv - i det mindste i en periode - at droppe alle de der beregninger og tag det som det kommer. Hyg dig med din mand af lyst og lad være at fokuser på, om du har ægløsning. Har i jævnligt sex skal i nok ramme den alligevel

Anmeld

24. maj 2011

Maalene

Åhh, hvor har jeg ondt af dig

Husker tydeligt, hvor hårdt det var at gå og vente på de 2 streger...!

Gik også selv amok med at teste før tid, kørte mig selv helt op, og når mens så kom, føltes det som et kæmpe gok i nødden

Vil ikke sige, at jeg holdte op med at tænke på det - LANGT fra, men prøvede på at flytte fokus lidt, og holde mig lidt væk fra baby.dk (selvom det var SVÆRT!) - og vupti, så var der er positiv test til mig

Ved det er MEGET sværere at flytte fokus, når det er noget man inderligt brænder for, men har du ikke nogen hobbyer eller nogle interesser, du kan prøve at fokusere lidt på? Det hjalp her (og det er sagt i den sødeste mening)

Og selvfølgelig er der stadig chance for, at du er gravid - ægget har kun lige sat sig fast (hvis du er gravid) og du kan derfor ikke se noget på testene endnu - prøv om du kan vente til testdag (eller så et par dage før - ved hvor svært det er ) - og så vil jeg krydse ALT hvad jeg kan for, at der er en dejlig lille spire på vej  

Anmeld

24. maj 2011

Fru Aagaard

Du kan ikke regne med en test nu, da du kun vil være ca. 3+1 HVIS du gravid...

Vent og se din mens. an.. Sværrere sagt en gjort. Men, måske har du netop brug for at slappe noget mere af, og ikke tænke på temperatur og ÆL osv. Måske det hjælper at slappe af og hygge og tage det som det kommer

Held og lykke.. Håber testen stadig kan nå at blive positiv

Anmeld

24. maj 2011

th

hvis jeg skal være helt ærlig, meldte jeg mig heller ikke herinde før den dag jeg fandt ud af jeg var gravid.

Jeg testede ikke for ægløsnig, eller så videre, tog det stille og roligt. Det tog 4 måned fra vi startede pb til jeg ikke fik min mens. Da jeg ikke fik min mens som ellers plejer at komme samme dag og næsten samme tid, tog jeg en test om aften og den var positiv.

Min personlig holdning er at man ikke skal tænke så meget over det. Kan godt forstå dem der har kæmpet i flere måneder og år, at man tænker en masse og prøver alt. Håber I alle får en lille på et tidspunkt.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor lang tid i har prøvet, men håber da at din kæreste skifter mening. 

Håber ikke jeg har stødt nogen over dette, for det er ikke meningen.

Anmeld

24. maj 2011

Anette&Sophia

MissBee skriver:

bliver måske nok nød til at give din kæreste lidt ret. - selvfølgelig er det ikke fedt at få smidt i hovedet, men hvis man går for meget op i ting, sker de ikke.

- jeg blev gravid den dag jeg glemte hvordan man havde sex  hi.

men du skal lade være med at tænke for meget over det. det gør det hele meget værre. - ting sker ikke for desprate mennesker. :-)

til dig, og snart en kommende spire.

Anmeld

24. maj 2011

o1Mutte

Secrets skriver:

Og så kan jeg for så vidt godt forstå din kæreste. Ikke med at fuldstændig droppe det, men det der med at holde op med at måle temperaturer og regne ud osv. osv. Du stresser jo tydeligvis dig selv, det bliver det ikke bedre af. Prøv - i det mindste i en periode - at droppe alle de der beregninger og tag det som det kommer. Hyg dig med din mand af lyst og lad være at fokuser på, om du har ægløsning. Har i jævnligt sex skal i nok ramme den alligevel

Nemmerlig

Jeg er helt stoppet med at glo i min kalender hver og hveranden dag. Før kiggede jeg heeele tiden i den for at se hvornår jeg vil ha ÆL og hvornår jeg kunne teste, hvor langt jeg ville være henne hvis nu osv osv. Nu  kigger jeg ALDRIG i den og det giver en helt anden ro

Altså største minus er så at når jeg får tante rød kommer det lidt bag på mig

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

MissBee skriver:

Giv manden fred.. det er nok ham du stresser mest..tal børn og graviditet med veninder, tag test i smug og lad manden have fred...forfør ham romantisk og lad være med at tænke mere på barnet der ikke findes, end du tænker på manden der er foran dig..

Jeg må indrømme at når jeg læser herinde hvordan nogle virker som om hele livet kun drejer om dette, så kan jeg egentlig godt forstå manden kan blive lidt presset...og måske bange.

Så dyrk dine drømme om mave og børn med andre "skøre" kvinder.. og nyd din mand..

Anmeld

24. maj 2011

MissBee

tak for alle jeres søde svar...

Jeg ved det jo godt, jeg bliver bare nød til at fjerne fokus og lave noget andet istedet, men jeg er bare en type der har et mål og opnår det.. altså som et projekt.. jeg planlægger og lige dette projekt vil bare ikke planlægges eller måles.

Jeg blir bare nød til at gå op i noget andet !!

Stor  til alle jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.