OMG Jeg stortuder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

nielsen80

Som dronningen af de negative test, kan jeg 110% sætte mig ind i din situation. Jeg startede faktisk med at tage projekt baby helt rolig, men efter en 6-8 måneder uden noget resultat, begyndte jeg at gå op i ÆL etc. Her 2,4 år senere er der stadigvæk ingen postiv test, og jeg har prøvet både afslapningsmetoden, totalt fokus og steder ind imellem, og lige lidt har det hjulpet.

Fertilitetslæger har faktisk lægeligt/videnskabligt bevist, at (behandlings)stress ikke påvirker sandsynligheden for at blive gravid. MEN det skal så siges, at det at du fokusere så meget på det, kan have en anden negativ effekt - nemlig du kommer til at gå og have det rigtig dårligt lige frem til det sker. Jeg tror personligt ikke på "bare slap af så kommer det" teorien, men jeg tror på, at tiden fra I starter med at prøve til det kommer, bliver noget nemmere, hvis man lærer at slappe af.

Jeg vil slutte med at give dig et kæmpe  - og jeg krydser alt hvad jeg kan for, at du står med en positiv test om en lille uges tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

MissBee

nielsen80 skriver:

Som dronningen af de negative test, kan jeg 110% sætte mig ind i din situation. Jeg startede faktisk med at tage projekt baby helt rolig, men efter en 6-8 måneder uden noget resultat, begyndte jeg at gå op i ÆL etc. Her 2,4 år senere er der stadigvæk ingen postiv test, og jeg har prøvet både afslapningsmetoden, totalt fokus og steder ind imellem, og lige lidt har det hjulpet.

Fertilitetslæger har faktisk lægeligt/videnskabligt bevist, at (behandlings)stress ikke påvirker sandsynligheden for at blive gravid. MEN det skal så siges, at det at du fokusere så meget på det, kan have en anden negativ effekt - nemlig du kommer til at gå og have det rigtig dårligt lige frem til det sker. Jeg tror personligt ikke på "bare slap af så kommer det" teorien, men jeg tror på, at tiden fra I starter med at prøve til det kommer, bliver noget nemmere, hvis man lærer at slappe af.

Jeg vil slutte med at give dig et kæmpe  - og jeg krydser alt hvad jeg kan for, at du står med en positiv test om en lille uges tid

Ihh tak og en stor   tilbage til dig!! håber også at du snart får et positivt resultat

<< men jeg forstår altså ikke helt det her med at teste? kan man først se HCG hormoner efter 4 uger? og vil alle test indtil der være negative?

Anmeld

24. maj 2011

Sanse

nielsen80 skriver:

Synes godt om nielsen80's indlæg 

Jeg er heller ikke så god til 'bare at slappe af' i PB her efter snart 2 år :O

Så kan sagtens følge dig... så KÆMPE  til dig.

Og mht din test, så er der jo god tid til den kan udvikle sig da du ikke ville være længere henne... gi den lidt tid

Jeg  for dig

Knuser Sanni.

Anmeld

24. maj 2011

MissBee

Sanse skriver:

Og mht din test, så er der jo god tid til den kan udvikle sig da du ikke ville være længere henne... gi den lidt tid

Jeg  for dig

Knuser Sanni.

Jeg slår altså lige en  for alle os som venter med længsel!!! 

Anmeld

24. maj 2011

nielsen80

MissBee skriver:

Ihh tak og en stor   tilbage til dig!! håber også at du snart får et positivt resultat

<< men jeg forstår altså ikke helt det her med at teste? kan man først se HCG hormoner efter 4 uger? og vil alle test indtil der være negative?

Tak, den positive test kommer for os begge, det er jeg sikker på

HCG hormonet produceres når ægget sætter sig fast, og du kan derfor ikke spore det før efter der. Ægget sætter sig fast en 5-6 dage efter befrugtning. Så går der endvidere lidt tid inden, du har en tilpas høj konc. i dit urin til at testen kan registere det. Man siger, at dagen/dagen efter skulle man kunne teste, men det kan være meget forskelligt fra kvinde til kvinde, hvor hurtigt de kan teste positivt. Nogle kan dage inden forventet mens. andre først en uge efter. Der er derfor stadig stor chance for, at du står med en positiv test om en uges tid

Anmeld

24. maj 2011

sweet

MissBee skriver:

Har lige taget en test og den var negativ  

min kæreste mener så at jeg tager det for hårdt og jeg går "for" meget op i at blive gravid at jeg stresser mig selv så at det ikke sker.. (nok delvist sandt) meeen så springer han bomben om at sætte PB på hold?!!!!!!!

Han siger at vi bare skal stoppe alle test,temperatur målinger og at kigge på baby.dk for så sker det jo "naturligt"  jeg er så vred og ked af det lige nu!  Bare fordi jeg ikke er en af de piger der bare skal kigge på en penis så er de gravide! (undskyld hvis jeg fornærmer nogen, det er bare min dårlige selvtillid)

Jeg har altid(siden jeg kan huske) haft en frygt for ikke at kunne blive gravid... en del af frygten stammer fra at jeg er adopteret og derfor aldrig har set nogen på denne jord som er "mit eget" kød og blod. Tror også at det er derfor at denne fremtidsbaby er mit højeste ønske lige nu...

Jeg havde ÆL d. 17 maj men  pga. andre årsager følte jeg mig nødsaget til at teste idag.. Negativ men jeg har bare utrolig mange symtomer.. kvalme, vågnede midt om natten fordi jeg troede jeg skulle kaste op føler alt mad og porcelæn lugter?! små stik i underlivet og virkelig store humørsvingninger..

Er jeg bare stresset eller er der en chance???

prøv at teste igen om en uge  for det er jo for tidligt du har testet...

jeg tog selv 8 mdr inden jeg blev gravid første gang... hvor lang tid har i prøvet i??

Anmeld

24. maj 2011

nielsen80

Sanse skriver:

Jeg  for dig

Knuser Sanni.

Bare slap af kommentaren er meget nem at komme med - knap så nem at føre ud i livet - specielt for os som har prøvet i flere år nu. Og tro mig, jeg er bestemt ikke miss cool endnu - nogle dage er bedre end andre 

Anmeld

24. maj 2011

MissBee

sweet skriver:

prøv at teste igen om en uge  for det er jo for tidligt du har testet...

jeg tog selv 8 mdr inden jeg blev gravid første gang... hvor lang tid har i prøvet i??

Jeg stoppede med p piller i slutningen af feb/start marts og da min læge havde mistanke om at jeg var gravid udenfor livmoren.. var jeg heldigvis ikke men havde voldsomme mioser i mit underliv pga af arbejdet og arbejdsstilling..

Så jeg kalder dette et lidt mere målrettet 2 forsøg  så det er ikke 2 år men det føles bare som om fordi jeg har været skruk i over 2 år nu... og været sammen med kæresten i 4½ år..

Anmeld

24. maj 2011

sweet

MissBee skriver:

Jeg stoppede med p piller i slutningen af feb/start marts og da min læge havde mistanke om at jeg var gravid udenfor livmoren.. var jeg heldigvis ikke men havde voldsomme mioser i mit underliv pga af arbejdet og arbejdsstilling..

Så jeg kalder dette et lidt mere målrettet 2 forsøg  så det er ikke 2 år men det føles bare som om fordi jeg har været skruk i over 2 år nu... og været sammen med kæresten i 4½ år..

hehe uuuhhh jeg har også været skruk i flere år... har dog været gravid 6 gange det sidste år men har desværre ikke kunne holde på dem så vi prøver endnu

Anmeld

24. maj 2011

MissBee

sweet skriver:

hehe uuuhhh jeg har også været skruk i flere år... har dog været gravid 6 gange det sidste år men har desværre ikke kunne holde på dem så vi prøver endnu

hold da op...  jeg sender dig lige en  det må virkelig være svært..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.