NadiaSK skriver:
Nej, har absolut ikke regnet med at blive lettere gennem graviditeten
Men når man nu begynder at kunne se, at der sidder ekstra fedt hist og her, vægten siger +8kg, og man stadig har 10 uger igen (hvor der kan nå at ske meget!) så blev jeg bare sådan helt i tvivl, om det var meget jeg havde taget på eller ej... så derfor ville jeg lige høre jer eksperter ad 
Tror bare man bliver ekstremt påvirket af folks kommentarer, så man føler nogen gange, at de siger at man har taget en del på og ser stor ud - min mor er især slem til det fordi hun kun tog 8kg på i alt da hun ventede mig! Så hun har travlt med at fortælle mig at jeg har fået ekstra sul her og der... super belastende... så man kommer helt til at tvivle nogen gange 
Kender det såmen godt selv!!! Er også slem til hele tiden selv at tænke og synes at jeg er blevet for tyk på lår og bag, og blive ærgelig over at jeg blev gravid lige oven i julesulet, så jeg som udgangspunkt vejede et par december-kilo for meget.
Men helt objektivt set er 8 kg i 30. uge ikke meget - heller ikke selv om et kilo eller tre skulle ha' sat sig som ammedepoter rundt omkring. Og i virkeligheden er det langt mere interessant at se, hvordan det hele spænder af efter fødslen med den vægt. For der er enorm forskel på hvor let forskellige kvinder har ved at smide kiloene igen. Min søster tager rask væk 25-30 kg på når hun er gravid, men bliver åleslank i løbet af et par måneder. Jeg har prøvet at være 'helt oppe' på 15 kg, men taber ikke et gram mere end de 10 kg ved ved fødslen... De sidste fem kg skal der kæmpes med
. Til gengæld bliver jeg ikke specielt træt og udkørt af at amme...
Og ja, man skal lægge ører til mange irriterende bemærkninger om hvor anderledes man ser ud når man er gravid og hvor tyyyydeligt det er på laaaang afstand. Noget af det jeg bliver virkelig irriteret over er kommentarer om at man kan se det på mit ansigt, med hentydninger til, at jeg skulle have mere røde kinder og knopper... Jeg kan virkelig ikke selv se det - synes faktisk jeg ser ret meget ud som jeg plejer i ansigtet (men tror gerne at jeg får både knopper og hidsige røde kinder, når jeg står over for et væsen der kommer med dumme kommentarer
)
Anmeld