Børnevenlig aftensmad ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

K&S

dorthemus skriver:

Det går bedre med hende nu...hun begyndte at spise i vuggestuen efter 6 uger  Dog kun grød...er lige begyndt at spise en smule af deres middagsmad...det har så taget to måneder

Herhjemme spise hun godt...også mere og mere mad med struktur, dejligt. Er ikke bekymret længere selvom hun stadig ikke rører brød, men jeg tror det kommer.

Jamen det er sådan set bare en hel alm. gang boller i karry...jeg bruger så kokosmælk i stedet for alm. mælk og blander så det tynde fra en flaske med semistærk mango chutney i for at spice det lidt op.

Hun guffer i sig

Dejligt at høre at det går fremad med lille Runa  små skridt er bedre end ingen skridt...!

Den står liiiidt stille hos mig lige nu - bruger du kokosmælk i bollerne eller sovsen? Jeg har aldrig lavet boller i karry før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

K&S

o1Mutte skriver:

Jeg har et eller andet paprika i køkkenet  Altså jeg bliver aldrig kok HAHA

Hmm aner ikke hvad det andet er ?? Mon det kan undlades ?

Hehe, det bliver jeg heller ikke, så det skal du ikke være ked af

Jeg ville bare bruge det paprika, du har  du kan få Herbes De Provence i et glas fra Santa Maria (eller måske i Tiger/Søstrene Grene)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Hehehe han er måske nemmere at hoppe over som at gå udenom.

To af mine piger er også madglade, og Laura er det stadig her 7 år gammel. Til børnefødselsdage sad Laura stadig og spiste, når alle de andre børn havde forladt bordet for at lege, fortalte pædagogerne

Jeps, det lyder lige præcis som Anton  SP´ens ord" jaaaa, vi kan jo godt konkludere, at han er bredere end han er lang"

Anton er også MEGA madglad (præcis som hans forældre) så der er ikke noget, han ikke må smage - han kan godt lide oliven og feta

Anmeld

23. maj 2011

dorthemus

K&S skriver:

Dejligt at høre at det går fremad med lille Runa  små skridt er bedre end ingen skridt...!

Den står liiiidt stille hos mig lige nu - bruger du kokosmælk i bollerne eller sovsen? Jeg har aldrig lavet boller i karry før

I sovsen hihi

Ja det er skønt, desværre er jeg så gået ned med stress og er sygemeldt nu

Anmeld

23. maj 2011

o1Mutte

K&S skriver:

Hehe, det bliver jeg heller ikke, så det skal du ikke være ked af

Jeg ville bare bruge det paprika, du har  du kan få Herbes De Provence i et glas fra Santa Maria (eller måske i Tiger/Søstrene Grene)

Okay tak Vil lige kigge efter det næste gang jeg er ude for at handle

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Malthes mor skriver:

Da jeg fødte den første fik jeg en bog : "barnemad - fra mos til middagsmad" Og den er fyldt med børnevenlige opskrifter fra nyfødt til 1 år. Og deri er der nogle nemme fiskeopskrifter. Den er super inspirende

Men et hurtigt fif er panerede rødspætter - begge drenge på 1 og 4 har hertil aften guffet en rødspætte hver. Og hvis det en dag skal gå lidt hurtigere, så køber jeg et kg laksefars, og så bliver der lavet frikaddeller og de bliver også spist.

Køber du så friske rødspættefiletter og panerer selv? Jeg er jo slet ikke vant til at lave mad

Anmeld

23. maj 2011

K&S

o1Mutte skriver:

Okay tak Vil lige kigge efter det næste gang jeg er ude for at handle

ja, vi må jo suge til os

Anmeld

23. maj 2011

o1Mutte

K&S skriver:

ja, vi må jo suge til os

Jepper

Anmeld

23. maj 2011

K&S

dorthemus skriver:

I sovsen hihi

Ja det er skønt, desværre er jeg så gået ned med stress og er sygemeldt nu

Ej Dorthe, det er jeg ked af at høre, hvordan kan det være? Du nåede da at starte på arbejde igen, ikke? Du må gerne skrive PB, hvis ikke du vil svare her

Så bruger du kokosmælk istedet for kogevandet fra bollerne? Jeg har lige googlet en opskrift

Anmeld

23. maj 2011

Mi

K&S skriver:

Jeps, det lyder lige præcis som Anton  SP´ens ord" jaaaa, vi kan jo godt konkludere, at han er bredere end han er lang"

Anton er også MEGA madglad (præcis som hans forældre) så der er ikke noget, han ikke må smage - han kan godt lide oliven og feta

Da mine var i den alder spiste de også alt. Det var de mest mærkelige ting de elskede, og det bedste var at få feta  Vi spiste også meget krydret mad.

Men nu skal det helst ikke være for stærkt og de er blevet lidt mere selektive i forhold til hvad de putter i munden. Men det er jo meget naturligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.