Børnevenlig aftensmad ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

K&S

Ansemusen skriver:

Altså Thias (1 år på fredag) spiser nærmest alt hvad vi serverer! Der er selvfølgelig forskel på børn, men jeg tror at mange voksne tror, at maden skal gøres særligt børnevenlig. Det troede jeg også førhen. Men Thias spiser forholdsvis krydret/stærk mad (selvfølgelig ikke med så meget karry eller chili at det gør ondt i munden), han spiser sågar syltet ingefær  Der kan moren ikke engang være med *griner*

Så ja, han får bare vores mad, det vi nu har lyst til!

Maki Juicy Chicken er i øvrigt det nemmeste i verden at lave og smager mega godt! Vi plejer at komme kartofler og grøntsager i stegeposen sammen med kyllingebrystfileter, og så hælde væden fra og bruge som sauce bagefter. Nemt, lækket og tilmed meget fedtfattigt

Anton er også vant til at få alt, hvad vi får - han eeeelsker agurkesalat  men jeg synes jeg laver det samme hele tiden

Anton eeeelsker mad og spiser gerne ALT undtagen kartofler og gulerødder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Mi

K&S skriver:

Anton spiser også, hvad vi får, men jeg synes det er de samme ting jeg laver hele tiden

Ja, det kender jeg godt. Rema 1000 har en super god side med opskrifter. http://www.rema1000.dk/Madplanen.aspx

Anmeld

23. maj 2011

Mi

Forresten til det med kartofflerne. Mine piger har altid elsket når jeg lavede ovnbagte kartoffler. Jeg skærer dem i stykker, evt også andre rodfrugter, kommer olie på og salt, peber og paprika. Ind i ovnen i en halv time på 200 grader.

Det smager bare godt

Anmeld

23. maj 2011

Malthes mor

Mine drenge er rigtig glade for fisk - alt fra fiskefrikadeller til rødspætter

Anmeld

23. maj 2011

Ansemusen

Hvad med noget kylling med rød/gul karrypasta, kokosmælk og grøntsager?

Forskellige tærter (kan både laves af rester og af til formålet indkøbte ting)..

Anmeld

23. maj 2011

CamillaSoefelt

dorthemus skriver:

Nr 1 på hitlisten i øjeblikket er boller i karry lavet på kokosmælk og med mangochutney (ikke stærk) blandet i

Den opskrift gad jeg godt ha:-)?

Går det ellers godt med Runa og projekt mad?

Anmeld

23. maj 2011

Ansemusen

Ansemusen skriver:

Forskellige tærter (kan både laves af rester og af til formålet indkøbte ting)..

Åh jov, og så laver jeg den bedste kyllingelasagne, som er en 'opskrift' (sådan mund til mund) fra Thias' moster.
Den er rigtig nem at lave, sundere end alm. lasagne og lækker lækker lækker og lidt krydret. Saucen kan man lave ekstra af og fryse ned, så skal kyllingen bare steges og lasagnen lægges sammen næste gang menuen står på det samme igen!

Tomatsauce:
Hakkede løg
Hvidløg (efter smag (2-4 fed)
Hakkede tomater på dåse (ca. 4)
Hakket spinat (ca. 1 kilo - frost er fint)
Gul karry
Ëdelsyss paprika
Kerbes de Provence
Salt og peber

Lasagnen:
Kyllingebryst skæres i tern og brunes i olie og gul karry på en pande.
Lasagnen lægges i lag således:
Lasagneplader, tomatsauce, kylling, mornaysauce og evt. lidt revet muscatnød.
Sidste lag afsluttes med revet mozarellaost (mager eller fed efter smag - og tænker man ikke på kalorier; lidt frisk mozarella og/eller revet parmesan som ekstra oven på den revede mozarella).

Kommes i ovnen ved 175-200 grader til osten er lysebrun over det hele.

Bon appetit - skal virkelig prøves!

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Mi skriver:

Forresten til det med kartofflerne. Mine piger har altid elsket når jeg lavede ovnbagte kartoffler. Jeg skærer dem i stykker, evt også andre rodfrugter, kommer olie på og salt, peber og paprika. Ind i ovnen i en halv time på 200 grader.

Det smager bare godt

Jeg har prøvet at kamouflere kartofler på MANGE forskellige måder, men han sutter krydderier m.m. af og spytter kartoflen ud

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Malthes mor skriver:

Mine drenge er rigtig glade for fisk - alt fra fiskefrikadeller til rødspætter

Uh, Anton elsker også ALT fisk, jeg er bare SÅ dårlig til at lave fisk til aftensmad (selvom jeg godt selv kan lide det) - jeg synes det svært at finde ud af hvad, jeg skal gøre med fisken

Har du nogle gode opskrifter?

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Ansemusen skriver:

det er skrevet på listen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.