Børnevenlig aftensmad ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

o1Mutte

Ansemusen skriver:

Ëdelsyss paprika
Kerbes de Provence

Hvad er det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Mi

K&S skriver:

Jeg har prøvet at kamouflere kartofler på MANGE forskellige måder, men han sutter krydderier m.m. af og spytter kartoflen ud

Kvik dreng  Men børn i kina overlever jo også uden kartoffler, så mon ikke også din søn klarer sig

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Ansemusen skriver:

Åh jov, og så laver jeg den bedste kyllingelasagne, som er en 'opskrift' (sådan mund til mund) fra Thias' moster.
Den er rigtig nem at lave, sundere end alm. lasagne og lækker lækker lækker og lidt krydret. Saucen kan man lave ekstra af og fryse ned, så skal kyllingen bare steges og lasagnen lægges sammen næste gang menuen står på det samme igen!

Tomatsauce:
Hakkede løg
Hvidløg (efter smag (2-4 fed)
Hakkede tomater på dåse (ca. 4)
Hakket spinat (ca. 1 kilo - frost er fint)
Gul karry
Ëdelsyss paprika
Kerbes de Provence
Salt og peber

Lasagnen:
Kyllingebryst skæres i tern og brunes i olie og gul karry på en pande.
Lasagnen lægges i lag således:
Lasagneplader, tomatsauce, kylling, mornaysauce og evt. lidt revet muscatnød.
Sidste lag afsluttes med revet mozarellaost (mager eller fed efter smag - og tænker man ikke på kalorier; lidt frisk mozarella og/eller revet parmesan som ekstra oven på den revede mozarella).

Kommes i ovnen ved 175-200 grader til osten er lysebrun over det hele.

Bon appetit - skal virkelig prøves!

MUMS, det må helt sikkert prøves

Anmeld

23. maj 2011

K&S

o1Mutte skriver:

Hvad er det

En paprika "type" og så tror jeg der skal stå "Herbes de Provence" - et krydderi

Anmeld

23. maj 2011

dorthemus

K&S skriver:

Mums, det lyder lækkert - har du en opskrift? Jeg er bestemt ikke husmor, det plejer at være Søren, der laver mad, men han kan ikke rigtig nå så meget, når først han kommer hjem fra job

Spiser Runa lystigt nu?

Det går bedre med hende nu...hun begyndte at spise i vuggestuen efter 6 uger  Dog kun grød...er lige begyndt at spise en smule af deres middagsmad...det har så taget to måneder

Herhjemme spise hun godt...også mere og mere mad med struktur, dejligt. Er ikke bekymret længere selvom hun stadig ikke rører brød, men jeg tror det kommer.

Jamen det er sådan set bare en hel alm. gang boller i karry...jeg bruger så kokosmælk i stedet for alm. mælk og blander så det tynde fra en flaske med semistærk mango chutney i for at spice det lidt op.

Hun guffer i sig

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Mi skriver:

Kvik dreng  Men børn i kina overlever jo også uden kartoffler, så mon ikke også din søn klarer sig

Jo, helt sikkert, han er i hvert fald ikke noget lille nips  

Anmeld

23. maj 2011

o1Mutte

K&S skriver:

En paprika "type" og så tror jeg der skal stå "Herbes de Provence" - et krydderi

Jeg har et eller andet paprika i køkkenet  Altså jeg bliver aldrig kok HAHA

Hmm aner ikke hvad det andet er ?? Mon det kan undlades ?

Anmeld

23. maj 2011

dorthemus

CamillaSoefelt skriver:

Den opskrift gad jeg godt ha:-)?

Går det ellers godt med Runa og projekt mad?

Du får lige hvad jeg skrev til K&S

Det går bedre med hende nu...hun begyndte at spise i vuggestuen efter 6 uger  Dog kun grød...er lige begyndt at spise en smule af deres middagsmad...det har så taget to måneder

Herhjemme spise hun godt...også mere og mere mad med struktur, dejligt. Er ikke bekymret længere selvom hun stadig ikke rører brød, men jeg tror det kommer.

Jamen det er sådan set bare en hel alm. gang boller i karry...jeg bruger så kokosmælk i stedet for alm. mælk og blander så det tynde fra en flaske med semistærk mango chutney i for at spice det lidt op.

Hun guffer i sig

Anmeld

23. maj 2011

Mi

K&S skriver:

Jo, helt sikkert, han er i hvert fald ikke noget lille nips  

Hehehe han er måske nemmere at hoppe over som at gå udenom.

To af mine piger er også madglade, og Laura er det stadig her 7 år gammel. Til børnefødselsdage sad Laura stadig og spiste, når alle de andre børn havde forladt bordet for at lege, fortalte pædagogerne

Anmeld

23. maj 2011

Malthes mor

K&S skriver:

Uh, Anton elsker også ALT fisk, jeg er bare SÅ dårlig til at lave fisk til aftensmad (selvom jeg godt selv kan lide det) - jeg synes det svært at finde ud af hvad, jeg skal gøre med fisken

Har du nogle gode opskrifter?

Da jeg fødte den første fik jeg en bog : "barnemad - fra mos til middagsmad" Og den er fyldt med børnevenlige opskrifter fra nyfødt til 1 år. Og deri er der nogle nemme fiskeopskrifter. Den er super inspirende

Men et hurtigt fif er panerede rødspætter - begge drenge på 1 og 4 har hertil aften guffet en rødspætte hver. Og hvis det en dag skal gå lidt hurtigere, så køber jeg et kg laksefars, og så bliver der lavet frikaddeller og de bliver også spist.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.