Børnevenlig aftensmad ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.190 visninger
46 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

K&S

Anton er 9½ måned nu og spiser "alm." mad hele dagen, men jeg er ved at løbe tør for inspiration til aftensmad.

Hvad spiser I, som børnene elsker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

MinNoah

Kogte gulerødder!

Lasagne, pasta med kødsovs, diverse gryderetter med ris/kartoffelmos til, koteletter i fad, hotdogs, tærter, gratin, frikadeller, hakkebøf m. flødekartofler...Kyllingfilet m. pommes

Min dreng spiser stort set alt

Anmeld

23. maj 2011

Nettemor

karrysovs ÆÆÆÆLSKER vores dreng. og ellers nærmest alt med kartofler

Anmeld

23. maj 2011

K&S

MinNoah skriver:

Kogte gulerødder!

Lasagne, pasta med kødsovs, diverse gryderetter med ris/kartoffelmos til, koteletter i fad, hotdogs, tærter, gratin, frikadeller, hakkebøf m. flødekartofler...Kyllingfilet m. pommes

Min dreng spiser stort set alt

Anton kan bestemt ikke lide gulerødder

Tusind tak for alle foreslagene, vi skal vist til at lave flere gryderetter

Anmeld

23. maj 2011

K&S

nettemor skriver:

karrysovs ÆÆÆÆLSKER vores dreng. og ellers nærmest alt med kartofler

Anton elsker også næsten alt sovs, men kartofler er NO-GO

Anmeld

23. maj 2011

dorthemus

K&S skriver:

Anton er 9½ måned nu og spiser "alm." mad hele dagen, men jeg er ved at løbe tør for inspiration til aftensmad.

Nr 1 på hitlisten i øjeblikket er boller i karry lavet på kokosmælk og med mangochutney (ikke stærk) blandet i

Anmeld

23. maj 2011

Mi

Vores piger spiste i den alder det samme som os hver aften. Alt fra pizza til frikadeller, boller i karry og kyllingefilet.

Anmeld

23. maj 2011

K&S

dorthemus skriver:

Nr 1 på hitlisten i øjeblikket er boller i karry lavet på kokosmælk og med mangochutney (ikke stærk) blandet i

Mums, det lyder lækkert - har du en opskrift? Jeg er bestemt ikke husmor, det plejer at være Søren, der laver mad, men han kan ikke rigtig nå så meget, når først han kommer hjem fra job

Spiser Runa lystigt nu?

Anmeld

23. maj 2011

Ansemusen

K&S skriver:

Altså Thias (1 år på fredag) spiser nærmest alt hvad vi serverer! Der er selvfølgelig forskel på børn, men jeg tror at mange voksne tror, at maden skal gøres særligt børnevenlig. Det troede jeg også førhen. Men Thias spiser forholdsvis krydret/stærk mad (selvfølgelig ikke med så meget karry eller chili at det gør ondt i munden), han spiser sågar syltet ingefær  Der kan moren ikke engang være med *griner*

Så ja, han får bare vores mad, det vi nu har lyst til!

Maki Juicy Chicken er i øvrigt det nemmeste i verden at lave og smager mega godt! Vi plejer at komme kartofler og grøntsager i stegeposen sammen med kyllingebrystfileter, og så hælde væden fra og bruge som sauce bagefter. Nemt, lækket og tilmed meget fedtfattigt

Anmeld

23. maj 2011

K&S

Mi skriver:

Vores piger spiste i den alder det samme som os hver aften. Alt fra pizza til frikadeller, boller i karry og kyllingefilet.

Anton spiser også, hvad vi får, men jeg synes det er de samme ting jeg laver hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.