Da min søn var i den alder, ønskede han sig bare lego....han er helt vild med lego 
men som tiden er gået, er det da også gået hen og blevet større ønsker. Han bliver 11 år til sommer, og han ønsker sig da et fladskærms-tv, en bærbar, en ps3 og så ønskede han sig en cykel. men samtidig ved han da også godt, at det er urealistiske ønsker, fordi vi ikke har råd. Men derfor skal de da stadig have lov til at ønske sig det, uden at komme til at lyde alt for materialistiske. En del voksne har da også dyre ønsker, og det er der da intet galt i.
Jeg synes først man bør se på det som et problem, hvis børnene får alt hvad de peger på, og bare ikke kan få nok. Men det er da fint nok at ønske det og have drømme.
Nu fik min søn så hans gave på forskud....det var en cykel, og den trængte han til.....ellers havde han heller ikke fået en. Havde jeg givet ham noget lego eller en dvd, så var han også blevet glad.
Hvis man ikke ønsker eller har råd til, at sit barn skal have en dyr gave. Så kan man jo sætte sig ned og forklare ham/hende det, og spørge ind til, om der måske kunne være nogle andre ønsker.
´Håber din datter får en dejlig fødselsdag

Anmeld