Min Datters ønsker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Mi

lotte32 skriver:

WOW  nogle store ønsker, hvad mon hun så vil ønske sig til sin konformation

Min datter er 7½ år, og hun er heldigvis stadig meget til barbie, dukkehus, sylvanian mm og ved at det er sådan for alle pigerne i hendes klasse

Ja, og så læser hun gerne en ½-1 times tid hver aften inden sengetid (ligesom hendes mor) 

hun har godt nok en nintendo ds, men bruger den meget sjældent, hun fik en brugt mobil af sin far i julegave, men den har været løbet død for strøm de sidste 3 mdr. mindst, og hun spørger ikke til den...

tv og computer har hun ikke på værelset, der må hun op til os, men det er nu også sjældent at hun gider det, det er max én gang om ugen hun sidder ved computeren.. 

hun har flere gange sagt at hun ønsker en com. på værelset, men tror nu mest det er fordi hendes storebror på 13 år  har en og hun får hver gang af vide at hun må bruge vores og ellers selv spare op (det gjorde hendes bror også) men når det så kommer til stykket vil hun hellere bruge sine sparepenge på babie og andet legetøj..  og jeg håber da at det fortsætter nogle år endnu min.

Lotte Ø.

Sådan et par piger har jeg også, og deres veninder er også stadig rigtige legebørn. Vi holder igen med alt det elektronik. De skal selv spare op til tv (og det kommer til at tage mange år, når de kun får 10kr i lommepenge om ugen ) og computer skal de først have, når det bliver nødvendigt i skolen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Mi

Elmer&Amy skriver:

Nu har vi HELDIGVIS ikke fjernsyn hos os ( jo til dvd ) men ellers ikke, rigtig hardcore bitch fortalte jeg kæresten efter hans sidste tur til afghanistan at nu stod den altså på intet fjernsyn i et år og den var han med på  men har hørt om programmet og frygter virkelig at vores lille bliver sådan, vil ihvertfald gøre alt for det ikke er sådan..

Kan i slet ikke tage tv? Jeg har truet med det samme herhjemme, men det er blevet ved truslen. Vi kan dog kun se dr og tv2, og der går sjældent noget godt alligevel.

Anmeld

18. maj 2011

Carl-Emil's mor

Mi skriver:

Kan i slet ikke tage tv? Jeg har truet med det samme herhjemme, men det er blevet ved truslen. Vi kan dog kun se dr og tv2, og der går sjældent noget godt alligevel.

Jo hvis vi havde en ledning fra den der boks på væggen til fjernsynet men det har vi ikke fordi frk.skrap ikke vil have det  ej jo selvfølgelig hvis min kæreste virkelig gerne ville se det så var det ok, men syntes bare at efter 6 mdr i afghanistan så var det vigtigere at få brugt tid sammen end at stene flimmer  men 1 august kommer de igen har jeg lovet ham

Anmeld

18. maj 2011

Mi

Elmer&Amy skriver:

Jo hvis vi havde en ledning fra den der boks på væggen til fjernsynet men det har vi ikke fordi frk.skrap ikke vil have det  ej jo selvfølgelig hvis min kæreste virkelig gerne ville se det så var det ok, men syntes bare at efter 6 mdr i afghanistan så var det vigtigere at få brugt tid sammen end at stene flimmer  men 1 august kommer de igen har jeg lovet ham

Respekt  I skal da også nyde hinandens selskab i stedet for flimmerkassen

Anmeld

18. maj 2011

lotte32

Mi skriver:

Sådan er det også her   og ja, sjældent at der er noget vildt spændende, vil dog gerne se lidt nyheder dagligt, (og så self. bonderøven om onsdagen) og min datter vil gerne se disney om fredagen 

Min store søn har selv betalt for sputnik, så han kan følge lidt med i stand-up, som han er heeelttt vild med

Lotte Ø.

Anmeld

18. maj 2011

Mi

lotte32 skriver:

Sådan er det også her   og ja, sjældent at der er noget vildt spændende, vil dog gerne se lidt nyheder dagligt, (og så self. bonderøven om onsdagen) og min datter vil gerne se disney om fredagen 

Min store søn har selv betalt for sputnik, så han kan følge lidt med i stand-up, som han er heeelttt vild med

Lotte Ø.

Uhhhh elsker også at se bonderøven, ærgeligt at sæsonen er slut

Anmeld

18. maj 2011

lotte32

Mi skriver:

Uhhhh elsker også at se bonderøven, ærgeligt at sæsonen er slut

Ja det er så nitten

Lotte Ø.

Anmeld

18. maj 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mi skriver:

HOLD DA OP 

Mine piger er også lige fyldt syv år. De ønsker sig littlest petshop ting, hello kitty puder, tøj og sådan noget. De har godt nok en nintendo, som de selv har sparet op til og købte sidste jul. Der fik de næsten kun pengegaver, fordi de bare så gerne ville have en nintendo, og det ligger laaaaant over hvad vores børn får i gave.

Hvad i alverden skal du så give din datter i konfirmationsgave? Et kongerige

Man skal virkelig holde igen, hvis ikke de skal have et værelse fyldt med alverdens goder allerede inden de er færdige med at lege børnelege

Som sagt skal hun ikke konfimeres da vi er muslimer. Men jeg tror at jeg bøjer mig lidt og giver hende 1 ting som hun har ønsket sig. Hun får normalt heller ikke alt hvad hun peger på.  

Jeg er selv lidt rundt på gulvet. Men det er dejligt at høre hvad i gør og hvad jeres børn ønsker sig i den alder.

Anmeld

18. maj 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Elmer&Amy skriver:

Undskyld jeg risikere 100% at blive skældt totalt ud men hold nu op hvor ville jeg skamme mig hvis det var mit barn..

Ja jeg ved godt at børn bliver præget af andre børn og verdenen omkring dem, men som forældre stiller man selv reglerne for om ens børn skal have sindsyge ønsker eller ej, alt efter hvordan man har opdraget dem..

Min mors veninde har to lækre lækre adoptivbørn og jeg ELSKER simpelthen at give dem gaver af den grund at man er sikker på de rent faktisk bruger det og snakker om det når de ser en.. Deres forældre har begge gode jobs med stor indkomst men deres børn er bare taknemmelige ligegyldigt hvad de får.. Sådan håber jeg virkelig at vores prinsesse/prins også bliver og vil ihvertfald gøre alt for det..

Jeg skammer mig selt ikke over hende . Jeg elsker hende og jeg er super stolt af hende. Hun er helt vild kreativ, hun åbner forskellige programmer fra nettet og tegner skriver og laver også opgaver på computeren. Jeg vil ikke sætte begrænsninger på hendes ønsker, det er bare ønsker hvem siger hun får noget ? hehe, jo det gør hun men bare 1 ting. Og hvad hun får fra familien er jeg ligeglad med så længe jeg ikke skal ud med pungen igen. Vi snakker om hvad vi ønskede og i den alder men vi er ikke i 80'erne mere eller 70'erne. Vi udvikler os heletiden. Sådan er børn idag. Vi kan ikke stoppe dem, vi kan kun hjælpe dem på vej. F.eks ved atlægge grænser for hvor meget de må spille på pc. Ovs puhaaa nu skriver jeg ikke mere. Jeg er heller ikke god til at formulere mig selv

Anmeld

23. maj 2011

Carina1977

Da min søn var i den alder, ønskede han sig bare lego....han er helt vild med lego

men som tiden er gået, er det da også gået hen og blevet større ønsker. Han bliver 11 år til sommer, og han ønsker sig da et fladskærms-tv, en bærbar, en ps3 og så ønskede han sig en  cykel. men samtidig ved han da også godt, at det er urealistiske ønsker, fordi vi ikke har råd. Men derfor skal de da stadig have lov til at ønske sig det, uden at komme til at lyde alt for materialistiske. En del voksne har da også dyre ønsker, og det er der da intet galt i.

Jeg synes først man bør se på det som et problem, hvis børnene får alt hvad de peger på, og bare ikke kan få nok. Men det er da fint nok at ønske det og have drømme.

Nu fik min søn så hans gave på forskud....det var en cykel, og den trængte han til.....ellers havde han heller ikke fået en. Havde jeg givet ham noget lego eller en dvd, så var han også blevet glad.

Hvis man ikke ønsker eller har råd til, at sit barn skal have en dyr gave. Så kan man jo sætte sig ned og forklare ham/hende det, og spørge ind til, om der måske kunne være nogle andre ønsker.

´Håber din datter får en dejlig fødselsdag  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.