Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

SussieThyssen

Jeanne skriver:

Jeg er nu stor fan af anderledes navne Nok fordi mit ikke var så normalt da jeg var barn.

Men jeg har fornyeligt mødt en Prehn - det synes jeg nu er en anelse spøjs

Det navn kender jeg kun til som efternavn..jeg har faktisk haft en chef der hed Prehn til efternavn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

otlitrom

Znuzke skriver:

Min højtelskede klasselærer hed Bodil Fock. Nu er jeg så gammel at fuck ikke var almindelig brugt, og heldigvis for det da - ellers havde det da været et rigtigt trist navn for en lærer

Min fars tip-tip-et-eller-andet hed Augusta Vesterblaa - det synes jeg er helt vildt fint

Augusta Vesterblaa... Det er som taget ud af et skagens-maleri. Hun lyder som en hyggelig dame, bare pga. navnet!

Anmeld

18. maj 2011

SussieThyssen

kitty skriver:

Augusta Vesterblaa... Det er som taget ud af et skagens-maleri. Hun lyder som en hyggelig dame, bare pga. navnet!

LOOL man kommer til at tænke på de dejlige billedbøger med Tante Grøn, Brun og Lilla og Hr. Blå

Anmeld

18. maj 2011

MoarViborg

Har ikke læst hele tråden,så måske det er nævnt, men en af mine veninder er i familie med en Olfert  Liiidt sjovt sys jeg!

Og så hedder min kære bedre halvdel Kau til efternavn - i sig selv et fint navn som han er meget stolt af og som vi da også har kaldt begge vores piger,, men men men.. jeg er nordjyde og der hvor jeg kommer fra betyder "Kaut" altså "akavet".. så jeg skal liiiige sluge den inden jeg gifter mig til navnet

Anmeld

18. maj 2011

Anonym

Min fAmilie har mange mærkelige navne:
farfar: svend børge
far: john georg
mor; marna irene
min mand: jens-peter
mormor; gudrun
moster: anni vibeke
det er dog kun min mand det bruger begge navne

Anmeld

18. maj 2011

Maja88

Astasmor skriver:

ja det må man da sige. syntes bare det er så underligt det navn. men det også fordi det jo mere eller mindre er uddød idag.

min ene kusine hedder Camia det er et rigtig sødt navn godt nok, men har aldrig hørt noget ligne og lgie da jeg fik det afvide gik der da også noget tid inden jeg kunne sige det rigtigt kom til at kalde hende camilla nogen gange og så blev hun sur.

jeg har gået på efterskole med en Camia...

en der hvor jeg studerer han hedder bugge steiner børge munk eller sådan noget lignene

Anmeld

18. maj 2011

SussieThyssen

Maja88 skriver:

jeg har gået på efterskole med en Camia...

en der hvor jeg studerer han hedder bugge steiner børge munk eller sådan noget lignene

Du godeste hvor voluminøst

Bugge..er iøvrigt et flot gammelt oldgermansk/nordisk navn som betyder vom/tyk mave..men det kan kan også betyde buk/gedebuk

Anmeld

18. maj 2011

Maja88

SussieThyssen skriver:

Du godeste hvor voluminøst

Bugge..er iøvrigt et flot gammelt oldgermansk/nordisk navn som betyder vom/tyk mave..men det kan kan også betyde buk/gedebuk

haha sussie.. han er også tyk

Anmeld

18. maj 2011

Sommerfuglelarven

Jeg har veninder der hedder Kivie, Kinnie, Ninja (udtales som det staves ikke Nin'dja), Elke, Alva, Annekie, Jena, Aura, osv. - for mange er det underlige navne, jeg synes bare at de er smukke

Jeg synes at Rik Sikker er et uheldigt navn (pikslikker) Og så synes jeg ikke om navne som Chili, Sol, Storm, Bror, Bjørn, Paprika osv., det er ting/betegnelser/mad og det synes jeg ikke at man skal hedde.

Min mand hedder et virkelig kedeligt navn: Per Pedersen, hans forældre var da virkelig uopfindsomme da de skulle navngive ham

Vores datter har et specielt navn, som mange lige skal tygge på, men det er det mest perfekte navn da det har så mange betydninger for os

Anmeld

18. maj 2011

FamilienJensen

Ciss skriver:

Det er da flot!

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.