Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Ja..og når du får børnebørn..så skulle det ikke undre mig om det begynder at dukke op igen ligesom Tove, Bente, Marianne, Mette og den slags

Ja det tror jeg da bestemt....navne går jo igen og igen fra generation til generation.

Pudsigt nok sad min mor og jeg og snakkede om navne her den anden dag, omkring hvilke navne der var begyndt at komme frem igen. Min mor mente at hendes navn ville uddø efterhånden.....hun hedder Erna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Majeha

Min underbo hedder Fe. Hun er vidst italiensk eller thailandsk.

Anmeld

18. maj 2011

Ciss

Oluffa (Jeg synes det lyder som en sæl i en børnebog. f eks "Emil og Oluffa på nye eventyr")

Hermandus

Randinaldo

Jeg kan godt lide specielle navn, men her tror jeg, grænsen går for mit vedkommende...

Ellers er det jo lidt morsomt, som smagen skifter med tiden.

Da jeg var lille kunne ingen finde på at kalde de små piger for Petrine, Hansine og Jensine, men nu kender jeg flere.

Anmeld

18. maj 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Ja det tror jeg da bestemt....navne går jo igen og igen fra generation til generation.

Pudsigt nok sad min mor og jeg og snakkede om navne her den anden dag, omkring hvilke navne der var begyndt at komme frem igen. Min mor mente at hendes navn ville uddø efterhånden.....hun hedder Erna

Min farmor hed Erna Elisabeth

Så det skal nok dukke op igen.
Faktisk kan jeg huske at rigtigt mange kvinder i min farmors generation hed Erna..ligesom Rigmor, Hilde og sådan nogle navne.

Anmeld

18. maj 2011

BabyMus

Altså vil ikke kalde det her for et decideret underligt navn, har dog aldrig hørt det før. Altså som navn. Men synes faktisk det er ret fint.

Et pigenavn som er Lilla. Er ret sikker på det var det deres datter hed i går i Hva bruden ikke ved. Nu ved jeg ikke om andre har skrevet om det efter i aftes.

Men jeg synes faktisk det er ret fint. Selvom jeg dog aldrig selv ville bruge det. Selvom jeg elsker lilla. (;

Anmeld

18. maj 2011

FamilienJensen

Der er mange der kigger sjovt når jeg fortæller min datter´s navn. Ellen-Larsine. Men det er egentlig bare et gammelt navn. Min Farmor hed Ellen til fornavn og Larsine til mellemnavn, så min forlovede og jeg satte dem bare sammen.. Hun bliver kaldt begge navne..

God dag til jer alle..

Anmeld

18. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977
SussieThyssen skriver:

Hver generation har jo sine "fnisenavne" som min mor og jeg kalder dem.
Det er navne, der får os til at grine eller fnise og tænke "Eiii..det kan man altså ikke kalde et barn".
Som regel hænger det jo sammen med et eller andet menneske eller tema, der har været særligt fremme til debat i eller omkring den generation.

Men der findes jo også de navne som er totalt overdrevne.
Min mors onkel som var sagfører i Norge, havde efter krigen en sag, hvor en familie ville kalde deres lille datter Bombardine Raketta.

Ja hvad giver I mig...og hvorfor? Fordi hun var født under et luftangreb i et beskyttelsesrum.
Familien vandt iøvrigt sagen og fik lov til at døbe hende det navn.

Hvilke navne får jer til at fnise???...Og jo I må gerne være anonyme.
Og lad nu være med at blive fornærmede. Fordi en synes et navn er morsomt eller forfærdeligt, så er det jo ikke for at fornærme nogen personligt..der ER bare navne, man ganske enkelt ikke kan snuppe.
I vores familie blander vi os normalt ikke i børnenes navne, men der kan altså godt være undtagelser.

Så op med posen...fortæl om underlige navne, navne I har hørt om, som I ALDRIG ville kalde jeres, om de fjerne forfædres underlige navne..og den slags.
Men som sagt..ingen sure miner eller mopserier

Kærligst
Sussie

Jeg er nu stor fan af anderledes navne Nok fordi mit ikke var så normalt da jeg var barn.

Men jeg har fornyeligt mødt en Prehn - det synes jeg nu er en anelse spøjs

Anmeld

18. maj 2011

isimaven

Anonym skriver:

Min kæreste hedder Svend Åge.... Bliver kaldt Svende

Jeg skulle have heddet Jytte, men det blev da heldigvis ændret.

Prøv lige at tænk, Jytte og Svend Åge, folk ville jo tro at vi var et ægtepar i 70'erne

hihi jeg skulle have heddet Rut og min mand hedder Ole sååååe det er da godt mine forældre ombestemte sig for ellers kunne vi da også snildt gå som et par 70' årige hihihih (Ole og Rut )

Anmeld

18. maj 2011

Ciss

FamBekker skriver:

Der er mange der kigger sjovt når jeg fortæller min datter´s navn. Ellen-Larsine. Men det er egentlig bare et gammelt navn. Min Farmor hed Ellen til fornavn og Larsine til mellemnavn, så min forlovede og jeg satte dem bare sammen.. Hun bliver kaldt begge navne..

God dag til jer alle..

Det er da flot!

Anmeld

18. maj 2011

ekzunz

Min højtelskede klasselærer hed Bodil Fock. Nu er jeg så gammel at fuck ikke var almindelig brugt, og heldigvis for det da - ellers havde det da været et rigtigt trist navn for en lærer

Min fars tip-tip-et-eller-andet hed Augusta Vesterblaa - det synes jeg er helt vildt fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.