At dumpe ind på 7.sem på Pædagogudd. efter barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.755 visninger
42 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Min bedre halvdel og jeg har talt lidt om, om barn nr. 3 skal komme til juli/august 2012.... Det betyder at jeg vil komme ind på 7.semester på min uddannelse efter endt barsel med nr. 3

Er der nogle af jer der har prøvet det?

Tænker at det godt kan gå hen og blive hårdt, da der kun er opgaveskrivning, eksamener, og bachelor det sidste halve år på studiet. Derudover kommer man ind i en helt ny klasse, hvor de fleste studiegrupper er dannet, også kan det muligvis blive svært at finde en gruppe man passer ind i til bachelor-skrivningen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Carl-Emil's mor

Jeg vil råde dig til at vente de 6 måneder...

Jeg når lige at få 5 semester også barsel, dvs 6+7 semester kommer til at vente ca et års tid... jeg ville personligt ALDRIG skille de to semestere ad da de har utrolig meget med hinanden at gøre  men er jo helt op til dig..

Anmeld

16. maj 2011

Elmer&Amy skriver:

Jeg vil råde dig til at vente de 6 måneder...

Jeg når lige at få 5 semester også barsel, dvs 6+7 semester kommer til at vente ca et års tid... jeg ville personligt ALDRIG skille de to semestere ad da de har utrolig meget med hinanden at gøre  men er jo helt op til dig..

Jeg har også tænkt på om vi skulle vente, så det kommer til at passe med at jeg bliver færdig. Men nu har vi (næsten) besluttet os for at vi skal igang om 5 mdr.

Jeg har så tænkt mig kun at tage 6 mdr's barsel 3 og sidste gang, så på den måde når jeg ikke rigtigt at "slå hjernen fra", som hvis jeg tog et helt års barsel.

Anmeld

16. maj 2011

Carl-Emil's mor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg har også tænkt på om vi skulle vente, så det kommer til at passe med at jeg bliver færdig. Men nu har vi (næsten) besluttet os for at vi skal igang om 5 mdr.

Jeg har så tænkt mig kun at tage 6 mdr's barsel 3 og sidste gang, så på den måde når jeg ikke rigtigt at "slå hjernen fra", som hvis jeg tog et helt års barsel.

Stadigvæk, jeg ville ikke gøre det.. har ikke hørt nogle som helst der har haft noget positivt at sige om at gemme 7 semester.. men er jo bare min holdning

Anmeld

16. maj 2011

132319

Jeg ville helt sikkert også vente hvis jeg var dig! Jeg tror det bliver rigtig svært for dig at finde en BA makker når du ikke kender en eneste. 

Jeg er godt nok ikke pædagog men jeg har skrevet en bachelor i sygepleje og kunne slet ikke forestille mig at skulle have skrevet den alene 

Vent og nyd et helt år på barselsdagpenge, fremfor ½ år på SU 

Anmeld

16. maj 2011

132319 skriver:

Jeg ville helt sikkert også vente hvis jeg var dig! Jeg tror det bliver rigtig svært for dig at finde en BA makker når du ikke kender en eneste. 

Jeg er godt nok ikke pædagog men jeg har skrevet en bachelor i sygepleje og kunne slet ikke forestille mig at skulle have skrevet den alene 

Ved du hvad man får i barselsdagpenge? Gad vide om det er mere end 7500 kr udbetalt?

Anmeld

16. maj 2011

132319 skriver:

Ved du hvad man får i barselsdagpenge? Gad vide om det er mere end 7500 kr udbetalt?

Anmeld

16. maj 2011

Carl-Emil's mor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Det kan give dig svaret på. Det kommer helt an på hvad der står i din kontrakt nemlig  du får kun for de timer der står på din kontrakt fra arbejdsgiveren.. Jeg får 120 i timen på mit arbejde og får derved det højeste timesats ved barselsdagpenge, så skal du have mere end 7500 udbetalt så skal du altså virkelig knokle røv og have et godt betalt arbejde  jeg tror vi fik regnet frem til jeg ca har 4600 udbetalt ved fradag på 3800, trækprocent på 40 og 50 timers arbejde pr mdr..

Anmeld

16. maj 2011

Nana88

Nu har jeg prøvede at blive gravid li lidt over 1år, men sker det at jeg først bliver gravid til oktober, jamen så passer det med at jeg skal på barsel til sommer, Men så vælger jeg ikke at gå på barsel men tage min uddannelse med barn på armen, ved det bliver hårdt og ved ikke om jeg klarer den men man kan jo lige så tage chancen...

Men hvis i ikke er begyndt ville jeg klar vente så du skal føde når du er færdig..

Anmeld

16. maj 2011

132319

Jeg er på barseldagpenge som nyuddannet (dimententsats) og får 2300 udbetalt om ugen. Nogle måneder får jeg udbetalt 4 uger (9200) og andre 5 uger (11.500), det kommer an på hvornår udbetalingsdatoen falder 

Du skal blot melde dig ind i en a-kasse senest 14 dage efter du er uddannet men være opmærksom på at stå uden indkomst i 2 måneder, vedmindre du når at få job 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.