KaMa skriver:
Hej damer. Denne her går mig meget på.
Jeg har fået oparbejdet et belønningssystem, der går ud på, at når børnene er lagt i seng, og der falder ro på herhjemme, så spiser jeg slik, kage osv. I nogle mængder, som ikke må betegnes for at være hensigtsmæssige!!..
Jeg prøvede at droppe det i en lille uge. Der blev dagene lange, jeg blev smådepri og syntes, at dagen var en kedelig trædemølle. I lørdags købte jeg igen noget slik, og humøret steg!
Når jeg så har spist det så bliver jeg så ked af, at jeg har ædt det. Kan mærke, at mit selvværd daler. Skuffer mig selv, og føler ikke, at jeg kan være mig selv bekendt. Gider ikke være den tykke mor, der gemmer sig.
Jeg har taget 7 kilo på siden jeg fødte. Det sætter sig – jeg har nok taget mere på, men har ikke vejet mig længe. Tør virkelig ikke. Det gør mig sindssyg meget på efterhånden.
Jeg føler slet ikke, at jeg kan styre det. Det er pinligt at indrømme. Er nok ved at indse, at det er et problem. Jeg vil bare ikke blive kæmpe stor inden jeg får gjort noget ved det. Jeg er for stor nu allerede. Dog ikke fed-fed.
Er der andre, som kender til det – og hvordan bryder man mønstret?
Min mor synes, at jeg skal gå til lægen, da jeg uden tvivl ikke spiser fordi, at jeg er sulten. Ved ikke om det er at skyde gråspurve med kanoner. Jeg føler mig jo ikke deprimeret. Tvært i mod jeg er hamrende lykkelig for mit liv med mine to små pomfritter. Det er bare latterlig hårdt. De starter heldigvis i dp om 2 uger.
Synes heller ikke jeg har energien til de store livsstilsændringer – måske det bare er en undskyldning.
Er det bare en barselsting?
Ved godt at vi ikke er ens, og vi nok spiser af forskellige årsager.
Hvad er jeres erfaringer – har i stået i det her? Hvad gjorde i?
Knus fra en lykkelige, men trøstespisende mor
Først og fremmest vil jeg sige at jeg kender til det du skriver - da jeg gik hjemme på barsel nynnede jeg mig også igennem de trælse situationer hvis jeg vidste at der ventede mig noget "godt" senere
OG kan da kun forestille mig at de MÅ være værre med 2 stk 
Tror den første gode ting er at de 2 små skal starte i DP og du får lidt tid til DIG SELV om dagen - kom ud og løb en tur, ses med mennesker og få lavet en masse praktisk om dagen så eftermiddag bare står på hygge med dine 2 guldklumper 
Om aftenen når de 2 er smuttet TROR jeg at sukkertrangen (igen) vil komme og her kunne du måske være en mulighed at invitere en veninden eller lign i starten hvor det er svært!
OG dertil skal I jo hygge med noget og vi går sommeren i møde med MASSER af skønne frugter, vindruer, melon, jordbær, ananas og meget mere - PROBLEMET kan bare være at man IKKE LIGE GIDER at skylle og skære osv (så er det nemmere at åbne en pose slik ) 
MEN hvis du nu inviterede en veninde til aftenshygge er det MEGET nemmere at få skyllet og skåret frugterne mm.