misslea skriver:
Hej søde Karina....
Først vil jeg lige give dig et stort
for puha, det er faktisk modigt at dig at "sige" det HØJT.. jeg forstår godt, at du sætter hælene i nu, og gerne vil sætte en stopper for det... for med så meget andet, man ikke kan kontrollere, er det bare super uhyggeligt at opleve, at der er noget der driver en.... noget man ikke helt hundrede procent er herre over.... og så alligevel - det er man måske!!! 
Jeg kan sagtens genkende den følelse.... dog ikke helt i samme grad. Belønningessystemet tror jeg er en meget naturlig måde at "overleve" på! Man kan klare MEGET mere, hvis man ved, at der venter en belønning!!! Selfølgelig er det bare et problem, hvis belønningen hver gang er søde sager!!!
Jeg har selv verdens sødeste tand, og kunne (hvis jeg gav mig selv lov) spise slik i ufattelige mængder HVER ENESTE DAG!!!
Hvordan man lige stopper er et super godt spørgsmål, som jeg ikke er sikker på, at jeg kan give dig svaret på!! Der ligger jo ofte nogle gemte årsager!!!
Jeg kunne forestille mig, at det hele bliver meget "lettere", når de skønne unger snart starter i DP....!! Du får pludselig en anden hverdag, og får mulighed for at savne de små pus helt enormt, men s de er væk fra dig!! Du får "styret" din crawing, når du kommer ud i "det virkelige liv" (lyder forkert... men du ved hvad jeg mener), og måske har du slet ikke behov for at trøste-spise/give dig selv belønninger, når du har været ude af hytten hele dagen!
Det er mega hårdt at få et barn - og endnu hårdere at få to (kan jeg forestille mig)!!! Der er intet at sige til, at du har brug for lidt trøst, støtte og hygge, når dine guldklumper er lagt i seng! Jeg kan selv mærke, at hvis jeg har været alene hjemme hele dagen, og hvis Martin heller ikke er hjemme om aftenen, så glææææder jeg mig til min hyggetid, når Wilma sover.... OG en belønning for, at jeg har tonset rundt hele dagen, og gået sukkerkold MINDST 100 gange i løbet af dagen.....!!! Det er som om, at man lige får 30 minutters ro i sjælen og nydelse mens man bare FRÅDER alt det, man godt ved, at man burde holde sig laaangt væk fra!!!
Hvis Martin er hjemme, så har jeg slet ikke samme behov for den slags...!!! Så laver vi en kop the... og ja måske spiser en småkage eller to til..... MEN SLET IKKE PÅ SAMME MÅDE... for jeg har jo HAM!!!
Ved ikek om det giver mening.... men det jeg prøver at sige er, at det måske er lidt mere "normalt" at have det sådan som du beskriver, når man er alene om tingene???!!! Altså det er jo en form for nydelse og tilfredsstillelse tænker jeg!!???
Ej... altså - det var noget af en smørre... og ved ikke, om jeg bevægede mig helt ud på dybt vand, men inde i mit hoved giver det vildt meget mening... heheh!!!
Jeg vil bare sige, at jeg tror at der e rmange, som har det på samme måde, og måske har du ret i, at det er en barselsting....!!!
RIGTIG stort 

Det gav rigtig meget mening. Du beskriver det, som var du en flue på væggen herhjemme.
jeg har vist skiftet manden ud med en stor plade marabou..suk..