Min læge kendte ikke svaret og var ligeglad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

smlmea

Du må gerne spise Ipren,men du skal stoppe når du når til 3.trimester.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

th

Hej...

Læger er ikke altid hvad vi tror de er, har mødt mange der ikke høre efter en, men har nu endelige fået en rigtig god læge (i odense)

JEg har også store problemer med min ryg efter en arbejdsulykke tilbage i 2003. Jeg har fået ibumentin, samt panodil samtidig og op til 11 piller om dagen når det var værst.

Da jeg blev gravid var det først jeg fik at vide var at ibumenti var total forbudt mens jeg var gravid, men at jeg måtte tage 2 panodiler de dage hvor det var værst.

Jeg valgte dog at tage på apoteket og snakke med dem, de råde mig til at ikke tage nogen piller, men at putte varmecrem på i stedet. Så jeg købte det, og det er jeg rigtig glad for det. Der er nu 7 uger til jeg har termin, og jeg har ikke spist nogen piller, men har måtte bruge cremen ca. 10 gange i alt.

Ville bare lige skrive det.. ved selvfølgelig ikke om det kan hjælpe dig.

Anmeld

13. maj 2011

camilla28

je har ihvertfald en fantastisk læe .. og jeg stoppede med silica da jeg var gravid ... min læge synes ikke jeg skulle tage dem ,,, bare for en sikkerheds skyld ..

Anmeld

13. maj 2011

JonTri

Hyldeblomst skriver:

Hej De Damer.

I morges ringede jeg til mit lægehus, fordi jeg rigtig gerne vil vide, om jeg stadig kan tage de piller, jeg tager, når jeg ER gravid (hvilket jeg ikke er endnu, men jeg vil gerne vide det FØR jeg bliver gravid)..
Nå, jeg spørger lægen om det er okay, at jeg tager HemoJern, C-vitamin og Silica. De to første var okay og så spørger han mig, hvad Silica er... Ehm, det er noget kosttilskud jeg tager for hud, hår og negle. Jeg har enormt tør hud, så derfor tager jeg Silica. Til det svarer han hårdt: "Det aner jeg ikke hvad er! Det skal du ikke tage!"

Så spørger jeg, om jeg må tage Ipren til mine ryg- og nakkesmerter. Han svarer: "Ehm, det ved jeg ikke.. Måske er det ikke en god idé, men jeg ved det ikke. Lad være at tage dem i den sidste termin, ellers tror jeg nok det går. Men jeg ved det ikke." ??? !!!!

Jeg er så vred  HAN ER LÆGE for pokker - og jeg fik at vide i går af deres sekretær, at jeg skulle ringe mellem 8-9 for at snakke med en læge! Men han ved jo ingenting???

Ved I om man må tage Silica og Ipren under graviditet??  ....Det er bare sidste gang vi får sådan en behandling hos lægen. Det er bare næsten hver gang vi er dernede nu. Jeg fik endda SKÆLD UD af en læge, fordi jeg gerne ville teste om jeg var gravid!! Hun synes jeg var for ung! Vi skal have skiftet lægehus, ja, men det kan jo tage tid. Derfor vil jeg gerne høre, om nogen af jer ved noget????

Som andre skriver må du tage ibuprofen (som er et gigtpræperat) indtil 3. trimester. Noget tyder på at fertiliteten nedsættes UNDER hyppigt forbrug dog. Derfor er de ik smarte at tage når man planlægger graviditet. Treo (acitylsalicylsyre), kan også tages indtil 3. trimester - efter 3 trimester bør kun tages paracetamol (alle dem med "p")

Generelt skal alt tages med forbehold.

Din læge er IKKE uddannet i medicinpræperater. Jeg er sygeplejerske og et af mine kompetenceområder er at vejede lægen i medicinsk behandling, da de ik er nær så meget inde i det. Ellers så gå ind på www.medicin.dk og slå det op.

Ang kosttilskud, så aner jeg ik noget om det, men ved at de præperater ikke altid er uden risiko, selvom de virker harmløse...

Vh Rikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.