Min læge kendte ikke svaret og var ligeglad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.969 visninger
33 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

grøn · ært

Hej De Damer.

I morges ringede jeg til mit lægehus, fordi jeg rigtig gerne vil vide, om jeg stadig kan tage de piller, jeg tager, når jeg ER gravid (hvilket jeg ikke er endnu, men jeg vil gerne vide det FØR jeg bliver gravid)..
Nå, jeg spørger lægen om det er okay, at jeg tager HemoJern, C-vitamin og Silica. De to første var okay og så spørger han mig, hvad Silica er... Ehm, det er noget kosttilskud jeg tager for hud, hår og negle. Jeg har enormt tør hud, så derfor tager jeg Silica. Til det svarer han hårdt: "Det aner jeg ikke hvad er! Det skal du ikke tage!"

Så spørger jeg, om jeg må tage Ipren til mine ryg- og nakkesmerter. Han svarer: "Ehm, det ved jeg ikke.. Måske er det ikke en god idé, men jeg ved det ikke. Lad være at tage dem i den sidste termin, ellers tror jeg nok det går. Men jeg ved det ikke." ??? !!!!

Jeg er så vred  HAN ER LÆGE for pokker - og jeg fik at vide i går af deres sekretær, at jeg skulle ringe mellem 8-9 for at snakke med en læge! Men han ved jo ingenting???

Ved I om man må tage Silica og Ipren under graviditet??  ....Det er bare sidste gang vi får sådan en behandling hos lægen. Det er bare næsten hver gang vi er dernede nu. Jeg fik endda SKÆLD UD af en læge, fordi jeg gerne ville teste om jeg var gravid!! Hun synes jeg var for ung! Vi skal have skiftet lægehus, ja, men det kan jo tage tid. Derfor vil jeg gerne høre, om nogen af jer ved noget????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Rosa

Ipren må du IKKE tage! Det er noget med at det kan virke blodfortyndende, hvilket ikke er godt!  Tag Kodimagnyler i stedet. 

Anmeld

13. maj 2011

aya-zia

Hyldeblomst skriver:

Hej De Damer.

I morges ringede jeg til mit lægehus, fordi jeg rigtig gerne vil vide, om jeg stadig kan tage de piller, jeg tager, når jeg ER gravid (hvilket jeg ikke er endnu, men jeg vil gerne vide det FØR jeg bliver gravid)..
Nå, jeg spørger lægen om det er okay, at jeg tager HemoJern, C-vitamin og Silica. De to første var okay og så spørger han mig, hvad Silica er... Ehm, det er noget kosttilskud jeg tager for hud, hår og negle. Jeg har enormt tør hud, så derfor tager jeg Silica. Til det svarer han hårdt: "Det aner jeg ikke hvad er! Det skal du ikke tage!"

Så spørger jeg, om jeg må tage Ipren til mine ryg- og nakkesmerter. Han svarer: "Ehm, det ved jeg ikke.. Måske er det ikke en god idé, men jeg ved det ikke. Lad være at tage dem i den sidste termin, ellers tror jeg nok det går. Men jeg ved det ikke." ??? !!!!

Jeg er så vred  HAN ER LÆGE for pokker - og jeg fik at vide i går af deres sekretær, at jeg skulle ringe mellem 8-9 for at snakke med en læge! Men han ved jo ingenting???

Ved I om man må tage Silica og Ipren under graviditet??  ....Det er bare sidste gang vi får sådan en behandling hos lægen. Det er bare næsten hver gang vi er dernede nu. Jeg fik endda SKÆLD UD af en læge, fordi jeg gerne ville teste om jeg var gravid!! Hun synes jeg var for ung! Vi skal have skiftet lægehus, ja, men det kan jo tage tid. Derfor vil jeg gerne høre, om nogen af jer ved noget????

det tager ik tid og skifte lære... du går bare på kommunen og siger du gerne vil ha en ny læge og så finde du den du vil ha... det koster dog noget at skifte og det er vist forskelligt fra kommune til kommune... og så kan du bruge den nye læge inden for 24 timer... kan man ihvertfaltd i horsens, silkeborg og holstebro...(har jeg peøvet alle 3 steder)

men syntes du skal skift for han lyder da som en NAR...

Anmeld

13. maj 2011

grøn · ært

Kan man?? Jeg anede ikke det ville gå så hurtigt - da vi flyttede hertil (silkeborg) tog det bare en EVIGHED før vi fik en læge! Det var helt vildt. Tror det nåede op og tog 1-2 måneder, før vi endelig fik et brev om hvem vores læge var :O

Men ja, der er fanme mange dumme læger i det lægehus. Og i de lægehuse jeg har været gennem tiden. Eller også er jeg bare meget uheldig og møder dem kun de dage de er i rigtig dårligt humør...

Anmeld

13. maj 2011

anynom

Hyldeblomst skriver:

Hej De Damer.

Han er læge, ikke farmaceot (staves?).. Ring til apoteket, de ved det.

Anmeld

13. maj 2011

Kildebakken

De fraråder på nuværende tidspunkt alle smertestillende piller, både dem med ibuprofen ( hedder det vist) og dem med paracetemol (panodiler) fx. De tre første måneder er de mest kritiske:-)

Silica er et naturlægemiddel, så tror ikke der er noget galt med at bruge det, men læs på pakken, hvis du er i tvivl, tror der er advarsel på, hvis det er bevist skadeligt. 

KH

Anmeld

13. maj 2011

Lou87

Hyldeblomst skriver:

Hej De Damer.

Ej en idiot altså!!
Nogen gange kan de læger altså også pisse mig af..
Kan huske da jeg var gravid og fik smerter at min egen læge var på ferie, så sku ind til en anden.. Og sørme om ikk han spørg mig: "Ja hvad tror du selv det er ?!!"..
Ja ser du dit kvaj det regnede jeg jo ligesom med du ku fortælle mig, det nok derfor jeg er kommet

Og hvor VOVER den læge og sige du er for ung, det skal de da SLET ikk udtale sig om... Grr... !!

Men tilbage til det du spurgte om, det der kosttilskud kender jeg ikke, men står der ikk noget om det på selve den der seddel på bøtten, eller hvis nu du googler det ?? Ellers ring til fabrikanten.

Du må IKKE tage Ipren, man må kun få alm panodiler og lign under graviditet. Men man må vidst også tage op til 8 om dagen.

Forstår godt i gerne vil ha et andet lægehus!!

Anmeld

13. maj 2011

grøn · ært

Rosa skriver:

Ipren må du IKKE tage! Det er noget med at det kan virke blodfortyndende, hvilket ikke er godt!  Tag Kodimagnyler i stedet. 

Okay, tusinde tak! Kodimagnyl er desværre slet ikke nok til at tage smerterne. Jeg skal gerne både have to ipren og en gigtpille Gigtpillerne er jeg bare ret sikre på, jeg ikke må tage under graviditeten, da de er meget stærke.. Men jeg må udholde smerterne så. Det er det hele værd!

Anmeld

13. maj 2011

aya-zia

Hyldeblomst skriver:

Kan man?? Jeg anede ikke det ville gå så hurtigt - da vi flyttede hertil (silkeborg) tog det bare en EVIGHED før vi fik en læge! Det var helt vildt. Tror det nåede op og tog 1-2 måneder, før vi endelig fik et brev om hvem vores læge var :O

Men ja, der er fanme mange dumme læger i det lægehus. Og i de lægehuse jeg har været gennem tiden. Eller også er jeg bare meget uheldig og møder dem kun de dage de er i rigtig dårligt humør...

hvilken læge har du... er selv født og opvokset i silkeborg...

du skal heller ik vente på brevet... når du ændre adresse kan du jo selv vælge din læge og så kan du bruge den med det samme... og det gælder også hvis du bare skifter læge uden adresse...

Anmeld

13. maj 2011

grøn · ært

Lou87 skriver:

Ej en idiot altså!!

Nogen gange kan de læger altså også pisse mig af..
Kan huske da jeg var gravid og fik smerter at min egen læge var på ferie, så sku ind til en anden.. Og sørme om ikk han spørg mig: "Ja hvad tror du selv det er ?!!"..
Ja ser du dit kvaj det regnede jeg jo ligesom med du ku fortælle mig, det nok derfor jeg er kommet

Og hvor VOVER den læge og sige du er for ung, det skal de da SLET ikk udtale sig om... Grr... !!

Men tilbage til det du spurgte om, det der kosttilskud kender jeg ikke, men står der ikk noget om det på selve den der seddel på bøtten, eller hvis nu du googler det ?? Ellers ring til fabrikanten.

Du må IKKE tage Ipren, man må kun få alm panodiler og lign under graviditet. Men man må vidst også tage op til 8 om dagen.

Forstår godt i gerne vil ha et andet lægehus!!

ARGH - DUMT spørgsmål at stille som læge?! Jeg forstår dem virkelig ikke nogle gange 

Og jeg forstår slet ikke, at når jeg ringer og stiller de spørgsmål, hvorfor han så ikke lige finder ud af det. Slår det op i en lægebog eller hvad ved jeg. Der må jo være et svar et eller andet sted. Men bare at sige "det ved jeg ikke lige" er sgu da ikke noget ordenligt svar.. Iiiiih, jeg er så sur 

Jeg må lige kigge bøtten igennem og se hvad de indeholder. Men det burde være et naturligt produkt, mere eller mindre, så jeg tror (TROR) ikke det er så slemt.. Men jeg vil jo gerne være helt sikker...

(Forstod virkelig heller ikke den læge. Min kæreste og jeg stod også bare helt mundlamme.. Jeg er 22, bliver 23 til august og min kæreste er 29... Så så unge synes jeg da heller ikke vi er?!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.