Min læge kendte ikke svaret og var ligeglad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

anynom

Hyldeblomst skriver:

ARGH - DUMT spørgsmål at stille som læge?! Jeg forstår dem virkelig ikke nogle gange 

Og jeg forstår slet ikke, at når jeg ringer og stiller de spørgsmål, hvorfor han så ikke lige finder ud af det. Slår det op i en lægebog eller hvad ved jeg. Der må jo være et svar et eller andet sted. Men bare at sige "det ved jeg ikke lige" er sgu da ikke noget ordenligt svar.. Iiiiih, jeg er så sur 

Jeg må lige kigge bøtten igennem og se hvad de indeholder. Men det burde være et naturligt produkt, mere eller mindre, så jeg tror (TROR) ikke det er så slemt.. Men jeg vil jo gerne være helt sikker...

(Forstod virkelig heller ikke den læge. Min kæreste og jeg stod også bare helt mundlamme.. Jeg er 22, bliver 23 til august og min kæreste er 29... Så så unge synes jeg da heller ikke vi er?!)

Prøver lige igen - ring til apoteket. En læge skal som sådan ikke vide noget om medicinen osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

grøn · ært

aya-zia skriver:

hvilken læge har du... er selv født og opvokset i silkeborg...

du skal heller ik vente på brevet... når du ændre adresse kan du jo selv vælge din læge og så kan du bruge den med det samme... og det gælder også hvis du bare skifter læge uden adresse...

Ikke vente på brevet? Vi gik ned på kommunen og fik et kæmpe hæfte med. En oversigt over ALLE de læger der er i HELE Silkeborg Kommune. Vi kiggede det igennem derhjemme og gik dagen efter op på kommunen og sagde hvilket lægehus vi gerne ville have. Så tog hun et andet stort hæfte frem og sagde, at der var ikke plads til flere på det lægehus.... Okay, hvor er der så plads? Så sagde hun, at vi kunne vælge et andet selv eller lade dem vælge et der var frit. Så lod vi bare dem vælge et. Men det skulle åbenbart tage møglang tid - vi anede jo ikke hvilken læge vi havde, før kommunen endelig sendte et brev om, hvem vi havde fået tildelt. Vi har lægerne på Søndergade 13.

Anmeld

13. maj 2011

marloutti

Rosa skriver:

Ipren må du IKKE tage! Det er noget med at det kan virke blodfortyndende, hvilket ikke er godt!  Tag Kodimagnyler i stedet. 

Kodimagnyl er også blodfortyndende.... Så heller ikke godt...

Anmeld

13. maj 2011

grøn · ært

JulieWH skriver:

Prøver lige igen - ring til apoteket. En læge skal som sådan ikke vide noget om medicinen osv.

Det er iorden? Men jeg havde jo ikke set dit svar, da jeg skrev det andet!

Det er fint det du skriver, men jeg ringede jo i går og fik at vide, at jeg skulle snakke med en læge om det. Så derfor er det da også det jeg gør og derfor også min overbevisning, at jeg gør det rigtige.!

Anmeld

13. maj 2011

anynom

Det var også derfor jeg gentog mit svar =) Det forsvinder hurtigt i en tråd.

Jamen så må du jo ringe til apoteket igen og spørge dem.

Anmeld

13. maj 2011

De3Guldklumper

Jeg bor også i silkeborg og det var intet problem at skifte læge - da det lægehus jeg ville have, fik plads til at tage nye patienter ind..

Du kan gøre det selv på kommunens borger side

http://www.silkeborgkommune.dk/borger/sundhed/sygesikring

lidt  nede på siden står der - skift læge - og så skriver du bare oplysningerne.. Det koster så vidt jeg husker 180 kr. pr. person som skal skifte - børn er dog gratis og følger moderen

Anmeld

13. maj 2011

aya-zia

Hyldeblomst skriver:

Ikke vente på brevet? Vi gik ned på kommunen og fik et kæmpe hæfte med. En oversigt over ALLE de læger der er i HELE Silkeborg Kommune. Vi kiggede det igennem derhjemme og gik dagen efter op på kommunen og sagde hvilket lægehus vi gerne ville have. Så tog hun et andet stort hæfte frem og sagde, at der var ikke plads til flere på det lægehus.... Okay, hvor er der så plads? Så sagde hun, at vi kunne vælge et andet selv eller lade dem vælge et der var frit. Så lod vi bare dem vælge et. Men det skulle åbenbart tage møglang tid - vi anede jo ikke hvilken læge vi havde, før kommunen endelig sendte et brev om, hvem vi havde fået tildelt. Vi har lægerne på Søndergade 13.

fy føj søndergade 13 er bare nogle fjolser... i skulle ha taget østergade men ja hvis i la dem vælge så skal i selvfølgelig vente på brev... det letteste er og spørger hvilke læge der er ledig i f.eks. midtbyen... fordi i vil ha en læge i kan bruge med det samme....

de gang jeg har flyttet har jeg sagt med det samme at jeg vil gerne vide hvilken en der har plads... det er lettest og ligge lidt pres på... SÆRLIGT i silkeborg... det er en af grundene til ejg er flyttet LANGT væk der fra og skal ALDRIG tilbage... der er for mange snopper som kun tænker på dem selv i den by... (ik alle men mange)

Anmeld

13. maj 2011

Lou87

Hyldeblomst skriver:

ARGH - DUMT spørgsmål at stille som læge?! Jeg forstår dem virkelig ikke nogle gange 

Og jeg forstår slet ikke, at når jeg ringer og stiller de spørgsmål, hvorfor han så ikke lige finder ud af det. Slår det op i en lægebog eller hvad ved jeg. Der må jo være et svar et eller andet sted. Men bare at sige "det ved jeg ikke lige" er sgu da ikke noget ordenligt svar.. Iiiiih, jeg er så sur 

Jeg må lige kigge bøtten igennem og se hvad de indeholder. Men det burde være et naturligt produkt, mere eller mindre, så jeg tror (TROR) ikke det er så slemt.. Men jeg vil jo gerne være helt sikker...

(Forstod virkelig heller ikke den læge. Min kæreste og jeg stod også bare helt mundlamme.. Jeg er 22, bliver 23 til august og min kæreste er 29... Så så unge synes jeg da heller ikke vi er?!)

Ja , jeg blev også bare SÅ irriteret ka jeg huske, og følte slet ikk jeg havde fået noget ud af det læge besøg altså

Ja slå op i en bog eller andet.. Det burde han da kunne!
Det er da dem der har alle lægebøgerne for fanden!

Nej hvis det er naturprodukt så tror jeg det heller ikke, men forstår udemærket godt du gerne vil være helt sikker

Og nej, i er da bestemt ikk unge i forhold til andre..
Altså bare se programmet DUM, de er jo unge.. Selvfølgelig kan nogen godt være "unge i sind" stadig.. Men forhelvede altså, jeg var blevet SÅ sur og sagt at det nok ikk LIIII var hende der sku bestemme om jeg var det eller ej!

Anmeld

13. maj 2011

Rosa

marloutti skriver:

Kodimagnyl er også blodfortyndende.... Så heller ikke godt...

Ups - sorry! 

Anmeld

13. maj 2011

K&S

Hyldeblomst skriver:

Hej De Damer.

I morges ringede jeg til mit lægehus, fordi jeg rigtig gerne vil vide, om jeg stadig kan tage de piller, jeg tager, når jeg ER gravid (hvilket jeg ikke er endnu, men jeg vil gerne vide det FØR jeg bliver gravid)..
Nå, jeg spørger lægen om det er okay, at jeg tager HemoJern, C-vitamin og Silica. De to første var okay og så spørger han mig, hvad Silica er... Ehm, det er noget kosttilskud jeg tager for hud, hår og negle. Jeg har enormt tør hud, så derfor tager jeg Silica. Til det svarer han hårdt: "Det aner jeg ikke hvad er! Det skal du ikke tage!"

Så spørger jeg, om jeg må tage Ipren til mine ryg- og nakkesmerter. Han svarer: "Ehm, det ved jeg ikke.. Måske er det ikke en god idé, men jeg ved det ikke. Lad være at tage dem i den sidste termin, ellers tror jeg nok det går. Men jeg ved det ikke." ??? !!!!

Jeg er så vred  HAN ER LÆGE for pokker - og jeg fik at vide i går af deres sekretær, at jeg skulle ringe mellem 8-9 for at snakke med en læge! Men han ved jo ingenting???

Ved I om man må tage Silica og Ipren under graviditet??  ....Det er bare sidste gang vi får sådan en behandling hos lægen. Det er bare næsten hver gang vi er dernede nu. Jeg fik endda SKÆLD UD af en læge, fordi jeg gerne ville teste om jeg var gravid!! Hun synes jeg var for ung! Vi skal have skiftet lægehus, ja, men det kan jo tage tid. Derfor vil jeg gerne høre, om nogen af jer ved noget????

IPREN må du ikke tage, det kan fremkalde abort  

Du må tage de smertestillende med P  Pinex, Pamol, Panodil

Jeg ved ikke med Silica  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.