Min læge kendte ikke svaret og var ligeglad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

grøn · ært

aya-zia skriver:

fy føj søndergade 13 er bare nogle fjolser... i skulle ha taget østergade men ja hvis i la dem vælge så skal i selvfølgelig vente på brev... det letteste er og spørger hvilke læge der er ledig i f.eks. midtbyen... fordi i vil ha en læge i kan bruge med det samme....

de gang jeg har flyttet har jeg sagt med det samme at jeg vil gerne vide hvilken en der har plads... det er lettest og ligge lidt pres på... SÆRLIGT i silkeborg... det er en af grundene til ejg er flyttet LANGT væk der fra og skal ALDRIG tilbage... der er for mange snopper som kun tænker på dem selv i den by... (ik alle men mange)

hahah - ja, fjolser! Det skal jeg da lige love for! Lige meget hvad jeg er kommet med derinde, så har de ikke gjort en skid. Det første jeg kom ind med, var min dårlige ryg og nakke, fordi det er vigtigt for mig, at min nye læge kender til mine problemer og jeg ville gerne vide hvor jeg kunne gå til fys og evt. få en henvisning. Jeg kendte jo ikke byen. Lægen tror ikke på jeg har dårlig ryg og spørger mig bare: "Hvad er du EGENTLIG kommet her for" WHAT??!!!!! Det slog bare benene fuldstændig væk under mig. Hvad bilder han sig ind?!

Og nu har vi bare fået nok. Østergade, siger du. Den må vi lige kigge på!

Silkeborg, egoistiske mennesker? Jeg kan høre du aldrig har boet på Fyn! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

grøn · ært

Lou87 skriver:

Ja , jeg blev også bare SÅ irriteret ka jeg huske, og følte slet ikk jeg havde fået noget ud af det læge besøg altså

Ja slå op i en bog eller andet.. Det burde han da kunne!
Det er da dem der har alle lægebøgerne for fanden!

Nej hvis det er naturprodukt så tror jeg det heller ikke, men forstår udemærket godt du gerne vil være helt sikker

Og nej, i er da bestemt ikk unge i forhold til andre..
Altså bare se programmet DUM, de er jo unge.. Selvfølgelig kan nogen godt være "unge i sind" stadig.. Men forhelvede altså, jeg var blevet SÅ sur og sagt at det nok ikk LIIII var hende der sku bestemme om jeg var det eller ej!

Hader virkelig sådanne læger. Som jeg lige skrev til en anden, foregik mit første lægebesøg her i silkeborg således, at efter jeg havde fortalt om mine ryg- og nakkesmerter og fortalt, at jeg godt kunne tænke mig en henvisning til en fys eller lignende, så spørger han mig: "Hvad er du EGENTLIG kommet her for?". Han troede ikke på, at jeg har dårlig ryg. Han troede sgu jeg sad og løj - at jeg bare ville være interessant?! NØJ, hvor blev jeg arrig!! 

Hahah - ja, dem fra DUM er da virkelig unge mennesker - nogle både i alder og opførsel. Det kan godt være jeg ikke er voksen-voksen, men det har jeg heller ikke tænkt mig at blive, før jeg er 50 

Anmeld

13. maj 2011

SussieThyssen

Hyldeblomst skriver:

Hej De Damer.

I morges ringede jeg til mit lægehus, fordi jeg rigtig gerne vil vide, om jeg stadig kan tage de piller, jeg tager, når jeg ER gravid (hvilket jeg ikke er endnu, men jeg vil gerne vide det FØR jeg bliver gravid)..
Nå, jeg spørger lægen om det er okay, at jeg tager HemoJern, C-vitamin og Silica. De to første var okay og så spørger han mig, hvad Silica er... Ehm, det er noget kosttilskud jeg tager for hud, hår og negle. Jeg har enormt tør hud, så derfor tager jeg Silica. Til det svarer han hårdt: "Det aner jeg ikke hvad er! Det skal du ikke tage!"

Så spørger jeg, om jeg må tage Ipren til mine ryg- og nakkesmerter. Han svarer: "Ehm, det ved jeg ikke.. Måske er det ikke en god idé, men jeg ved det ikke. Lad være at tage dem i den sidste termin, ellers tror jeg nok det går. Men jeg ved det ikke." ??? !!!!

Jeg er så vred  HAN ER LÆGE for pokker - og jeg fik at vide i går af deres sekretær, at jeg skulle ringe mellem 8-9 for at snakke med en læge! Men han ved jo ingenting???

Ved I om man må tage Silica og Ipren under graviditet??  ....Det er bare sidste gang vi får sådan en behandling hos lægen. Det er bare næsten hver gang vi er dernede nu. Jeg fik endda SKÆLD UD af en læge, fordi jeg gerne ville teste om jeg var gravid!! Hun synes jeg var for ung! Vi skal have skiftet lægehus, ja, men det kan jo tage tid. Derfor vil jeg gerne høre, om nogen af jer ved noget????

Kodimagnyler er OGSÅ blodfortyndende..det anbefaler man at ældre tager, hvis man er usikker på om de evt kan udvikle blodpropper.
I det hele taget er smertestillende NO-GO når man er nygravid, så derfor er det utroligt vigtigt at du for det første finder dig en læge, der har forstand på de ting og ikke den båtnakke af en ametør du har der, og for det andet får helt styr på hvad du indtager af tilskud og smertestillende.
Men...vil bjerget ikke komme til Muhammed....
Søg på nettet efter graviditet og smertestillende og læs dig så frem til hvad man anbefaler, hvis du absolut SKAL have smertestillende, og ellers så vil jeg anbefale, at du forhører dig på det fødested hvor du er tilknyttet..for deres læger må vel vide, noget om hvad man må indtage.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. maj 2011

modesty

det tager ik tid og skifte lære... du går bare på kommunen og siger du gerne vil ha en ny læge og så finde du den du vil ha... det koster dog noget at skifte og det er vist forskelligt fra kommune til kommune... og så kan du bruge den nye læge inden for 24 timer... kan man ihvertfaltd i horsens, silkeborg og holstebro...(har jeg peøvet alle 3 steder)

men syntes du skal skift for han lyder da som en NAR...

Man behøver ikke at gå på kommunen, man kan gøre det over nettet. Her i Kbh koster det vist 250 kr.

Anmeld

13. maj 2011

Smølf

Helt ærligt.... Er du klar over hvor mange lægemidler, kosttilskud osv der findes? Det kan godt være, at han er læge, men du kan da ikke forvente at han kan huske alt om alle stoffer. Så klart, at der er noget han ikke ved.

Tag istedet for lidt ansvar selv og læs på pakken, der står det. Og hvis du ikke har pakken, så kig på medicin.dk.

Mvh smølf.

Anmeld

13. maj 2011

Lou87

Hyldeblomst skriver:

Hader virkelig sådanne læger. Som jeg lige skrev til en anden, foregik mit første lægebesøg her i silkeborg således, at efter jeg havde fortalt om mine ryg- og nakkesmerter og fortalt, at jeg godt kunne tænke mig en henvisning til en fys eller lignende, så spørger han mig: "Hvad er du EGENTLIG kommet her for?". Han troede ikke på, at jeg har dårlig ryg. Han troede sgu jeg sad og løj - at jeg bare ville være interessant?! NØJ, hvor blev jeg arrig!! 

Hahah - ja, dem fra DUM er da virkelig unge mennesker - nogle både i alder og opførsel. Det kan godt være jeg ikke er voksen-voksen, men det har jeg heller ikke tænkt mig at blive, før jeg er 50 

Ej nej nej altså..
"for og være interessant!"
De læger er jo virkelig bare.. ja... STUPIDE!! Nogengange

Og nej det er sku også bare kun alt for kedelig og være grov alvorlig og voksen hele tiden
Men altså jeg var 22, næsten 23 da jeg blev gravid, sååå.. og synes da bestemt ikk jeg for ung

Anmeld

13. maj 2011

aya-zia

Hyldeblomst skriver:

hahah - ja, fjolser! Det skal jeg da lige love for! Lige meget hvad jeg er kommet med derinde, så har de ikke gjort en skid. Det første jeg kom ind med, var min dårlige ryg og nakke, fordi det er vigtigt for mig, at min nye læge kender til mine problemer og jeg ville gerne vide hvor jeg kunne gå til fys og evt. få en henvisning. Jeg kendte jo ikke byen. Lægen tror ikke på jeg har dårlig ryg og spørger mig bare: "Hvad er du EGENTLIG kommet her for" WHAT??!!!!! Det slog bare benene fuldstændig væk under mig. Hvad bilder han sig ind?!

Og nu har vi bare fået nok. Østergade, siger du. Den må vi lige kigge på!

Silkeborg, egoistiske mennesker? Jeg kan høre du aldrig har boet på Fyn! 

østergade 16 er fantastiske men ved ik om de tager folk ind... jov har faktisk boet lidt på fyn... men syntes SLET ik det er så slemt som silkrborg.... men det er jo smag og behag

Anmeld

13. maj 2011

Nessie

Hyldeblomst skriver:

Okay, tusinde tak! Kodimagnyl er desværre slet ikke nok til at tage smerterne. Jeg skal gerne både have to ipren og en gigtpille Gigtpillerne er jeg bare ret sikre på, jeg ikke må tage under graviditeten, da de er meget stærke.. Men jeg må udholde smerterne så. Det er det hele værd!

Ipren må du heller ikke tage dagligt, gravid eller ej. De kan give blodpropper, stoppede med dem af samme grund

Anmeld

13. maj 2011

grøn · ært

Nessie skriver:

Ipren må du heller ikke tage dagligt, gravid eller ej. De kan give blodpropper, stoppede med dem af samme grund

Uha, tager dem bestemt heller ikke dagligt! Det tør jeg slet ikke. Jeg tager dem, når jeg absolut ikke kan holde smerterne ud mere. Og samme dage, når jeg skal sove, snupper jeg min gigtpille, for ellers får jeg 0 søvn!

Tak for jer alles svar!

Anmeld

13. maj 2011

baby012

det er selvfølgelig ikke godt hvis du tager ipren men det ikke jordens undergang. 

For Ipren gælder det at:
Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Der er data for flere tusinde 1. trimester-eksponerede  uden tegn på overhyppighed af misdannelser

Men det tilhører gruppen af medikamenter der hedder NSAID og for dem generalt gælder følgende:
er der ved anvendelse i 1. trimester påvist en let øget risiko for spontan abort og hjertemisdannelser. I 3. trimester er NSAID kontraindiceret. Ibuprofen har en veldokumenteret god sikkerhedsprofil og foretrækkes blandt NSAID

Jeg er personligt stoppet med alle former for smertestillende på trods af en forstuet ryg.. da det er det bedste for barnet.. men det er godt nok ikke nemt at klare hverdagen uden når man er så vandt til dem .. 

Altså man fraråder at bruge ipren for en sikkerheds skyld fordi det tilhører en gruppen som kan have en skadelig virkning og fordi der findes sikre alternativer som parcatamol (pinex, pandodil o.s.v)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.