Babymad 8/9 mdr, hvad og hvornår? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

TineA

sismofutten skriver:

Ja, de er super smarte de der telefoner - og sidder tit og læser herinde, men det tager altså for lang tid at svare - og når man så gør, står det hele i en lang sætning (det hader jeg :-))

Nå, men, min datter er altså kun lige ved at være 8 måneder, men her er vores mad-plan :-)

- Vågner ved en 5-tiden, hvor hun får en flaske MME (hun tager ca. 200 ml)
- Morgenmaden består er hjemmelavet havregrød
- Inden hun røger ud og sove, får hun lige lidt mere MME (her tager hun ca. 130 ml.)
- Til frokost har hun hidtil fået hjemmelavet majsgrød, men er så småt begyndt på rugbrøds-hapser (bestående af bondebrød med leverpostej på), men hun bliver ikke helt mæt af det endnu, da det jo er en process :-)
- Inden hun røger ud og sover igen, får hun endnu en flaske MME (her tager hun ca. 130 ml. igen)
- Alt afhængig af hvornår hun vågner, og hvornår vi skal spise aftensmad, får hun nogen gange noget hjemmelavet frugt
- Aftensmaden består af mos af kartofler, guleroder, broccoli og blomkål, og så putter jeg lidt kødboller i, som vi har en masse læggende af i fryserne - og så er hun ellers begyndt at spise lidt af vores mad ved siden af :-)
- Inden hun røger i seng, får hun lige en flaske vælling på ca. 250 ml.

Jeg kan ikke rigtig få hende til at drikke vand eller sødmælk til maden - men prøver ihærdigt..

Giver det mening?
Og kan det bruges :-)

Tusinde tak for dit svar - det ligner meget vores "skema".

Jeg ville jo bare gerne vænne ham af med mos, grød og flaskerne. Sådan at han kun får en natflaske og "rigtig mad". Selvfølgelig stadig havregrød til morgenmad..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

TineA

Lou87 skriver:

Helt i orden

Ja det kan jeg da godt forstå din frustration over.. det vel også snart tid du ska på arbejde.. så kan det jo ikk hjælpe du ikk får din søvn.. Men hva med og spørge din SP ?? måske hun har gode råd.

Ja hun får bare en hel marie kiks selv og bide i
Det var min kæreste som startede med og give hende en og jeg var også ved og hoppe ned af stolen i frygt for om hun nu sku få den galt i halsen.. men det opløser sig så hurtigt jo.. så det er (endnu) ikke sket. Og har også indset med mig selv at hun jo altså skal lære og tykke... og som SP sagde HVIS det sker, så er der ikk andet for end bare og hive begge arme lige i vejret på dem så sku det gerne komme ud igen.. og i værste tilfælde vende bunden i vejret på dem

Ja tag nogle kiks.. ostehaps.. og lign.. og lav stolper af gulerod og agurk han også kan få lov og side og hapse i.
Jeg bruger også figenstænger. De er også gode  også til li og ha med i tasken..
Og når i spiser aftensmad, så giv ham lidt af det også.. (husk det ikk må være for krydret hans del)
Og ellers er rugbrødssnitter også gode jo... med leverpostej, torskerogn eller kødpålæg.

giv ham lov til selv og tage for sig og smage på det..
Og lad vær og tilbyd flere ting på en gang..

Det skal nok komme

Her er problemet bare og få taget hendes flasker fra hende, men har besluttet fra i dag hun kun skal ha to flasker i stedet for tre.. og at vi så inden dagplejestart 1 juni skal prøve og tage en flaske mere eller skære ned i mængden ihvertfald.

Hej igen

Jeg har skrevet en laaaang mail til SP, som jeg håber på at få svar på snart. Jeg ligger jo nærmest søvnløs om natten, fordi jeg hele tiden tænker på, at nu skal jeg altså bare slappe af og lade ham spise selv, men jeg aner ikke hvor fan*** jeg skal starte?!

Men måske jeg bare skal starte med at give ham ostehaps/kiks/fingenstænger/banan/kogt grønt i hånden, så han selv kan fedte rundt med det?!

Jeg vil i hvert fald sige tak for dit svar her, der var mange gode tips

Han får allerede bondebrød, men det er han altså bare ikke  gode venner med. Han spiser 1/4 skive

Anmeld

15. maj 2011

TineA

K&S skriver:

Mht. til at spise om natten - det er ikke mere end 1½ måneds tid siden, vi droppede natmaden.

Vi tog en kold tyrker og det var MEGET hårdt - Anton vågnede klokken 04.15 næsten 14 dage i træk og skreg - men jeg stod op og så legede vi og så tegnefilm 1 time til 1½ og så røg han ud og sove i barnevognen...! For han var jo træt, men ville ikke give natmaden op uden kamp, så kamp fik han og MOR vandt

Efter de 14 dage har han ikke spist om natten og han spiser derfor og MEGET bedre om dagen  Før vi droppede natmaden småspiste han kun lidt igennem hele dagen, men efter at have fået "skema" med faste spisetider + ingen mad om natten, så er dagene super og han spiser mer velbehag 

Han har nu 14 dage spist selv med gaffel  jeg lægger den foran ham og så klarer han selv resten. Anton er en MEGET bestemt lille mand (ved slet ikke hvor han har det fra ) og han KAN SELV, VIL SELV

Hej og tak for dine svar

Jeg tror bare ikke, at natflasken her handler om "vane" men faktisk sult, så jeg vil jo heller ikke lade ham sulte. Han spiser jo som en mus i dagtimerne. Jeg tror, at han ville spise meget mere, hvis han kunne få "fast føde" i stedet for mos og grød - han tænder altså ikke rigtig på det længere..

Så det er her jeg er på bar bund.. Men jeg tror måske jeg ved nogenlunde hvad jeg skal stille op nu.. Måske

Anmeld

15. maj 2011

TineA

Palaja skriver:

Det er ikke dumme spørgsmål! Er ked af du har det så dårligt med det. Har du snakket med din sundhedsplejerske om det?

Tak for det!  Jeg har skrevet en lang mail til SP, så jeg glæder mig til at høre fra hende.. Det er virkelig frustrerende at rende rundt og tænke på mad og næring og underernæring 24/7. Jeg føler jo ikke, at jeg overhovedet kan slå til... Jeg er så pisse nervøs hver gang han skal spise. Enten er jeg bange for, at han får maden galt i halsen, ellers ærgelig over, at han ikke gider spise det jeg har brugt så meget tid og energi på at lave ellers ked af det over, at jeg ikke kan give ham "rigtig" mad, som ikke er mos og grød.

Jeg ville jo gerne bare give ham dét vi spiser, men det er bare umuligt..  

Jeg synes også bare der er så mange "regler", så jeg kan ikke finde rundt i det længere..

Anmeld

15. maj 2011

Jibbe

W.. skriver:

Tak for det!  Jeg har skrevet en lang mail til SP, så jeg glæder mig til at høre fra hende.. Det er virkelig frustrerende at rende rundt og tænke på mad og næring og underernæring 24/7. Jeg føler jo ikke, at jeg overhovedet kan slå til... Jeg er så pisse nervøs hver gang han skal spise. Enten er jeg bange for, at han får maden galt i halsen, ellers ærgelig over, at han ikke gider spise det jeg har brugt så meget tid og energi på at lave ellers ked af det over, at jeg ikke kan give ham "rigtig" mad, som ikke er mos og grød.

Jeg ville jo gerne bare give ham dét vi spiser, men det er bare umuligt..  

Jeg synes også bare der er så mange "regler", så jeg kan ikke finde rundt i det længere..

Jeg bager sådan nogle alm hvide boller hvor jeg erstatter noget af hvedemelet med grahamsmel så de bliver lidt grove. Så giver jeg ham bare en halv med smør eller lign på og så spiser han. Det sviner af h... Til men det er det værd. Jeg har haft det nøjagtigt lige som dig! Og Frej ville allerede spise selv fra han var 6-7 mdr. Så startede jeg med agurkestænger og riskiks og rugbrødsstave med pålæg på og så spiste han. Jeg skærer lgså bare hans kartofler i både om aftenen og koger dem så kan han selv sidde med det. Så kan man nemlig indimellem de sidder med maden selv, made dem. Og de er så dygtige til at hoste det op igen. Jeg skrev til Lisbeth Jess herinde fra og fik rÅdet at lade ham spise selv.

Anmeld

15. maj 2011

Lou87

W.. skriver:

Hej igen

Jeg har skrevet en laaaang mail til SP, som jeg håber på at få svar på snart. Jeg ligger jo nærmest søvnløs om natten, fordi jeg hele tiden tænker på, at nu skal jeg altså bare slappe af og lade ham spise selv, men jeg aner ikke hvor fan*** jeg skal starte?!

Men måske jeg bare skal starte med at give ham ostehaps/kiks/fingenstænger/banan/kogt grønt i hånden, så han selv kan fedte rundt med det?!

Jeg vil i hvert fald sige tak for dit svar her, der var mange gode tips

Han får allerede bondebrød, men det er han altså bare ikke  gode venner med. Han spiser 1/4 skive

Okay det lyder godt, jeg håber hun kan hjælpe dig

Og ja man kan jo lige så godt hjælpe som man nu kan herinde..
Og ja jeg synes bestemt du skal give ham en masse små forskellige ting og sidde med selv.. Det er en god måde de får lov og nærstudere det lidt på..

Min pige spiser altså også nogengange kun et kvart, men oftest får hun et halvt.. og så giver jeg hende små ting ved siden af som ostehaps og frugt også. Så hun får nok ned..

Håber det lykkes for dig

Anmeld

15. maj 2011

TineA

Jibbe skriver:

Jeg bager sådan nogle alm hvide boller hvor jeg erstatter noget af hvedemelet med grahamsmel så de bliver lidt grove. Så giver jeg ham bare en halv med smør eller lign på og så spiser han. Det sviner af h... Til men det er det værd. Jeg har haft det nøjagtigt lige som dig! Og Frej ville allerede spise selv fra han var 6-7 mdr. Så startede jeg med agurkestænger og riskiks og rugbrødsstave med pålæg på og så spiste han. Jeg skærer lgså bare hans kartofler i både om aftenen og koger dem så kan han selv sidde med det. Så kan man nemlig indimellem de sidder med maden selv, made dem. Og de er så dygtige til at hoste det op igen. Jeg skrev til Lisbeth Jess herinde fra og fik rÅdet at lade ham spise selv.

Super, tak for det Hvornår gav du ham det første gang? Jeg tænker bare hj.bagte boller og ingen tænder? Der er jo som regel en god skorpe på sådan en bolle..

Anmeld

15. maj 2011

Jibbe

W.. skriver:

Super, tak for det Hvornår gav du ham det første gang? Jeg tænker bare hj.bagte boller og ingen tænder? Der er jo som regel en god skorpe på sådan en bolle..

Jeg gav ham det vel omkring 6 1/2 mdr. Han kan jo ikke bide men så sidder de og væder det lige så langsomt og så kommer der lidt af gangen ind i munden. Så er man sikker på de ikke får for meget ind af gangen :-) her fungerede det fint. Og ellers så tag indmaden ud af bollen og giv ham det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.