Babymad 8/9 mdr, hvad og hvornår? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

TineA

Palaja skriver:

Ja hun tager det selv med fingrene og putter i munden. Hun kan godt lave pincetgreb, men ofte skovler hun bare store håndfulde ind, så der skal ikke ligge for meget foran hende  Det er rigtigt godt for dem, så det synes jeg helt sikkert du skal begynde på. Start evt med riskiks eller skorper som han kan sidde og sutte på. Mariekiks går nemmere i stykker tor jeg, og er desuden ikke særligt sunde og fyldt med sukker  

Hun får ofte noget i munden som hun ikke kan få ned, men det ryger ud igen. Nogle gange må jeg også pille det ud af munden på hende. De skal jo lære det, og det gør de kun ved at prøve sig frem...

I starten hældte jeg mælk ud over rugbrødhapserne, så blev de blødt lidt op i det...

Ja mariekiks er måske ikke det bedste at give, men jeg tænkte, at det måske var godt at øve sig på jeg hat prøvet at lade ham tage bondebrødshapserne selv, men det forstår han stadig ikke rigtigt Jeg ved godt at det skal øves for at læres, men ja... Jeg er bare så forsigtig! det går mig så meget på , at jeg dårligt kan falde i søvn om aftenenKunne jeg ikke måske give ham en kvart kogt kartoffel i hånden, som han selv kan gnave lidt i? Eller andet kogt grønt eller blød frugt - evt banan??Undskyld de mange dumme spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Lou87

W.. skriver:

Undskyld det sene svar, løb tør for strøm på tlfen i går

Sommetider er vi oppe 2 gange om natten - derfor alle disse spørgsmål, fordi han må jo være sulten så?!

Han får mad til han ikke gider mere, men den frokost og mellemmåltider halter bare SÅ meget..

Så måske jeg skal prøve at kaste mig ud i kogte grøntsager til at gnave i? Og mariekiks? ej, undskyld - jeg er bare på bar bund her..

Når hun får mariekiks, giver du hende så bare en hel kiks, som hun selv gnaver/sutter i?! Jeg er da bange for, at det ville sætte sig i halsen på ham ?!

Mht det sviner, så skal han bare have lov til at svine alt det han overhovedet gider.. Hvis bare han gad spise ...

Helt i orden

Ja det kan jeg da godt forstå din frustration over.. det vel også snart tid du ska på arbejde.. så kan det jo ikk hjælpe du ikk får din søvn.. Men hva med og spørge din SP ?? måske hun har gode råd.

Ja hun får bare en hel marie kiks selv og bide i
Det var min kæreste som startede med og give hende en og jeg var også ved og hoppe ned af stolen i frygt for om hun nu sku få den galt i halsen.. men det opløser sig så hurtigt jo.. så det er (endnu) ikke sket. Og har også indset med mig selv at hun jo altså skal lære og tykke... og som SP sagde HVIS det sker, så er der ikk andet for end bare og hive begge arme lige i vejret på dem så sku det gerne komme ud igen.. og i værste tilfælde vende bunden i vejret på dem

Ja tag nogle kiks.. ostehaps.. og lign.. og lav stolper af gulerod og agurk han også kan få lov og side og hapse i.
Jeg bruger også figenstænger. De er også gode  også til li og ha med i tasken..
Og når i spiser aftensmad, så giv ham lidt af det også.. (husk det ikk må være for krydret hans del)
Og ellers er rugbrødssnitter også gode jo... med leverpostej, torskerogn eller kødpålæg.

giv ham lov til selv og tage for sig og smage på det..
Og lad vær og tilbyd flere ting på en gang..

Det skal nok komme

Her er problemet bare og få taget hendes flasker fra hende, men har besluttet fra i dag hun kun skal ha to flasker i stedet for tre.. og at vi så inden dagplejestart 1 juni skal prøve og tage en flaske mere eller skære ned i mængden ihvertfald.

Anmeld

13. maj 2011

K&S

Ja som overskriften siger.Hvordan spiser dit barn på 8/9 mdr?Altså hvad, hvornår og hvor meget? Håber på at få skåret det ud i pap 

Hejsa

Anton blev 9 måneder den 3., men har den sidste 1½ måneds tid spist:

6.30     Havregrød (af ½ dl. havregryn) + sødmælk/vand i kop

9.00     Flaske MME (ca. 150 ml.) - lidt forskelligt fra dag til dag

12.00   Rugbrød (1 hel skive) + snacks + sødmælk/vand i kop

15.00   Frugt + flaske (ca. 150 ml.) - lidt forskelligt fra dag til dag

17.30   Aftensmad - hvad vi spiser + sødmælk/vand i kop

19.30   Flaske (ca. 180 ml.) - lidt forskelligt fra dag til dag

GODNAT

Anton skal starte DP den 1. juni - der skærer vi klokken 9 + 15 flasken væk

Anmeld

13. maj 2011

K&S

W.. skriver:

Okay, det tror jeg sgu aldrig han lærer - eller.. Jeg tror aldrig jeg tør prøve

Det er bare at kaste sig ud i det - de lærer det meget hurtigt

Anmeld

13. maj 2011

K&S

W.. skriver:

Undskyld det sene svar, løb tør for strøm på tlfen i går

Sommetider er vi oppe 2 gange om natten - derfor alle disse spørgsmål, fordi han må jo være sulten så?!

Han får mad til han ikke gider mere, men den frokost og mellemmåltider halter bare SÅ meget..

Så måske jeg skal prøve at kaste mig ud i kogte grøntsager til at gnave i? Og mariekiks? ej, undskyld - jeg er bare på bar bund her..

Når hun får mariekiks, giver du hende så bare en hel kiks, som hun selv gnaver/sutter i?! Jeg er da bange for, at det ville sætte sig i halsen på ham ?!

Mht det sviner, så skal han bare have lov til at svine alt det han overhovedet gider.. Hvis bare han gad spise ...

Mht. til at spise om natten - det er ikke mere end 1½ måneds tid siden, vi droppede natmaden.

Vi tog en kold tyrker og det var MEGET hårdt - Anton vågnede klokken 04.15 næsten 14 dage i træk og skreg - men jeg stod op og så legede vi og så tegnefilm 1 time til 1½ og så røg han ud og sove i barnevognen...! For han var jo træt, men ville ikke give natmaden op uden kamp, så kamp fik han og MOR vandt

Efter de 14 dage har han ikke spist om natten og han spiser derfor og MEGET bedre om dagen  Før vi droppede natmaden småspiste han kun lidt igennem hele dagen, men efter at have fået "skema" med faste spisetider + ingen mad om natten, så er dagene super og han spiser mer velbehag 

Han har nu 14 dage spist selv med gaffel  jeg lægger den foran ham og så klarer han selv resten. Anton er en MEGET bestemt lille mand (ved slet ikke hvor han har det fra ) og han KAN SELV, VIL SELV

Anmeld

13. maj 2011

K&S

W.. skriver:

Ja mariekiks er måske ikke det bedste at give, men jeg tænkte, at det måske var godt at øve sig på jeg hat prøvet at lade ham tage bondebrødshapserne selv, men det forstår han stadig ikke rigtigt Jeg ved godt at det skal øves for at læres, men ja... Jeg er bare så forsigtig! det går mig så meget på , at jeg dårligt kan falde i søvn om aftenenKunne jeg ikke måske give ham en kvart kogt kartoffel i hånden, som han selv kan gnave lidt i? Eller andet kogt grønt eller blød frugt - evt banan??Undskyld de mange dumme spørgsmål

Du kan koge nogle gulerodsstænger, som han kan sidde med  Du kan jo næsten skære hvad som helst i stænger - det kan godt være, der ikke bliver spist meget, men de hygger sig og lærer at tygge selv og får fornemmelse af mad i munden (også langt inde)

Anmeld

13. maj 2011

TineA

K&S skriver:

Du kan koge nogle gulerodsstænger, som han kan sidde med  Du kan jo næsten skære hvad som helst i stænger - det kan godt være, der ikke bliver spist meget, men de hygger sig og lærer at tygge selv og får fornemmelse af mad i munden (også langt inde)

Det tror jeg, at jeg vil forsøge mig med.. Men så tænker jeg straks igen "Han tager hele lor*** i munden og bliver kvalt, eller "bider" et ALT for stort stykke af og det sætter sig på tværs og han bliver kvalt.."

Anmeld

13. maj 2011

K&S

W.. skriver:

Det tror jeg, at jeg vil forsøge mig med.. Men så tænker jeg straks igen "Han tager hele lor*** i munden og bliver kvalt, eller "bider" et ALT for stort stykke af og det sætter sig på tværs og han bliver kvalt.."

Tro mig, Anton putter også det hele i munden nogle gange, men det kommer ud igen  du skal ikke være så bange for det

Anmeld

13. maj 2011

Palaja

W.. skriver:

Det er ikke dumme spørgsmål! Er ked af du har det så dårligt med det. Har du snakket med din sundhedsplejerske om det?

Anmeld

15. maj 2011

TineA

Jibbe skriver:

Frej er 9½ måned og har de sidste uger spist således;

Morgenmad:

Havregrød lavet på 1 dl vand og ½ dl gryn med ½ revet æble/pære. (dog ikke da han har været syg, så er han blevet ammet)

Formiddag: Grød eller bolle eller frugt

Middag: Rugbrød hvis hjemme, varm mad i vuggestue.

Eftermiddag: Frugt, grød eller brød

Aften: Det samme som os næsten altid. Kartofler, ris pasta osv. 

Han ammes i søvn og spiser stadig 1-2 gange om natten

Han har siden han var 7 mdr spist selv, så meget som muligt ellers er han UMULIG at få til at spise. Det klarer han så super og der ryger meget mad indenbords. Det sviner også men det er bare sådan det er. Han får det næsten aldrig i den gale hals og han er super til at hoste det op igen.

Hej  og tak for dit svar

Når du giver ham boller, hvad er det så for nogle og får han så bare ex. ½ bolle til selv at spise af, eller hvordan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.