Babymad 8/9 mdr, hvad og hvornår? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.051 visninger
47 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

TineA

Ja som overskriften siger.Hvordan spiser dit barn på 8/9 mdr?Altså hvad, hvornår og hvor meget? Håber på at få skåret det ud i pap 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

sismofutten

Sidder lige med mandens iPhone, men svare dig i morgen :-)

Anmeld

12. maj 2011

FrkLarsen

Emilie er lige blevet 9 måneder her d. 4.

Emilie spise grød til morgenmad, lavet på 1dl vand.  

Frokosten står på 1stk rugbrød med valgfrit pålæg (emilie elsker dog smøreost), hun spiser næsten 1 hel.. 

Aftensmaden står på ca. 2 store kartofler, ris, osv med tilbehør. Laver altid lidt ekstra hvis nu hun skulle være mere sulten ;-) 

Hun får små mellemmåltider imellem alle måltiderne, frugt, mariekiks m. smør osv osv..  

Håber du forstod noget af det 

Anmeld

12. maj 2011

TineA

FrkLarsen skriver:

Frokosten står på 1stk rugbrød med valgfrit pålæg (emilie elsker dog smøreost), hun spiser næsten 1 hel.. 

Aftensmaden står på ca. 2 store kartofler, ris, osv med tilbehør. Laver altid lidt ekstra hvis nu hun skulle være mere sulten ;-) 

Hun får små mellemmåltider imellem alle måltiderne, frugt, mariekiks m. smør osv osv..  

Tak for svar  når hun så får aftensmad, er det så mos eller hvordan? Hvor længe har hun spist mariekiks? Og hvad med frugten ? Er det mos?

Anmeld

12. maj 2011

TineA

sismofutten skriver:

Sidder lige med mandens iPhone, men svare dig i morgen :-)

Tak jeg et også selv på via iPhone - det taget ret lang tid at svare 

Anmeld

12. maj 2011

FrkLarsen

W.. skriver:

Tak for svar  når hun så får aftensmad, er det så mos eller hvordan? Hvor længe har hun spist mariekiks? Og hvad med frugten ? Er det mos?

kartoflerne bliver lavet til kartoffelmos lidt endnu. 

Ris, pasta osv spiser hun normalt, selvfølgelig er pasta skåret lidt mindre. 

Hun har spist mariekiks i 1½månedstid nu, men er først begyndt at spise en hel af gangen for 1måned siden. 

Hun tygger alt sin mad nu, hakket kød, brød, kyllingepølser osv. Det er ikke moset ;-) .

Frugt, der får hun, pære, banan, kiwi, melon, alt det gode, æbler kan hun bare ikke tygge endnu.

Men intet af det er mos mere, af frugt, :-) 

Anmeld

12. maj 2011

TineA

FrkLarsen skriver:

kartoflerne bliver lavet til kartoffelmos lidt endnu. 

Ris, pasta osv spiser hun normalt, selvfølgelig er pasta skåret lidt mindre. 

Hun har spist mariekiks i 1½månedstid nu, men er først begyndt at spise en hel af gangen for 1måned siden. 

Hun tygger alt sin mad nu, hakket kød, brød, kyllingepølser osv. Det er ikke moset ;-) .

Frugt, der får hun, pære, banan, kiwi, melon, alt det gode, æbler kan hun bare ikke tygge endnu.

Men intet af det er mos mere, af frugt, :-) 

Okay det lyder da rigtig dejligt og nemt  har der ikke været problemer med at kløjes i det? Har hun tænder?

Anmeld

12. maj 2011

FrkLarsen

Jo hun har kløjs i det en del gange, men sådan lærer de det jo ;-) . 

Hun har 1 tand, i midten i undermunden, hun tygger med gummerne ;-) ..

Hun har dog nr 2, 3 & 4 tand på vej

Anmeld

12. maj 2011

Lou87

FrkLarsen skriver:

Så ingen flaske mere eller ?
Erstatter du med sødmælk så eller..
For de ska jo stadig ha lidt mælk af hva jeg ved..

Puha jeg føler mig bagud..
Min pige blev 9 mdr den 3 (dog 1 mdr for tidlig født, men..)

Hun får 2-3 flasker endnu, er ved og skære ned til to kun.. så det er morgen og aften.. og ellers får hun grød, mos, frugt, kiks, youghurt, ostehaps, rugbrøds snitter og lign.

Anmeld

12. maj 2011

Lou87

W.. skriver:

Ja som overskriften siger.Hvordan spiser dit barn på 8/9 mdr?Altså hvad, hvornår og hvor meget? Håber på at få skåret det ud i pap 

Har li skrevet hva min pige får længere nede, da jeg spurgte indtil en af de andres..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.