Babymad 8/9 mdr, hvad og hvornår? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

TineA

FrkLarsen skriver:

Jo hun har kløjs i det en del gange, men sådan lærer de det jo ;-) . 

Hun har 1 tand, i midten i undermunden, hun tygger med gummerne ;-) ..

Hun har dog nr 2, 3 & 4 tand på vej

Puha, jeg er bare alt for forsigtig med min dreng  Spiser hun selv med fingrene eller hvordan? Undskyld alle de mange spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

132319

Kamille er 8 måneder og en værre kræsenpind 

Morgenmad: Managrød eller øllebrød, en god stor portion.

Ammes inden hun skal sove, hvis hun gider.

Frokost: Hirse/fuldkornsgrød med frugt. Det skal næsten ikke smage af frugt, så gider hun ikke spise det. Jeg har forgæves forsøgt at få hende til at spise rugbrødshapser men hun kniber bare munden sammen.

Ammes inden eftermiddagslur

Aftensmad: Altid kartoffelmos med forskellige grøntsager. Hun vil ikke have hverken ris eller pasta og alt skal være blendet til ugenkendelighed 

Inden sengetid: 100 ml vælling.

Ammes en gang om natten.

Det var vist dét 

Anmeld

12. maj 2011

FrkLarsen

W.. skriver:

Puha, jeg er bare alt for forsigtig med min dreng  Spiser hun selv med fingrene eller hvordan? Undskyld alle de mange spørgsmål

Hun er så småt begyndt på det der finmotorik :-D 

Hun tager selv sine rugbrødsbidder og spiser selv mariekiks osv :-D . 

men det er stadig under udvikling det med at hænder og fingre altså skal samarbejde .

Alle spørgsmålene er helt i orden, er glad for at kunne hjælpe! 

Anmeld

12. maj 2011

TineA

Lou87 skriver:

Så ingen flaske mere eller ?
Erstatter du med sødmælk så eller..
For de ska jo stadig ha lidt mælk af hva jeg ved..

Puha jeg føler mig bagud..
Min pige blev 9 mdr den 3 (dog 1 mdr for tidlig født, men..)

Hun får 2-3 flasker endnu, er ved og skære ned til to kun.. så det er morgen og aften.. og ellers får hun grød, mos, frugt, kiks, youghurt, ostehaps, rugbrøds snitter og lign.

Tak for svar!Jeg føler mig også VIRKELIG bagud!!! . Her får han en ca 4 flasker dagligt. Den ene om natten

Anmeld

12. maj 2011

TineA

FrkLarsen skriver:

Hun er så småt begyndt på det der finmotorik :-D 

Hun tager selv sine rugbrødsbidder og spiser selv mariekiks osv :-D . 

men det er stadig under udvikling det med at hænder og fingre altså skal samarbejde .

Alle spørgsmålene er helt i orden, er glad for at kunne hjælpe! 

Ja her kniber det også med det finmotoriske - han vil rigtig gerne, men har svært ved at få hapserne op i munden  Men nu spørger jeg så dumt - mader du hende med ex kogte ris uden besvær? Min dreng ville da blive kvalt på stedet ?! 

Anmeld

12. maj 2011

Palaja

Min datter på 8½ måned får:

Grød til morgenmad+sødmælk

frugt/frugtmos om formiddagen+riskiks/skorper-noget hun selv kan sidde og gumle på.

Rugbrød med pålæg til frokost+grøntsager. Evt. banan/kiwi/lign + sødmælk

Yoghurt m. frugt eller rugbrød/bolle om eftermiddagen. +riskiks osv som om formiddagen

Aftenmad er det samme som vores. +sødmælk

Flaske til natten.

Håber det var nok skåret ud i pap  Ellers må du spørge...

Anmeld

12. maj 2011

TineA

132319 skriver:

Kamille er 8 måneder og en værre kræsenpind 

Morgenmad: Managrød eller øllebrød, en god stor portion.

Ammes inden hun skal sove, hvis hun gider.

Frokost: Hirse/fuldkornsgrød med frugt. Det skal næsten ikke smage af frugt, så gider hun ikke spise det. Jeg har forgæves forsøgt at få hende til at spise rugbrødshapser men hun kniber bare munden sammen.

Ammes inden eftermiddagslur

Aftensmad: Altid kartoffelmos med forskellige grøntsager. Hun vil ikke have hverken ris eller pasta og alt skal være blendet til ugenkendelighed 

Inden sengetid: 100 ml vælling.

Ammes en gang om natten.

Det var vist dét 

Oh tak for svar. Det ligner meget herhjemme. Så du giver ikke sådan "rigtig" mad, men stadig mos/grød ?Hvad med mellemmåltiderne? "Gnaver" hun i noget mad endnu?

Anmeld

12. maj 2011

Lou87

W.. skriver:

Tak for svar!Jeg føler mig også VIRKELIG bagud!!! . Her får han en ca 4 flasker dagligt. Den ene om natten

Ja li når man læser det der føler man sig lidt bagud hihi
Men synes bare da min SP var der først i april da hun var 8 mdr, der sagde hun at hun stadig sku ha 500 ml MME om dagen.. Så tænker at det jo ikke skal være helt afskåret endnu  Men er vidst noget med man kan erstatte det med og drysse det i maden og ellers bruge sødmælk.. Såå.. Men tror vidst jeg ska ha ringet og hørt hende om jeg er FOR bagud med det

Så li du spurgte ang og spise med fingrene..
Det gør min pige også.. Hun sidder selv og spiser mariekiks, frugt osv, det er super godt og ha en højstol med bakke foran til det
Og ja det sviner - men sådan er det jo.. de ska lære det jo
Hun er så småt begyndt og bruge pincet grebet

Og uhada.. det lyder ikk sjovt du stadig skal op om natten!?
Min pige har heldigvis sovet igennem siden hun var 1 mdr..

Anmeld

12. maj 2011

TineA

Palaja skriver:

Min datter på 8½ måned får:

Grød til morgenmad+sødmælk

frugt/frugtmos om formiddagen+riskiks/skorper-noget hun selv kan sidde og gumle på.

Rugbrød med pålæg til frokost+grøntsager. Evt. banan/kiwi/lign + sødmælk

Yoghurt m. frugt eller rugbrød/bolle om eftermiddagen. +riskiks osv som om formiddagen

Aftenmad er det samme som vores. +sødmælk

Flaske til natten.

Håber det var nok skåret ud i pap  Ellers må du spørge...

Tusinde tak for svar! Hvilken yoghurt giver du hende?Hvilke grøntsager får hun til rugbrødsmaden? 

Anmeld

12. maj 2011

132319

W.. skriver:

Oh tak for svar. Det ligner meget herhjemme. Så du giver ikke sådan "rigtig" mad, men stadig mos/grød ?Hvad med mellemmåltiderne? "Gnaver" hun i noget mad endnu?

Narj, hun er meget babseglad så hun bliver bare ammet. Tænker dog at jeg snart skifte det ud med noget youhurt eller andet men hun er bare så pokkers kræsen 

Nej for søren, hun kan slet ikke finde ud af at tygge (på trods af at hun har to tænder.)

Jeg har det lidt sådan at tingene skal ske i hendes tempo. Jeg har som sagt forsøgt med rugbrødshapsere men det er hun slet ikke klar til, så jeg venter en måneds tid  Kød osv. har de små tarme slet ikke godt af for tidligt så også det venter jeg med til hun er 9 måneder 

Hun startede i øvrigt først sådan rigtigt på grød, da hun var 6 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.