Er det helt normalt eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Tulle28

Jeg tror jeg ville give ham et par måneder og se om ikke det går iver af sig selv. Hvordan er han motorisk? Jeg synes min datter har været lidt "umulig" og har og har haft svært ved at finde ro, også når hun skulle sove. Hun har ikke været helt fremme i skoene rent motorisk, men der er sket SÅ meget de sidste par måneder og hun har nærmest overhalet de andre "hurtige" børn i mødregruppen. Jeg tænker om det kan være det samme der sker for din søn? Min datter er forresten 13 mdr.

Jeg har læst at en kugledyne skulle kunne hjælpe sensitive børn der har svært ved at finde ro om natten, måske er det noget for din søn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

2721

Mor til Frederic skriver:

Det lyder mere til at de ikke 'gider' at arbejde i at finde en der passer til jeres dreng og bare sender den retur med; find en privat...

Sikkert også fordi I ikke har et stykke papir på at han har de vanskligeheder. Hvis han derimod mangled et ben, en arm, var døv eller lign, skulle de helt sikkert nok finde en...

Tag en snak med sp, få evt hende til at optage nogle klip også og lad hende hjælpe jer. 

Tror lidt du har ret, men samtidig følte jeg da vi talte sammen mere at det var hendes personlige råd for som hun sagde kunne de jo sagtens tage ham ind, men hun var bare rigtig bange for at de ville "tabe" ham på gulvet.

Vi har ikke travlt med at få ham afsted. Jeg går aligevel hjemme og ville have det så skidt med at sende ham afsted så længe han har det så skidt som nu. Det jo bare det at fremmede kigger på ham/taler til ham og han går fuldstændig i panik. Vi ved ikke hvorfor. Vi bliver ved med at prøve at tage ham ud, men han bliver panisk angst og kan være mærket af det i flere dage efter

Anmeld

12. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Puslingen skriver:

Tror lidt du har ret, men samtidig følte jeg da vi talte sammen mere at det var hendes personlige råd for som hun sagde kunne de jo sagtens tage ham ind, men hun var bare rigtig bange for at de ville "tabe" ham på gulvet.

Vi har ikke travlt med at få ham afsted. Jeg går aligevel hjemme og ville have det så skidt med at sende ham afsted så længe han har det så skidt som nu. Det jo bare det at fremmede kigger på ham/taler til ham og han går fuldstændig i panik. Vi ved ikke hvorfor. Vi bliver ved med at prøve at tage ham ud, men han bliver panisk angst og kan være mærket af det i flere dage efter

Ville helt klart bede om at få ham tilset af en der kender til adfærds vanskligeheder...

De kan også derfra give jer redskaber til at kunne hjælpe ham mere i hverdagen - finde råd og vejledning. Og evt nogle hjælpemidler der ville lette jeres hverdag..

Anmeld

12. maj 2011

2721

Henri84 skriver:

Alberte er MEGET sensitiv hvad lyd angår. De første 2 døgn skreg hun bare en dør knirkede eææer vi rømmede os/hostede.. Hun reagerer på ALLE lyde på nær storebrors! Bare en fugl der synger eller lignende er nok til at vække hende fra en lur..
Hun bliver dog ikke så bange mere, kun hvis det er nye og ukendte lyde, så bliver hun helt ulykkelig.
Da hun var yngre var det et marreridt at have hende med ude.. Vi gik til noget tumlastik, men tiden gik på mit skød med hænderne begravet godt ned mellem mine bryster, i stedet for på gulvet med de andre babyer. Jeg havde derfor virkelig frygtet dp-start, men det er mod al forventning gået fuldstændig uden problemer. Hun har haft en god periode de sidste 1-2 mdr. hvor der stort set intet har været (på nær hendes hyperaktivitet) men det er desværre begyndt at vende lidt igen, og hun er igen begyndt at blive mere tryghedssøgende og reagere på når de f.eks. har besøg i dp..
Der gik rigtig rigtig mange måneder før far måtte komme bare lidt på banen herhjemme, de første 10-11 mdr. var det udelukkende mig hun ville, hun skreg simpelthen selv hos sin far, men nu duer han heldigvis lige så godt som mig

Ej hvor "sjovt" de minder så meget om hinanden.
Far var også MEGET længe om at få lov at være med. Men der skal stadig ikke meget til før han ikke dur. Det skal foregå på samme måde alting, ellers går det galt. Far har meget svært ved at få ham til at spise m. m.

Dejligt i havde en positiv oplevelse med dp start. Ærgeligt der er begyndt at komme en reaktion efter så langtid. Er det ikke hårdt?

Anmeld

12. maj 2011

2721

Mor til Frederic skriver:

Ville helt klart bede om at få ham tilset af en der kender til adfærds vanskligeheder...

De kan også derfra give jer redskaber til at kunne hjælpe ham mere i hverdagen - finde råd og vejledning. Og evt nogle hjælpemidler der ville lette jeres hverdag..

Det lyder som en god ide, men hvor finder jeg sådan en?

Anmeld

12. maj 2011

2721

Tulle28 skriver:

Jeg tror jeg ville give ham et par måneder og se om ikke det går iver af sig selv. Hvordan er han motorisk? Jeg synes min datter har været lidt "umulig" og har og har haft svært ved at finde ro, også når hun skulle sove. Hun har ikke været helt fremme i skoene rent motorisk, men der er sket SÅ meget de sidste par måneder og hun har nærmest overhalet de andre "hurtige" børn i mødregruppen. Jeg tænker om det kan være det samme der sker for din søn? Min datter er forresten 13 mdr.

Jeg har læst at en kugledyne skulle kunne hjælpe sensitive børn der har svært ved at finde ro om natten, måske er det noget for din søn?

Du kan meget vel have ret, men han har nu altid været sådan
Han har altid været forud grovmotorisk og alderssvarende med sin finmotorik
Har prøvet kugledyne, men den kunne han slet ikke have. Han blev så "tosset"

Anmeld

12. maj 2011

Henri84

Puslingen skriver:

Ej hvor "sjovt" de minder så meget om hinanden.
Far var også MEGET længe om at få lov at være med. Men der skal stadig ikke meget til før han ikke dur. Det skal foregå på samme måde alting, ellers går det galt. Far har meget svært ved at få ham til at spise m. m.

Dejligt i havde en positiv oplevelse med dp start. Ærgeligt der er begyndt at komme en reaktion efter så langtid. Er det ikke hårdt?

Det er træls fordi vi lige havde vænnet os til at det gik så fint! Vi havde vænnet os til at sove om natten igen!
Hun står så til at skulle skifte dp her d. 1., så det er vi vildt spndte på hvordan kommer til at gå (hun går i en anden by end hvor vi bor, og det hænger bare ikke særlig godt sammen transportmæssigt), men heldigvis skal hun ned i samme dp som hendes storebror, så hun har hendes storebror der, og hun kender stedet i forvejen.. Håber virkelig det kommer til at være til hendes fordel!
Jeg ved de i den dp hun skal skifte til, ikke er så meget sammen med andre udover legestue 1 gang i ugen, og det tror jeg bliver godt for hende, altså at de ikke enten har eller skal på besøg flere gange i ugen..
Jeg synes det er hårdt at hun er så sur og i dårligt humør hele tiden, og hele tiden søger mig, hun vil op, men når jeg så tager hende op så karter hun rundt fordi hun jo alligevel ikke kan finde ro til bare at slappe af ved mig..

Anmeld

12. maj 2011

Moster Lagkage

jeg kommer umiddelbart til at tænke på om han eventuel er for tidlig født? børn der er for tidlig født kan godt have nogle lignende problemer. dog er han jo ikke så gammel, men det var bare hvad jeg tænkte da jeg læste din beskrivelse.

Anmeld

12. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Puslingen skriver:

Det lyder som en god ide, men hvor finder jeg sådan en?

Vil nok tage en snak med kommunen og jeres sagsbehandler. Egen læge kan sikkert også hjælpe eller hun ved hvor i kan henvende jer...

Anmeld

12. maj 2011

2721

Moster Lagkage skriver:

jeg kommer umiddelbart til at tænke på om han eventuel er for tidlig født? børn der er for tidlig født kan godt have nogle lignende problemer. dog er han jo ikke så gammel, men det var bare hvad jeg tænkte da jeg læste din beskrivelse.

Nej, men lægerne sig netop at hans adfærd svare til at han er fortidligt født. Han blev født 38+2. Men okay, havde 3 forskellige terminer såå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.