Er det helt normalt eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

2721

Anne85 skriver:

Beklager - det havde jeg ikke set.

Men det er jo svært med et spædbarn - tænker jeg - evt forstyrrelser bliver nok mere tydelige når først ens barn begynder i børnehave og skal indgå i sociale sammenhænge.

Men mon ikke du bare har en dreng med krudt bagi der har alt for travlt til at sidde på skødet af mor og blive nusset

du skal skam ikke undskylde.
Det håber jeg at jeg har. Han har dog en del andre ting at slås med som gør at det hele bare en gang i mellem føles håbløst. Han er en meget kærlig dreng med let til smil og grin, så længe hverdagens rutiner bliver holdt. Han er dog meget voldsom i sin bevægelser, men det tænker jeg nok skal komme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

2721

Håber lidt der er nogen flere der vil komme med deres råd/meing, så opper lige

Anmeld

12. maj 2011

Henri84

Puslingen skriver:

Håber lidt der er nogen flere der vil komme med deres råd/meing, så opper lige

Har ikke så mange kloge ord, men det er det samme herhjemme..
SP og egen læge betegner hende som hyperaktiv, hun kan SLET ikke finde ro, og hader nærhed og tæt kontakt!
Derudover sover hun kun meget lidt!
Hun blev på et tidspunkt henvist til børneamb. grundet det er så ekstremt, men der afviste de hende nærmest uden at undersøge hende
Så vores læge siger at vi må se om det bliver bedre i fremtiden, hvis ikke bliver hun henvist igen..
Min dp siger hun ALDRIG har haft et barn som hende, på trods af hun har været dp i 25 år.. Hun er bare anderledes end alle andre børn hun før har haft.. Ikke nødvendigvis på en dårlig måde, men bare anderledes..
Hun er også langt foran jævnaldrende hvad sprogforståelse angår, og også den måde hun leger på..

Anmeld

12. maj 2011

2721

Henri84 skriver:

Har ikke så mange kloge ord, men det er det samme herhjemme..
SP og egen læge betegner hende som hyperaktiv, hun kan SLET ikke finde ro, og hader nærhed og tæt kontakt!
Derudover sover hun kun meget lidt!
Hun blev på et tidspunkt henvist til børneamb. grundet det er så ekstremt, men der afviste de hende nærmest uden at undersøge hende
Så vores læge siger at vi må se om det bliver bedre i fremtiden, hvis ikke bliver hun henvist igen..
Min dp siger hun ALDRIG har haft et barn som hende, på trods af hun har været dp i 25 år.. Hun er bare anderledes end alle andre børn hun før har haft.. Ikke nødvendigvis på en dårlig måde, men bare anderledes..
Hun er også langt foran jævnaldrende hvad sprogforståelse angår, og også den måde hun leger på..

Det lyder som Charlie. Han er også forud for sin alder og vil ALT. Han forstå også rigtig meget og læser lynhurtigt sine omgivelser. Hmm, ja ja så må vi jo nok bare se tiden an. Sp siger ogaå at han på alle måder er 100% unik.
Er det ikke dit barn der også lider af MBL-mangel?

Anmeld

12. maj 2011

lykkekevin

Puslingen skriver:

Okay, nu er jeg nød til at vide om det er helt normalt eller ej, da det er noget der går mig på.

Min søn kan ALDRIG finde ro. Han er altid i bevægelse. Han bliver hysterisk hvis man prøver at holde om ham og det er kropumuligt at have ham i autstolen mere end 10 min, derefter går han helt kold, han græder og græder indtil det går over i skrigen og han ikke kan trække vejret, han falder først til ro når han kommer ud af den og an bevæge sig frit igen. Han kravler selv i søvne. Han kan ikke bare sidde stille og slappe af, eller koncentre sig om den samme ting mere end et minut max. Han er alle steder, på samme tid. Det er også med til at gøre at han ikke kan finde roen til at sove, da han simpelthen ikke kan slappe af.
Han syntes på ingen måde heller at det er rart at blive nusset eller få masseret crem ind i huden. I det hele taget er berøring et problem, medmindre han selv tager intiativet til at blive holdt om og sådan.
Jeg kan sagtens bære rundt på ham og sådan det elsker han. Men hud mod hud nussen er ikke okay for ham.
Han er hyper sensetiv og har altid været tæt på mig og er det stadig, men det er på hans måde ellers skriger og græder han mens han sparker og ormer sigg væk.

Han er lige knap 11 mdr.
Er jeres børn lige sådan?

Spørg endelig ind til noget jeg ikke har fået med eller uforståeligt

jeg har ikke læst det hele men går han hjemme ved dig eller er han i dagpleje

Anmeld

12. maj 2011

2721

lykkekevin skriver:

jeg har ikke læst det hele men går han hjemme ved dig eller er han i dagpleje

Han går hjemme hos mig.

Anmeld

12. maj 2011

lykkekevin

Puslingen skriver:

Han går hjemme hos mig.

du har ikke overvejet om det er forde han mangler noget mere udfordring end du kan give ham vi har haft samme problem men hvors datter og efter hun kom i dp blev hun meget mere rolig

Anmeld

12. maj 2011

2721

lykkekevin skriver:

du har ikke overvejet om det er forde han mangler noget mere udfordring end du kan give ham vi har haft samme problem men hvors datter og efter hun kom i dp blev hun meget mere rolig

Har talt med sp om det. Men eftersom han har store store vanskeligheder med stimuli og bliver skræmt fra sans og samling hvis andre end hans far og jeg rør ham så er det ikke en mulighed pt. Han er også ved at blive udredt for en immundefekt han har med mere. Tror heller ikke det er problemet, da han altid har været sådan
Vi er også altid meget aktive

Anmeld

12. maj 2011

lykkekevin

Puslingen skriver:

Har talt med sp om det. Men eftersom han har store store vanskeligheder med stimuli og bliver skræmt fra sans og samling hvis andre end hans far og jeg rør ham så er det ikke en mulighed pt. Han er også ved at blive udredt for en immundefekt han har med mere. Tror heller ikke det er problemet, da han altid har været sådan
Vi er også altid meget aktive

oki det lyder ikke rat.. det jeg mener er mere at selv om man er aktiv med sin børn osv kommer de desvære til et punkt hvor mor og far bare ikke er godt nok de mangler noget nyt og brug for det andre børn kan give tilbage den snak og leg de har sammen er med til at udvikle dem og gøre dem social

Anmeld

12. maj 2011

2721

lykkekevin skriver:

oki det lyder ikke rat.. det jeg mener er mere at selv om man er aktiv med sin børn osv kommer de desvære til et punkt hvor mor og far bare ikke er godt nok de mangler noget nyt og brug for det andre børn kan give tilbage den snak og leg de har sammen er med til at udvikle dem og gøre dem social

årh på den måde
Vi har prøvet legestue et par gange hvor der kun har været andre børn og også rytmik. Men han kan slet ikke magte det og blive decideret hysterisk hvis de andre børn nærmer sig. Men vi arbejder på det, i hans tempo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.