Puslingen skriver:
Charlie mangler helt klart også et filter, han bliver så overvældet og kan slet ikke administre det. Da han var lille troede alle han var død fordi han ikke reagerede på lyde. Men hans hørelse er perfekt, de kom frem til han simpelthen lukkede af fordi han ikke kunne rumme det. Men fra den ene dag til den anden ændrede det sig, nu reagere han på alle lyde og de fleste for ham til at græde hjerteskærende, med et helt panisk udtryk i øjnene. Og vi fatter det ikke, da lyde er en ting han aldrig er blevet skånnet for.
Hvordan har hun det med andre mennesker end mor og far?
Alberte er MEGET sensitiv hvad lyd angår. De første 2 døgn skreg hun bare en dør knirkede eææer vi rømmede os/hostede.. Hun reagerer på ALLE lyde på nær storebrors! Bare en fugl der synger eller lignende er nok til at vække hende fra en lur..
Hun bliver dog ikke så bange mere, kun hvis det er nye og ukendte lyde, så bliver hun helt ulykkelig.
Da hun var yngre var det et marreridt at have hende med ude.. Vi gik til noget tumlastik, men tiden gik på mit skød med hænderne begravet godt ned mellem mine bryster, i stedet for på gulvet med de andre babyer. Jeg havde derfor virkelig frygtet dp-start, men det er mod al forventning gået fuldstændig uden problemer. Hun har haft en god periode de sidste 1-2 mdr. hvor der stort set intet har været (på nær hendes hyperaktivitet) men det er desværre begyndt at vende lidt igen, og hun er igen begyndt at blive mere tryghedssøgende og reagere på når de f.eks. har besøg i dp..
Der gik rigtig rigtig mange måneder før far måtte komme bare lidt på banen herhjemme, de første 10-11 mdr. var det udelukkende mig hun ville, hun skreg simpelthen selv hos sin far, men nu duer han heldigvis lige så godt som mig
Anmeld